האנטומיה של המנוי: הדיל שדיסני+ ונטפליקס לא יכולות לסרב לו

הגביע הקדוש של הסטרימינג. "האנטומיה של גריי" (צילום: יחסי ציבור/ABC)
הגביע הקדוש של הסטרימינג. "האנטומיה של גריי" (צילום: יחסי ציבור/ABC)

רעידת אדמה בעולם הסטרימינג: נטפליקס ודיסני+ סיכמו על עסקה תקדימית, במסגרתה תוותר נטפליקס לדיסני על זכויות הסטרימינג הבלעדיות שיש לה בארה"ב על "האנטומיה של גריי", ובתמורה תקבל 14 סדרות אטרקטיביות של דיסני לתוך הספריה שלה. וזה רק קצה הקרחון של מהפכת הסטרימינג הבאה

רעידת אדמה בעולם הסטרימינג: בחודש מרץ של שנת 2024 צפויה דיסני+ להוציא את האפליקציה החדשה שלה שלתוכה ישולבו כל התכנים של Hulu, מה שיהפוך אותה לשירות הסטרימינג עם הכי הרבה כותרים של סדרות וסרטים (למעלה מ-9,000). על רקע זה, כך מדווח אתר חדשות תעשיית הבידור "דדליין", מתבשלת עסקה תקדימית בין דיסני ונטפליקס, שנחשבות לשתי המתחרות הגדולות והעיקריות על כיסם של מאות מיליוני מנויים מסביב לעולם – עסקה שעשויה לבשר על שינויים דרמטיים באופן שבו פועלים עולמות התוכן בסטרימינג.

עוד מעט ביחד. דיסני+ ו-Hulu (צילום: שאטרסטוק)
עוד מעט ביחד. דיסני+ ו-Hulu (צילום: שאטרסטוק)

ראשיתו של הדיל נובע מהרצון העז של דיסני לכלול בספריה שלה את כל העונות של "האנטומיה של גריי", סדרת הלהיט של רשת ABC (ששייכת לדיסני), כולל העונה ה-20 ו-420 הפרקים שקדמו לה. "האנטומיה" היא להיט סטרימינג עצום בארצות הברית, כשבמהלך השנה האחרונה היא מתברגת שוב ושוב לתוך הטופ-10 סדרות הכי נצפות בסטרימינג במדד נילסן. הבעיה של דיסני היא שזכויות הסטרימינג של הסדרה בארצות הברית שייכות דווקא לנטפליקס באופן בלעדי, כתוצאה מהסכם זכויות סטרימינג עתיק עם ABC, שריד לימים שבהם רוב התוכן בנטפליקס היה כזה שרכשה מרשתות הברודקאסט והכבלים הגדולות.

להיט סטרימינג על-זמני. מתוך "האנטומיה של גריי" (צילום: יחסי ציבור/ABC)
להיט סטרימינג על-זמני. מתוך "האנטומיה של גריי" (צילום: יחסי ציבור/ABC)

הפתרון המסתמן הוא עסקה מרתקת בין דיסני ונטפליקס, במסגרתה תוותר האחרונה על הבלעדיות לגבי "האנטומיה של גריי", ותקבל בתמורה זכויות סטרימינג ל-14 סדרות אטרקטיביות מהספרייה של דיסני, ביניהן "אבודים", "נמלטים", "החיים עצמם", "שנות הקסם" (הרי-בוט), "30 על 30" (סדרת הדוקו היוקרתית של ESPN), והסיטקומים העתיקים ומרובי הפרקים "שפץ ביתך" ו"ברני מאק". העסקה אמורה להתפרש על פני 18 חודשים ועשויה לסלול את הדרך להסכמי רישיונות סטרימינג נוספים.

כך או כך, על רקע השמועות על הסכם מתקרב לאפליקציית תוכן משותפת של שירותי הסטרימינג פראמאונט+ ו-AMC+, ואחרי איחודן של רשתות הסטרימינג של האחים וורנר (ביניהן HBO Max) תחת המותג דיסקברי+, די ברור לאן העסק הולך: אחרי שנים של פיצול התוכן בין שירותי סטרימינג, התחרות ועלויות הפקת התוכן הגבוהות דוחפות את כל השחקנים בשוק לשת"פים בתחום זכויות הסטרימינג, חבילות תוכן משותפות ואולי גם מיזוגים עתידיים.

לא בטוחים שהתגעגענו. מתוך הסדרה "אבודים" (צילום: יחסי ציבור/ABC)
לא בטוחים שהתגעגענו. מתוך הסדרה "אבודים" (צילום: יחסי ציבור/ABC)

לנטפליקס כבר יש אסטרטגיה מושלמת לסיטואציה: ההצלחה הדרמטית בנטפליקס של סדרות ברודקאסט ישנות כמו "בנות גילמור", "Suits", "חברים" ו"המשרד", מוכיחה שהמנויים שלה אוהבים את זה ורוצים עוד, וכמו בעידן שלפני מפץ הסטרימינג הגדול, הולכות להיות לה הרבה הזדמנויות לתת להם את זה.

בשלב זה לא ברור אם כל החידושים המסעירים האלה ישנו במשהו את חייו של המנוי הישראלי. לא בטוח בכלל, אגב, בעיקר כי הסכמי זכויות השידור הבינלאומיים הם סיפור אחר ומסובך להפליא, ולמרות שבזירה המקומית הטמעה של Hulu בתוך דיסני+ ישראל בהחלט יכולה לתת לה את האדג' מול נטפליקס. נחזיק לעצמנו אצבעות.