נעלולי פלא: מותג הנעליים הטבעוני שלא מתפשר על סטייל

אחרי שנחשפה לצד האכזרי של תעשיית העור, החליטה דורון וקנין שאת מותג הנעליים שלה, D’oro היא תיצור 100 אחוז טבעוני, בלי להתפשר על נראות וסטייל

הנעליים הטבעוניות של D'ORO. צילום: שי בן אפרים
הנעליים הטבעוניות של D'ORO. צילום: שי בן אפרים
17 באפריל 2019

כשחושבים על זה, אין עיר טובה יותר מתל אביב להיות בית למותגי אופנה טבעוניים, כאלה שאינם משתמשים במוצרים שמקורם מן החי. בצורתה האופנתית, החלה לצוץ בעיר התופעה ב־2016, עם קולקציות לקהל הטבעוני מבית המותגים של שני בר ורוני קנטור. יש שיאשימו אותן באסטרטגיית שיווק מובהקת, אך נראה שמן הראוי שגם אם כאקט שיווקי בלבד, סצנת האופנה הטבעונית רק תגדל ותתפתח. לצערנו זה לא היה המצב, וקרוב לאמצע שנת 2019 אנחנו עוד לא יכולים להצביע על שורת מעצבים ישראלים ומוכרים שהפסיקו להשתמש בחומרי גלם מן החי בעיצוביהם.

עוד כתבות מעניינות:

רשת סטורי משיקה (בשקט) את חנות הסאמפלים החדשה שלה
אופנה בונה, אופנה הורסת: האם אנחנו בדרך לעולם אופנה טבעוני?
הפקת אופנה טבעונית במקלט שיקומי לבעלי חיים

אצל דורון וקנין – מעצבת ובעלת מותג הנעליים הטבעוני D’oro – זה לא המצב. "כשהתחלתי את לימודי הנעליים שלי עוד התעסקתי בעור ולמדתי על עור", היא מספרת. "תוך כדי הלימודים עברתי לאורח חיים צמחוני ונחשפתי איתו גם להתהליך שעובר העור לפני שהוא נהיה מוצר. פתאום רואים חיה פרושה כיריעה, וזה היה יותר מדי".

דורון וקנין
דורון וקנין
D'oro. צילום: שי בן אפריים
D'oro. צילום: שי בן אפריים

מאותו רגע החליטה וקנין שהמותג העתידי שלה יהיה 100 אחוז טבעוני. מעבר לרצון הטוב ליצור מותג מוסרי, היא הבינה שיש קהל שלם של נשים שאוהבות אופנה וסטייל, אבל לא רוצות להשתמש בעור. כעת היא עתידה להשיק את החנות הראשונה שלה. "יש חוסר בשוק הישראלי", היא פוסקת.

D'oro. צילום: שי בן אפריים
D'oro. צילום: שי בן אפריים

"בהמון אנשים המילה טבעונות מעוררת אנטגוניזם כי חלק מהפעילים נלחמים בצורה מאוד אגרסיבית. העבודה שלהם עובדת, עובדה – ככה אני נחשפתי לתעשייה הנוראה הזאת. יש כמובן עוד דרכים לשנות, ואחד מהדברים הוא אופנה. אני לא צועקת ברחובות אלא מציעה אלטרנטיבה טובה שלא פוגעת בבעלי חיים".

D'oro. צילום: שי בן אפריים
D'oro. צילום: שי בן אפריים

בשנה האחרונה נדדה וקנין עם המותג הצעיר בין פופ אפים שונים בתל אביב, עד שחברה למותג הבגדים"לה קומוד והחליטה עמם על פתיחת חנות משותפת בדיזנגוף. מצד אחד בגדים מיובאים מפריז ומצד שני נעליים טבעוניות.

D'oro. צילום: שי בן אפריים
D'oro. צילום: שי בן אפריים

קולקצית הקיץ של D’oro זמינה בינתיים באתר האינטרנט ובפופ אפ המדובר בדיזנגוף 238, ומציעה מגפונים, כפכפים, כפכפי מיולז, סניקרס ונעלי עקב. כולם נראים מצוין ועשויים חומרים דמויי עור, בדי ריפוד קלים לניקוי וניפרין, בד של חליפות צלילה. החנות הראשונה של המותג עתידה להיפתח בדיזנגוף 120 בתחילת חודש מאי.

D'oro. צילום: שי בן אפריים
D'oro. צילום: שי בן אפריים

"הלוואי שנראה עוד מותגים ומעצבים שלוקחים חלק בעולם הזה", אומרת וקנין. "זו מגמה עולמית. אנשים מבינים היום את ההשלכות של תעשיית האופנה המתעסקת בחיות. חלקם מבינים ומיישמים וחלקם מתעלמים וממשיכים עם חייהם. בכל פעם שאני מצליחה להגיע ללקוחות שאינם טבעוניים אלא שפשוט אוהבים את העיצובים, זה מדהים אותי ומרגש אותי".

D'oro. צילום: שי בן אפריים
D'oro. צילום: שי בן אפריים

199-489 ש"ח | דיזנגוף 238 תל אביב או באתר