לקראת פסח: פיילוט חדש למשאיות זבל שקטות וסביבתיות

העירייה תפעיל שתי משאיות דחיסה מדגם רוטופרס הנחשב לבטיחותי ומתקדם ואם יראו כי טוב - ירחיבו את המלאי בהמשך. סוף ליקיצות ממשאיות זבל רועשות לפנות בוקר?

המשאית החדשה שלנו. מבחינתנו שיקראו לה איקס-אל-טריקס, העיקר שלא תעיר אותנו. צילום: עיריית תל אביב-יפו
המשאית החדשה שלנו. מבחינתנו שיקראו לה איקס-אל-טריקס, העיקר שלא תעיר אותנו. צילום: עיריית תל אביב-יפו

האם אנחנו נמצאים לקראת עידן חדש שבו משאיות הזבל לא יקפיצו אותנו משנתנו לפנות בוקר? לקראת פסח מתעתדת העירייה לפתוח בפיילוט שבמסגרתו תפעיל שתי משאיות פינוי אשפה מדגם חדש שנחשב לסביבתי ושקט יותר. בחודשים הקרובים יוחלט אם לרכוש משאיות נוספות מהדגם. כיום פועלות כ-100 משאיות פינוי אשפה בשירות העירייה.

המשאיות, מדגם רוטופרס, פועלות על עיקרון של דחיסת אשפה באמצעות מערכת בוכנות הידראוליות. כתוצאה מכך, ראש פעולת הדחיסה קטן, וכן מושג חסכון כלכלי, פחות זיהום ורמת בטיחות גבוהה יותר. בעירייה צופים כי לקראת ובמהלך החג יאספו כ-40,000 טון פסולת ברחבי העיר. "אחרי שנה של סגר ולאור הסתערות הישראלים על מוקדי הקניות, צפוי גידול נוסף בפסולת", הוסבר בהודעה מטעמה.

ומכיוון שהעירייה מעוניינת לחגוג את העניין, היא מזמינה את הציבור הרחב להציע שם עברי חדש למשאית החדשה. השמות שיתקבלו ימוינו על ידי ועדת שופטים ולבסוף, תחזיקו חזק, ייבחר למשאית החדשה שלנו שם. השם יוטבע על המשאית ויזכה את המציעים בפרס – חופשה באטרקציות עירוניות ונסיעת מבחן במשאית. ואל תהיו סנובים, מתי יצא לכם באחרונה לקרוא למשאית זבל בשם?

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הסביר כי "בימיה הראשונים של העיר העברית הראשונה, היה דיזנגוף פונה למשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק כדי להמציא מילים למיזמים עירוניים חדשניים. אנחנו ממשיכים להטמיע טכנולוגיות חדשות, ובהיעדרו של ביאליק פונים לילדי ישראל – תעזרו לנו בבקשה למצוא שם למשאית החדשה!".

לתחרות השמות של המשאית החדשה