ביקרנו בסבן אילבן החדש בתל אביב. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

סוף סוף. סבן אילבן (צילום שאולי לנדנר)
סוף סוף. סבן אילבן (צילום שאולי לנדנר)

הפתיחה תתרחש היום אחר הצהריים (רביעי 17:00), אבל סיבוב מקדים שערכנו בחנות הדגל של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר מסמנת שההתרגשות לקראתה מוצדקת: כ-80 פריטי מזון מוכן בשירות עצמי מחירים מאוד תחרותיים, שיטת תשלום חדשה שתאתגר את המצפון של הקהל הישראלי, וכל שאר הגודיז. בהצלחה לכולנו

11 בינואר 2023

לאחר בילד אפ ממושך ומסקרן, היום זה קורה: תל אביב מצטרפת לרשימת הערים המתוקנות שיש בהן נציגות לרשת סבן אילבן. רשת חנויות הנוחות הבינלאומית השיקה הבוקר (רביעי) את החנות בדיזינגוף סנטר, ראשונה מתוך שמונה סניפים שייפתחו במהחצית הראשונה של השנה. מרושם ראשון, סבן אילבן עומדת בהבטחות ונותנת פייט בשני סעיפים עיקריים: מוצרים ייחודיים מאוכל ועד מרצ'נדייזינג ורמת המחירים.

הכל מוכן ןההתרגשות בשיאה. סבן אילבן דיזינגוף סנטר (צילום שרון בן דוד)
הכל מוכן ןההתרגשות בשיאה. סבן אילבן דיזינגוף סנטר (צילום שרון בן דוד)

בלי קשר לציפיות שפיתחנו, אי אפשר לפספס את החנות החדשה. החזית הפונה לרחוב דיזינגוף מעוטרת בבלונים בצבעי אדום, ירוק וכתום. עוברים ושבים סקרנים כבר מנסים להיכנס, אך הפתיחה הרשמית תתרחש רק היום (רביעי) בשעה 17:00. על המדפים מסודרים בקפידה מוצרי מכולת משלימים, חטיפים, תרופות ללא מרשם, מטען לנייד, רצועה לכלב, מכונת תספורת, ציוד משרדי ועוד אביזרים שתצטרכו כשכל החנויות האחרות סגורות.

אבל אנחנו כאן בגלל האוכל, וסבן אילבן פורשת מניפת נוצות מרשימה: גלידה אמריקאית (7 ש"ח), קופסאות עם עוגיות טחינה, גרנולה ושוקולד צ'יפס (9.90 ש"ח), עמדת נקניקיות (כולל נקניקייה טבעונית) עם לחמניה, רטבים וכרוב כבוש (14.90 ש"ח), כריכים מלחם כוסמין במילוי ממרחים, ביצים, סלטים, ובשר, כריך שחיתות נוטלה בלחם לבן עם שברי אוראו ו-M&M, וגם הוט קייס: ויטרינת חימום דו צדדית ובה שניצלוני עוף (14.90 ש"ח), קובה סבירה לחלוטין (3 יח' ב-19.90 ש"ח), אצבעות מוצרלה (19.90 ש"ח) וכדורי פירה (14.90 ש"ח), ובסך הכל כ-80 פריטי אוכל מוכן מתוך 2,000 פריטים בחנות כולה.

במקררים תמצאו סלטים ארוזים (כ-36 ש"ח), טוסט גבנ"צ (14.90) וכוס מוזלי עם יוגורט ופירות (16.90 ש"ח). את הקפה תכינו בעצמכם מפולי קפה שנטחנים בעת ההכנה, אספרסו (7 ש"ח) ומשקאות נוספים שמוגשים בשלושה גדלים (ללא גודל הג'ייאנט האמריקאי) עם חלב פרה, סויה או שיבולת ללא תוספת תשלום. ליד עמדת הקפה תמצאו סוכר, קינמון וסירופים לתיבול, כמו באמריקה. לכבוד ההשקה יוצעו גם מספר מבצעי פתיחה: בוקר בוריטו מקושקשת (21.90 ש"ח), כוס שתיה גדולה ונקניקיה (18 ש"ח), סלט ומיץ טבעי (40 ש"ח). משלוחים? לא עכשיו, אבל לקראת הקיץ יהיו.

פיצה במחיר שובר שוק. סבן אילבן (צילום שרון בן-דוד)
פיצה במחיר שובר שוק. סבן אילבן (צילום שרון בן-דוד)

ההיילייטס הם ללא ספק חצי פיצה מרגריטה מבצק עבה (15.90 ש"ח), סמות'יס תות ומנגו עם זרעי צ'יה כחלופה בריאה, והסלרפי המיתולוגי – ברד מוגז בטעמי קולה, פנטה, ענבים ולמבדה (כחול), שתוכלו לערבב לטעמכם (או לחוסר טעמכם). הכנתם מיקס שיצא דוחה? אפשר לזרוק לפח ואף אחד לא ימצמץ (מ-10 ש"ח ל-350 מ"ל). הכוס הגדולה ביותר, 1.300 ליטר, תושק באוגוסט לקראת העונה החמה. "אפשר לצאת מסבן אילבן שבעים בארוחת בוקר, צהריים וערב, ובמחיר ללא תחרות", אומר צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, המחזיקה בזיכיון. "אנחנו נמצאים בטיימינג שבו אנשים מחפשים את הבשורה במחיר ובמגוון. המודעות לסבן אילבן בישראל גבוהה מכיוון שאנשים פגשו את המותג בחו"ל. בכל שבועיים אנו פותחים חנות והכוונה היא לפתוח מאות חנויות בישראל".

האמון בלקוח יגיע לשיאים חדשים. סבן אילבן (צילום: שאולי לנדנר)
האמון בלקוח יגיע לשיאים חדשים. סבן אילבן (צילום: שאולי לנדנר)

בחנות סבן אילבן תשלמו בקיוסק או בקופה או באפליקציה, שיטה חדשה ומאתגרת מבחינת אמון בלקוח: סורקים ברקוד שמודפס על גבי המוצר, משלמים ויוצאים. או שלא משלמים (וכמובן שאנו לא מעודדים זאת), ואף אחד לא יבדוק את החשבונית ביציאה. "הקהל בישראל ובמיוחד בתל אביב מוכן לשינוי. אני מאמין בצרכן ובטוח שייחקו אותנו. המוטו שלנו הוא "give them what they want, when and where they want it", מסביר מנכ"ל הרשת אבינועם בן מוחה. מחזיקי כרטיס אשראי/מועדון של סבן אילבן בשיתוף עם כ.א.ל. וביט יוכלו לצבור נקודות ולממש אותן בכל הסניפים.

רשת סבן אילבן, הקמעונאי השלישי בגודלו בעולם, הוקמה בשנת 1927 בדאלאס טקסס ונחשבת לחלוצת תחום חנויות הנוחות בעולם. בשנת 1946 שונה שם הרשת לסבן אילבן כדי לשקף את הרחבת שעות הפעילות מ-07:00 עד 23:00 שבעה ימים בשבוע. בהמשך הייתה לרשת הראשונה בעולם שהחלה לפעול 24 שעות ביממה. כיום פרושה סבן אילבן על פני יותר מ-83 אלף חנויות – יותר מכל רשת מזון אחרת (למקדונלד'ס יש 37 אלף סניפים בעולם). ישראל היא המדינה ה-19 במספר בה פועלת הרשת לצד אוסטרליה, קנדה ומדינות סקנדינביה. המדינות המובילות במספר הסניפים הן יפן (21,342), דרום קוריאה (14,254) ותאילנד (13,712). הסניפים הבאים ייפתחו בשוק לוינסקי, יגאל אלון, סוקולוב, קינג ג'ורג' פלורנטין, נחלת בנימין ומגדל הצעירים בדרך בגין. הצורך המדויק ודרישות הסביבה הקרובה הם אלו שקובעים את תמהיל המוצרים בכל חנות.