התנדבות עכשיו: כל הדרכים לעשות משהו טוב בזמן מגפת הקורונה

אפוקליפסת הקורונה מוציאה מרבים את הצדדים הטובים שלהם, ושלל יוזמות קהילתיות והתנדבותיות כבר יצאו לדרך. הנה ההזדמנות שלכם להצטרף

זמן טוב לעשות משהו טוב. מתנדבים בימי הקורונה (איור: שאטרסטוק)
זמן טוב לעשות משהו טוב. מתנדבים בימי הקורונה (איור: שאטרסטוק)
25 במרץ 2020

יש שני סוגים של אנשים בעולם – אלה שהמצב הנוכחי מעורר בהם תחושות עמוקות של דאגה עצמית ובוחרים להצטייד בקופסאות שימורים משל היינו במלחמת המפרץ ולהסתפן בד׳ אמותיהם תוך מלמולים דיסטופיים, ואלה שהמצוקה הכללית דווקא מצמיחה בהם רגשות אחריות כלפי מי שלא שפר עליו מזלו, ומעדיפים לנצל את התקופה כדי לעשות משהו טוב למען הזולת. בשביל האחרונים הכנו את הרשימה הזו, ולגבי הראשונים – נתראה בגיהנום.

כולם למען הקולנוע, קולנועניות למען כולם

לאה טוניק, עלמה בק ודניאל קנטור הן 3 קולנועניות שהחליטו להתגייס למען אנשים שבימים כתיקונם נשענים על מערכת הרווחה. הן מסייעות לקשישים, פלסטינאים, פליטים, אמהות חד הוריות ונשים שנפלטו ממעגל הזנות באמצעות כמה זרועות הפועלות במקביל – מערך אחד מפעיל שיחות טלפון עם קשישים הנועדו לוודא שמצבם הבריאותי שפיר, וכן לשמש להן אוזן קשבת, השני מרכז הסעות, איסופים וסידורים בכל הארץ עבור אלה שזקוקים לכך, ושלישי מספק בישולים ומזון. אפשר לתרום לפייבוקס שנפתח בעבור המטרה, ו/או להצטרף לרשת המתנדבים (דרך לאה – 050-7114707).

תן ביס, אבל תן אותו באמת

אם גם אתם הייטקיסטים בחל״ת, ודאי תשמחו לשמוע שדמי התןביס/סיבוס שלכם יכולים לשמש למשהו קצת יותר מוסרי מעוד מנה אפגנית מהג׳ירף. יוזמה מטעם שתי עובדות בחברת סמסונג עשתה לה למטרה לרכז את מספרי הכרטיסים של אלו שמעוניינים לתרום, ולרכוש באמצעותם מזון שמועבר לקשישים שחיים לבד ונמצאים בבידוד, על ידי עמותת מפעל חסד. להצטרפות יש למלא את הטופסאו ליצור קשר עם שקד – 054-2352359.

אל תעמדו מנגד, תעמדו ביחד

תנועת "עומדים ביחד" חברה לארגונים בדרום תל-אביב ומקדישה את עצמה בימים אלה לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון ומתגוררות בחלק הפחות לבן של העיר. הם מרכזים את פרטי המתנדבים ומקצים לכל אחד ואחת פעילות נקודתיות על פי גישה לרכב, שפות מדוברות, שעות פניות ואיזור מגורים. ניתן להירשם בטופס כאן.

להיות סופרמן: בדרך אל הסופרמרקט

במידה והליכה לסופר היא הקיק שלכם בחיים – ובינינו, מה נשאר לנו בימים אלה – למה שלא תעשו משהו טוב על הדרך ותרכשו מצרכים או תרופות גם למי שלא יכול לצאת מהבית כרגע? פרויקט דור Door 2 מקשר בין מבודדים לבין מתנדבים שמקפיצים את הקניות עד לדלת ביתם של אנשים בקבוצות סיכון. להצטרפות יש להירשם בטופס כאן. 

לשבור את המחסומים: למען ילדים חולים

עמותת The Road to Recovery עוסקת בהסעת ילדים פלסטינים הלוקים במחלות קשות מהמחסום ועד לטיפולים בבתי החולים השונים בארץ. מערך ההסעות מורכב מ-100 אחוז מתנדבים, ולרוב מאויש על ידי פנסיונרים המסוגרים בביתם כעת ואינם יכולים לסייע. נהגים שמעוניינים להירתם למשימה יכולים ליצור קשר עם קולו אור – 050-9080200, ואפשר גם לתרום לעמותה כאן. 

מעשה בחמישה קשישים: הצפון כבר לא קר

גם עיריית תל-אביב הקימה רשת סיוע שמטרתה לעזור לקהילת האזרחים הוותיקים שפוקדים את ׳מרכז רייך׳ שבצפון העיר, וכעת אינם יכולים להשתתף בפעילויות שהוא מציע. כל מתנדב יקבל את פרטיהם של חמישה קשישים עמם יעמוד בקשר, יבדוק את מצבם ויתעניין בשלומם ובצרכיהם היומיומיים. להרשמה יש ליצור קשר בטלפון – 03-7240944 / 03-7240939 / 03-7240938 או במייל – jaffe_u@mail.tel-aviv.gov.il

שופינג עם ערכים: בלי שטויות מאסוס

כולנו כבר הבנו שנסתם הגולל על עלי אקספרס ואין יותר להזמין שטויות מאסוס. זה הזמן להשקיע בייצור ובצריכה מקומיים, ולתמוך בעסקים ישראליים עד כמה שניתן. זו בדיוק המטרה של האתר LOCAL shopping, שמרכז הנחות ומבצעים משלל בתי עסק מקומיים על פי קטגוריות ומאפשר גם למי שעדיין צורך (איך?) להשקיע את כספו במקומות הנכונים.

שוברות קירות: עכשיו יותר מתמיד

הפעילות החברתיות הוותיקות כרמן אמלקייס-עמוס וספיר סלוצקר עמראן אמנם הקימו את התנועה "שוברות קירות" למען מאבקים ציבוריים, אזרחיים ופמניסטים בלי קשר לנגיף שמתרחש עלינו כרגע, אבל בדיוק בשל כך הן רלוונטיות יותר מתמיד. כי כמו בכל משבר – הראשונים להידפק הם האוכלוסיות המוחלשות, ואפשר לסמוך על כרמן וספיר שישברו בשבילם קירות מתי שצריך. אפשר לתמוך ולהתנדב כאן בטופס, ואפשר גם לעקוב אחר הפעילות שלהן בעמוד הפייסבוק של "שוברות קירות".

עכשיו בפייסבוק: רק אור ואהבה 

למען קומץ האנשים שעד לא מזמן בילו בפסטיבלים דוגמת מידברן, ומשחררים משפטים כמו "אנחנו צריכים להבין מה היקום מנסה לומר לנו", קמו שלל קבוצות תמיכה בפייסבוק שמפצירות בחבריהן להפיץ אור ואהבה בעולם, ולהעניק זה לזו מתנות ו/או עזרה בימי המגיפה. קבוצת "אהבה בימי קורונה", קבוצת COLOVE-19, קבוצת "קורונה – נעבור את זה יחד" וגם, כמובן, הקבוצה העירונית שהקמנו כאן בטיים אאוט לרגל המשבר.