טיים אאוט timeout

הסרטים של השנה

| מאת: יעל שוב

יעל שוב, מבקרת הקולנוע של טיים אאוט, בוחרת את עשרת סרטי השנה שלה

סנדרה בולוק ב"כוח משיכה"

כוח משיכה

בימוי: אלפונסו קוארון

אפוס קוסמי ומינימליסטי, מותחן שובר קופות שהוא גם סרט אמנות הלוקח את שפת הקולנוע לגבהים חדשים.

הסיפור של מאד

בימוי: ג'ף ניקולס

סרט התבגרות פיוטי ומסעיר שנחווה כמו סיפור של מרק טוויין המסופר על ידי וויליאם פוקנר.

לינקולן

בימוי: סטיבן ספילברג

התסריט המופתי של טוני קושנר מציג את מהלך ההיסטוריה דרך הפריזמה של עסקאות פוליטיות אפלות בין גברים לבנים. דניאל דיי לואיס היה צריך לזכות בנובל.

אהבה

בימוי: מיכאל הנקה

אחרי שנחבט באינספור סרטים סתמיים, המושג שבכותרת סוף סוף מקבל משמעות אמיתית ועמוקה בסרט הומני, מלא חמלה ומפלח את הלב.

כחול הוא הצבע החם ביותר

בימוי: עבדלעטיף קאשיש

הסרט מושך אותנו לתוך הסובייקטיביות החושית והרגשית של גיבורתו המאוהבת ובמשך שלוש שעות אנחנו נעטפים בהוויה של אינטימיות נדירה.

המקום בתוך היער

בימוי: דרק סיאנפרנס

אפוס מהדהד על מורשת חטאי אבות. המבנה השאפתני ויוצא הדופן מוחזק יחדיו על ידי סגנון חזותי מכשף ופסקול מעולה.

דיברנו מספיק

בימוי: ניקול הולופסנר

הולופסנר מחדשת את הקומדיה הרומנטית מבפנים, ובוחנת את הטעויות שעושים אנשים בוגרים ואינטליגנטים שרוצים להתאהב בלי להתאכזב.

מנועים קדושים

בימוי: לאוס קאראקס

סרט ביזארי להפליא שדומה להמון סרטים, ולא דומה לשום דבר – חלום אבסורדי ומוזיקלי, מצחיק ומלא עצב, שלא מפסיק להפתיע.

אנה קרנינה

בימוי: ג'ו רייט

עיבוד שאפתני, חצוף ודי נפלא הזורם בחופשיות וירטואוזית בין סטים תיאטרליים לרקעים מציאותיים, עת הדמויות והמצלמה נעים בכוריאוגרפיה חושנית במין שילוב של בלט ותיאטרון.

חלודה ועצם

בימוי: ז'אק אודיאר

מלודרמה סוערת ועתירת סמלים המוצפנת תחת חזות ריאליסטית קשה ועכורה. בידיו של אודיאר הדיסוננס הזה מניב חוויה מתעתעת וחודרת לעצמות.

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. עדכונים יומיים על הכתבות הנבחרות בטיים אאוט ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

Silence is Golden SRV:SRV2 on: 64d5a104ea87b42