לזה לא ציפינו: זוכה משחקי השף פותח מקום של המבורגר ופיצה

המבורגר ופיצה ועוד ברחובות? יהונתן שרביט (מימין) ואביתר מלכה (צילום: אנטולי קריניצקי)
המבורגר ופיצה ועוד ברחובות? יהונתן שרביט (מימין) ואביתר מלכה (צילום: אנטולי קריניצקי)

אביתר מלכה ויהונתן שרביט מריאליטי האוכל פתחו יחד מקום חדש במיקום חצי מפתיע המציע את אבות (ואמהות) המזון - בפרשנות אישית שלהם. כל הפרטים על המקום החדש והתכניות לעתיד פה בפנים

25 באוקטובר 2021

זו הייתה רק שאלה של זמן עד שזוכה משחקי השף אביתר מלכה יפתח מקום. גם שיתוף הפעולה עם יהונתן שרביט אינו מפתיע, כי כל מי שעקב אחר הריאליטי נוכח בחברות שצמחה משימה אחר משימה. אבל המבורגר ופיצה ועוד ברחובות? את זה לא צפינו.

טוב שכנעתם, נגיע לרחובות. מטרו פיצה (צילום: גיל אבירם)
טוב שכנעתם, נגיע לרחובות. מטרו פיצה (צילום: גיל אבירם)

"יהונתן גר במושב סתריה ואני גר במושב ביצרון, שבעולם המשלוחים יושב באותו רדיוס", מסביר מלכה. "המושב שלי די תקוע כי רוב המשלוחים באזור מגיעים עד גדרה, ורציתי לעזור לתושבי הסביבה ולתת להם אופציה". לאופציה קוראים מטרו פיצה ובאלי בורגר, מתחם אוכל שנפתח בפארק המדע. המקום היה אמור לפעול כמטבח רפאים, אך בפועל הוא משרת את עובדי הפארק, בעיקר בשעות הצהריים.

"כל מהות העסק היא משלוחים. יש פה אמנם חלל נעים, טרסה יפה, מוזיקה ואווירה אורבנית צעירה, ויוצא שרוב הלקוחות הם עובדי פארק המדע, אך מבחינתנו המטרה היא לשלח שלושה מותגים: באלי בורגר, מטרו פיצה ופופ אפ מתחלף, שבשלב ראשון יגיש סלטים".

מטרו פיצה באלי בורגר (צילום: גיל אבירם)
מטרו פיצה באלי בורגר (צילום: גיל אבירם)

הבסיס לתפריט הוא אם כן פיצה והמבורגר. החטיבה הראשונה מתבססת על פיצה עם שוליים עבים שנמכרת במגשים. הבצק הוא מתוצרת בית וכך גם התוספות, למשל ראגו פטריות בשמנת מרווה, תבשיל תרד ובצל מקורמל עם מוצרלה, פלפל חריף וגבינת סטראצ'אטלה, ופיצה ביאנקה קצ'יו אה פפה עם קרם שמנת ובצלים מקורמלים. מחלקת ההמבורגר מבוססת על קציצה לפי מתכון שמלכה ושרביט יצרו, מנתחי בקר ישראלי שמיושנים ונטחנים במקום.

"הפאשן שלי להמבורגר מונע מסליידרים, וזו תורה בפני עצמה. אנחנו מגישים סליידר במשקל 120 גרם שתמיד מגיע מדיום-וול, והוא מציע חוויה אחרת מהמבורגרים כבדים יותר, שבמרכזם מידת הצלייה היא כמו בסטייק. בהמבורגר שלנו יש קראסט וטעמי בשר עמוקים. אפשר להתחיל בסליידר אחד ולהוסיף, אך לדעתנו המבורגר דאבל קציצה דאבל צ'יז מספק את התאווה של רוב האנשים. הוא תמצית הסיפור, ומעבר לו אפשר לאלתר".

קציצה היי אנד. באלי בורגר (צילום: גיל אבירם)
קציצה היי אנד. באלי בורגר (צילום: גיל אבירם)

נקודת המוצא היא אם כן באלי בורגר קלאסי עם עגבנייה, מלפפון חמוץ, חסה ובצל סגול. מכאן אפשר להמשיך ולהתפרע בטופינגז שכולם מתוצרת בית. למשל בורגר סלופי עם תבשיל אונטריב בציר בקר; באלי פרנצ'י בתוספת חזה אווז מעושן, מרמלדת אגסים, ארוגולה וגבינת ברי; ובאלי אקסטרה עם – וכאן קחו נשימה עמוקה – תבשיל אונטריב, חלפיניו, מרמלדת אגסים, ריבת צ'ילי, חזה אווז מעושן, גבינה כחולה, צ'דר, ברי, מייפל, בייקון טלה וגבינת קשיו. שאר המנות בתפריט: כריכים, סלטים ומנות עוף מהסקסיות שנתקלנו בהן (כנפיים פריכות בקרמל צ'ילי מעושן ,צ'יקן באקט – "כנפיים ושוקיים בבלילת באטר מילק וקראסט פאף רייס לואיזיאנה סטייל").

גם הכריכים בסטייל שף. באלי בורגר מטרו פיצה (צילום: גיל אבירם)
גם הכריכים בסטייל שף. באלי בורגר מטרו פיצה (צילום: גיל אבירם)

ההמבורגר הטבעוני הוא מתוצרת ביונד מיט, שכנראה יהפוך בקרוב לרידיפיין מיט, תחליף בשר מתוצרת חברת פוד טק ישראלית. "הם יושבים קומה מעלינו באותו בניין והייתה לנו פגישה ממש מעניינת. טעמתי את המוצר ואני מאמין ביוזמה ובאנשים, וחשוב לי להתחבר לתוצרת ישראלית", מסכם מלכה.

בתפריט יש רמזים לפיין דיינינג, ולכן מתבקשת עוד יותר השאלה למה דווקא המבורגר ופיצה.
"העולם הולך למשלוחים. זהו אינו העיסוק המרכזי של יונתן ושלי – ביומיום אנחנו עושים ארוחות פרטיות בגבוה – אך הקורונה לימדה את כולנו שיעור במסעדנות. בשנה שהיינו בבית והתחלנו לגלגל את העסק, ללא קשר למשחקי השף. הכל הוביל לשם, לייצר מקור הכנסה שאינו נשען על מפגש עם אנשים. הייתה פרנויה מטורפת וישיבה במסעדה או הגעה לבית לקוחות לא באה בחשבון. חשבנו איך אפשר לפתור את זה והגענו למשלוחים. כשקיוב קיצ'ן פרץ הבנו שזה הכיוון".

מטרו פיצה (צילום: גיל אבירם)
מטרו פיצה (צילום: גיל אבירם)

לא שקלת לנצל את מומנט הזכייה לפתיחת מסעדה?
"אני לא מאמין בניצול מומנטים. אם אני אפתח מקום זו תהיה החלטה מושכלת, ומסעדה כמו שאני רוצה אותה. ככזו, לא לכל אדם מתאים להיות המשקיע/שותף שלי. אני בוחר את האפשרויות שלי בפינצטה ולא נכנס למיטה עם כל אחד".

וכשתיכנס למיטה, יהונתן יהיה הפרטנר?
"לא בטוח. אנו שתי פרסונות נפרדות ולכל אחד מאיתנו יש במגירה חלומות שלא קשורים לאדם השני. אבל בינתיים יש לנו תכניות עתידיות לבורגר ולפיצה, ואם הן יוכיחו את עצמן נשכפל את הקונספט לרשת".
מטרו פיצה + באלי בורגר, אופנהיימר 10, קרית המדע, רחובות, ראשון-שבת 12:00-חצות, למשלוחים *9338 (מזרח ראשל"צ, רחובות, נס ציונה, מזכרת בתיה והמושבים בסביבה)