סינמה על המים: הקסם של תל אביב מתעורר בפארק הירקון

כמעט ושכחנו - כיף. סינמה על המים (צילום: שלומי יוסף)
כמעט ושכחנו - כיף. סינמה על המים (צילום: שלומי יוסף)

ערב ראשון ב"סינמה על המים": אחרי חצי שנה בלי קולנוע ואווירת דיכאון כללית, מיזם הקולנוע של העירייה באגם של פארק הירקון הוא בדיוק מה שהעיר צריכה כדי להחזיר לה משהו מהכיף

23 באוגוסט 2020

אבא, ילד, ילדה. אלה שלהי החופש הגדול המוזר ביותר שחווינו אי פעם, בלי חו"ל, בלי לונה פארק, בלי סרטים-פופקורן-מקדונלדס בקניון, עם בידוד בגלל סייעת מאומתת בקייטנה. בקיץ הזה נעכר גם מצב רוחה של תל אביב, בלי מסיבות וקרנבלים, במוד הישרדותי. כמעט שכחנו שכל הרעיון הוא שאמור להיות פה כיף, והרי היה פה כיף עד לפני רגע, "2020 מה נסגר" כמו שאומרים הצעירים בבלפור. ואז פתאום באמצע האגם של פארק הירקון, הקסם בבת אחת חוזר.

סינמה על המים (צילום: שלומי יוסף)
סינמה על המים (צילום: שלומי יוסף)

בשעה שבע בערב התעטף הפארק באוויר נעים ומלטף, השמש שקעה מוזהבת ובכניסה למעגן הסירות המגודר התאספו כמה עשרות תל אביבים נרגשים להקרנת הרצה שערכה העירייה לקראת השקת פרויקט "סינמה על המים", דרייב אין של סירות פדלים ומשוטים עם מסך גדול וחזק שעליו יוקרנו סרטים עד סוף אוגוסט. חצי שנה שלא היינו בקולנוע, והחוויה הזאת הייתה חסרה עד מאוד בתמהיל הריגושים של החופש והתגעגענו כל כך.

 

הקליטה בבסיס המיון בכניסה למתחם הייתה מהירה ואלגנטית, ברושור עם הנחיות להתנהלות בסירות חולק לכל צופה, חיש קל הולבשו ילד וילדה באפודי הצלה (חובה מתחת לגיל 12) והופ, היינו בסירת הפדלים שלנו, מדוושים ומנווטים אל המקום המיועד לנו במעגן מספר 2. הרעיון הוא שמספר מעגנים נמתחים לרוחב האגם עם המצופים, ומפעילי המתחם קושרים את הסירות למעגן כך שיעמדו יפה יפה בשורות מנומסות, מבלי שאיש יתנגש ברעהו ויקלל את אמו. ובכל סירת פדלים, הס פן תעיר, רדיו קטן בעיצוב וינטג' פלסטי ממנו בוקע הסאונד של הסרט והנה ראש העיר מדווש עם הנכד והכל חמוד ביותר.

חולדאי מדווש ב"סינמה על המים" (צילום: שלומי יוסף)
חולדאי מדווש ב"סינמה על המים" (צילום: שלומי יוסף)

בסירות מסביב נפתחו תיקים עם נשנושים ומשקאות, על המסך הוקרנו סרטונים באנגלית של עיריית תל אביב-יפו כדי שנתגעגע לתיירים, והכל היה מוכן להקרנת הבכורה על המים. אנחת הרווחה שהדהדה ברחבי האגם כשהתברר שאנחנו עומדים לצפות בגרסה המדובבת של "פדינגטון 2" הייתה כנראה שלי, ומאותו הרגע אפשר היה להתמסר לתענוג הזה שבצפייה בקולנוע דרך עיניהם הנוצצות של ילדים, עם הבונוס של השמחה הטהורה שמסבה להם התפאורה האגמית והדיווש הקצר. ושוב הקולנוע הוא קסם.

סינמה על המים (צילום: שלומי יוסף)
סינמה על המים (צילום: שלומי יוסף)

מה יש לומר, זה בסך הכל בילוי תרבותי די מושלם לעת ערב – אסור אלכוהול אז תשכחו מהרעיונות הפרועים שלכם ובגלל זה כתבתי "די מושלם" – ומחווה יפה של העירייה לתושבים (ההרשמה באמצעות דיגיתל בלבד), בטח בעיר שהאופציות לבילוי בה הצטמצמו באופן כה רדיקלי. צריך לקוות שהעירייה תמשיך להפעיל את סינמה על המים כל עוד אולמות הקולנוע סגורים ומזג האוויר מאפשר זאת, הפורמט הזה חביב מכדי לבוא לשבועיים ולהיעלם. העיר הזאת צריכה את כל העיניים הנוצצות האלה.