הסנסציה של 2025: סרט שהכניס כבר 1.9 מיליארד דולר ורק הסינים ראו

בתוך ארבעה שבועות הפך סרט האנימציה הסיני "Ne Zha 2" לתופעה חסרת תקדים, וגם לסרט האנימציה הכי מכניס בכל הזמנים, הסרט הזר הראשון שחוצה את רף מיליארד הדולר בהכנסות והסרט השביעי הכי רווחי בתולדות הקולנוע. איך זה קרה, מה זה אומר ולמה הוליווד רועדת
בזמן שהקולנוע ההוליוודי שובר את הראש מאיפה להביא את הסרט הבא שיכניס מיליארד דולר ויתן טעם לחייהם של המנכ"לים באולפנים הגדולים, במהלך השבועיים האחרונים הולכת ומתממשת סנסציה קולנועית חסרת תקדים, כשסרט אנימציה סיני הולך ותופח לכדי תופעה שגורמת לעולם כולו לסובב את הראש:
>> חלום ישראלי: הסרט הבא של צ'ארלי קאופמן מבוסס על סיפור של עידו גפן
>> הברוטליסט: אדריאן ברודי חזר לגלם ניצול שואה בסרט שכבר לא עושים כמותו
סרט האנימציה "Ne Zha 2", סיקוול לסרט מצליח מאוד מ-2019, גרף תוך ארבעה שבועות 1.9 מיליארד דולר והפך לסרט האנימציה המצליח ביותר בכל הזמנים, לסרט הראשון שאינו דובר אנגלית שעבר את רף מיליארד הדולר בקופות, ויתייצב כפי הנראה בסופוס של דבר לכל הפחות במקום השישי בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים, קצת מתחת ל"טיטאניק" וקצת מעל "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר". והכי מרשים: עד כה רק הסינים ראו אותו.
נה ז'ה, השדון הילד שבמרכז העלילה, הוא דמות פופולרית במיתולוגיה הסינית, והסרט הראשון בסדרה (שגרף כשלעצמו 750 מיליון דולר מרשימים) סיפר את סיפור לידתו (מפנינה שמיימית שנגע בה האל הקדמון של גן העדן), ואת הסיפור הלא פשוט על הנידוי החברתי שלו כתוצאה מכוחותיו המיוחדים והמאבק הפנימי שמתחולל בו בבחירה בין טוב לרע – בהתחשב בכך שעל פי הנבואה הוא ישמיד את העולם כולו. הסרט השני ממשיך את הרפתקת הפנטזיה, כשהפעם מוצא את עצמו נה ז'ה במאבק להשיב לעצמו את גופו הגשמי ולהציל את נשמתו, ואם זה נשמע לכם קצת אפל אז כנראה שאתם לא סינים.

ההצלחה האדירה של הסרט בסין מוסברת, בין היתר, בכך שהוא יצא לבתי הקולנוע – ואם לדייק, ליותר מ-80 אלף (!) מסכים בבתי הקולנוע – בדיוק כש-1.4 מיליארד סינים יצאו לחופשת שנת הירח החדשה שנמשכת שבועיים (הסרט הקודם יצא בחופשת הקיץ). לצד זאת, "Na Zhe 2" הוא גם חגיגה של פולקלור סיני, מיתולוגיה סינית ופילוסופיה סינית, ועלייתו לוותה בקמפיין שפרט על נימי הגאווה הלאומית הסינית. גם ההצלחה האדירה שלו נחגגת בסין כהישג שיא של התרבות הסינית, וכולם שם יכולים להיות בהחלט מרוצים מעצמם.

במקביל להצלחה האדירה בסין, יצא הסרט לכ-800 מסכים גם בצפון אמריקה, והכניס כ-15 מיליון דולר – סכום נאה ביותר לסרט שאינו דובר אנגלית, אבל לא משמעותי בסקאלה הבינלאומית. זה לא מאוד מפתיע בהתחשב בכך שהסרט מרגיש זר מאוד לעיניים מערביות, ואפילו עם תרגום קשה להבין משהו מהטריילר. מה שרק הופך את מפגן העוצמה הסיני למרשים יותר. עכשיו נמתין ל"Ne Zha 3" בזמן שהוליווד רועדת.