המקום שהיה חסר לנו: קפה תרבות חדש לזכר אסי דיין

מפגש אסי (צילום מסך: מתוך עמוד הפייסבוק של האוצרת רויטל בן-אשר פרץ)
מפגש אסי (צילום מסך: מתוך עמוד הפייסבוק של האוצרת רויטל בן-אשר פרץ)

ככה אסי דיין היה רוצה שיזכרו אותו: "מפגש אסי" הוא בית קפה בנחלת בנימין שייפתח בשבוע הבא ויכיל תערוכת קבע מעזבונו של היוצר והשחקן האהוב. בסמוך יפתח הבר "מר באום" בו יוקרנו סרטיו של דיין ותוגש מהדורה של בירה גולדסטאר עם דיוקנו

היה חסר לנו דבר כזה בתל אביב: בית קפה שכולו תרבות, אהבת תרבות ושאיפה לייצר תרבות. ובמקרה או שלא – כנראה שלא – זה גם יהיה בית קפה שעושה כבוד לעבר של בתי הקפה בעיר. מזה שבועיים שהעיר רוחשת בשמועות עתירות באזז על בית הקפה שעומד להיפתח תוך כשבוע פלוס-מינוס בנחלת בנימין 51, הלוא הוא "מפגש אסי".

"מפגש אסי"אז הנה עוד משהו שלא עשיתי בעבר; אוצרות תערוכת קבע בבית קפה חדש בבעלות דוד טור, שייפתח בנחלת בנימין, ת"א….

Posted by Revital Ben-Asher Peretz on Thursday, May 20, 2021

המפגש הוא למעשה קפה תרבות ותערוכת קבע עשירה, צפופה וכיפית מעזבונו של אסי דיין, והיא מסודרת בכאוס מאורגן על קירות המקום וכוללת צילומים נדירים, תסריטים בכתב ידו, כתבות מהעיתונות, מכתבים שכתב ועוד. אחת המטרות, בין היתר, היא לרכז את הארטיפקטים כדי לשמר אותם, כמו גם לאפשר לאנשי תרבות וקולנוע לעיין בתסריטיו ובכתביו תוך ישיבה במקום, אולי בתקווה שמשהו מרוחו הקריאטיבית של דיין ידבק בהם. את התערוכה אוצרת רויטל בן-אשר פרץ, אמנית ויוצרת (וגם יועצת ראש העיר לענייני אמנות).

מאחורי המיזם המרגש עומדים דוד טור וקבוצתו, יחד עם ליאור דיין ומנהלי עזבונו של אסי דיין, אנשי משרד ייצוג 1 שבבעלותו של סוכן הטאלנטים בועז בן-ציון. על המטבח יקחו פיקוד אנשי "לורנץ ומינץ", בית הקפה הנוה-צדקי המשובח של השפית נילי כהן מינץ, והם צפויים להרכיב למפגש אסי תפריט פשוט ועממי שמזכיר את תל אביב של פעם, עם דגים מלוחים מלוינסקי ועוגות ביתיות.

פוסטרים במקום קירות.עבודות הכנה ל״מפגש אסי דיין״. נחלת בנימין 51. תל אביב.

Posted by Leore Dayan on Tuesday, May 18, 2021

בכלל, נראה שאם יש משהו שמפגש אסי שואף אליו זה להזכיר מעט את תל אביב של פעם. דיין וטור שומרים על פרופיל נמוך לקראת הפתיחה וחוששים מציפיות מופרזות, אבל טור מסכים להסביר ש"דווקא בזמנים שבהם בתי קפה כמו מרסנד, שלג , תמר, ביאליק ולא עלינו גם כסית נסגרים, וכל ענייני הקפה נעשים מסובכים מדי , צריך לפתוח בית קפה כזה שהמטרה שלו היא שאנשים ישבו וידברו אחד עם השני, או יכתבו משהו, או יחלמו על משהו או פשוט יהיו, ביחד, ויסתכלו על העולם.

"זה לא מקום שבאים אליו דווקא בגלל האוכל או העיצוב או איזה טרנד", הוא ממשיך "זה הולך להיות מקום פשוט כזה. זה מפגש. אנחנו עושים את זה בשביל הנשמה, אבל תכל'ס זה כי אין לי איפה לשבת לשתות קפה ולא בא לי ללכת רחוק. ואם על הדרך האיש המופלא הזה יהיה בינינו החיים, אז בכלל נהדר. עשינו מספיק כסף בחל"ת ובביטקוין כדי לבזבז אותו על בתי קפה שלא מרוויחים שקל".

סמוך אל בית הקפה, במרחק מספר צעדים, יתמקם הבר הקטן מר באום, שאמור להיות חשוך ואייטיזי ברוחו ויימסר מדי ערב לתפעולו של ברמן איקוני אחר מהתקופה. בבר צפויים להיות מוקרנים סרטיו של דיין, וכמו כן תימכר בו בירה ב-15 שקלים בבקבוקי גולדסטאר ממותגים שישאו את דמותו האיקונית של דיין. יחדיו יתפרסו מפגש אסי ומר באום על חלקת המדרחוב הטקטי החדש שהקימה העירייה בזמן הקורונה ומתחיל לפרוח עכשיו בכל תפארתו. פרטים נוספים בוודאי יבואו.