כל הסטייל אצלו: איך מזהים טרנד בעידן הדיגיטציה ומה צופה החורף הקרוב?

מה זה אומר לנהל קריאייטיבית את מותג האופנה הכי נמכר בארץ ואיך יודעים מתי נגמר ומתחיל טרנד? שאלנו את מנהל הקריאייטיב של רנואר, רון קאהן, שעוד מאמין בכל לבו כי הדבר הכי יפה ללבוש הוא ביטחון עצמי | ריאיון

רון קאהן. צילום: אלון שפרנסקי
רון קאהן. צילום: אלון שפרנסקי
17 באוקטובר 2018

אם תשאלו את רון (רונקו) קאהן, מנהל הקריאייטיב של קבוצת רנואר וזה שאחראי ללא מעט סטייל מקומי, צרכן האופנה הישראלי הממוצע לא יודע שובע. למרות המחשבה הרווחת כי הכל מגיע לכאן מאוחר, לדעתו בישראל מאמצים טרנדים מאוד מוקדם ובווליום מאוד גבוה. "בתור צרכנים ולקוחות אופנה, דברים עולים ויורדים בארץ בקצב מטורף", הוא מסביר. "שלוש שנים אחורה משבצות סקוטיות היו ה־טרנד, בישראל הוא הגיע ומיצה את עצמו מאוד מהר אבל בפריז או בלונדון הוא היה לגיטימי וחי. מעצבים וחברות אופנה פה צריכים להיות מחודדים מאוד כל הזמן. אם בעבר היו עובדים מעונה לעונה, היום מדובר בעניין של כמה שבועות. זה משהו שמאוד מאתגר ומסקרן לעמוד בו".

קאהן, שאחראי על הקמת ליין הגברים רנואר מן ומותג הבית לצעירות טוונטיפורסבן, מתעסק בתמונה הגדולה של מותג האופנה הנמכר ביותר בארץ. "ההגדרה הכי קלה למה שאני עושה היא שאני מעצב את המותג, לא את המוצרים", הוא מספר. "כל מה שנמצא בטווח בין מה החוויה שמקבלים בחנות, מה תראו בפרסומות, מי יהיו הפרזנטורים, ועד הפונט שיהיה על שלטים בחנויות. והדבר הכי חשוב הוא לקחת טרנדים ולתרגם אותם למשהו לביש ונגיש".

רנואר עזיראלי. צילום: לנס הפקות
רנואר עזיראלי. צילום: לנס הפקות

איך מזהים טרנד? מה נכון ומה לא בעולם הזה?

"הדיגיטציה המסיבית שקורית בשנים האחרונות משנה את כל ההתייחסות למה טרנדי ומה נחשב למגמה שצריך לטפח או לזנוח. מוסדות איקוניים בעולם האופנה כמו שבועות האופנה ומגזינים מאבדים מהכוח שלהם והכוח נמצא ברחוב וברשתות החברתיות. המעגל הזה של רחוב־מעצבים־חנויות־רחוב תמיד היה קיים, אבל עולם האופנה עובר איזושהי אבולוציה. הייתי בניו יורק לא מזמן לפגישת ספקים ובזמן שאני אצלם פתאום התחילו מלא טלפונים ומיילים ולחץ – והכל כי ג'יג'י חדיד העלתה תמונה שבה היא לובשת קולר פרנזים שהיא גזרה ממעיל עור. כולם התקשרו לחפש את הדבר הזה והנה – טרנד שצריך לייצר לפיו. מאוד קשה לדעת מה הטרנד הבא שיצוץ וצריך חוש ויכולת לספוג המון אינפורמציה כל הזמן.

תצוגת רנואר סתיו חורף 2018. צילום: אלירן אביטל
תצוגת רנואר סתיו חורף 2018. צילום: אלירן אביטל
השקת קולקציית אביב קיץ 2018 ברנואר. צילום: רפי דלויה
השקת קולקציית אביב קיץ 2018 ברנואר. צילום: רפי דלויה

"הדרך הכי טובה עבורי לקבל השראה, מעבר ללחפור בפרופילים שאני אוהב ברשתות, היא לטוס לעיר שאני מחזיק ממנה כמו לונדון, לשבת ברחוב ולראות אנשים. מה החיבורים שלהם, מה נראה טוב, מה קורה בשטח. אף חברה לא מרשה לעצמה להתמקד בטרנד אחד, צריך להיות רחבים ולחלוש על כל מה שאפשר ולהיות עם איזשהו עמוד שדרה פנימי שבו אתה יודע להמר על מה נכון ועל מה לא".

מה צופה החורף הקרוב מבחינת טרנדים?

"יש הרבה מאוד כיוונים בווליומים שונים. אפשר לראות עדיין רפרנסים לגלאם רוק, לשחור וניטים עם משבצות או מראה מכובס וגראנג'י, ומצד שני כיוון של תחרה ושילובי עור גותיים־רומנטיים. הדבר הכי חזק שעומד לקרות הוא מראה יותר מוקפד עם בדי משבצות בגוונים חום, חרדל ובורדו. כבר אין בשורות אופנתיות גדולות, והתפקיד של רשתות האופנה הוא להגיב למה שקורה".

תצוגת רנואר סתיו חורף 2018. צילום: אלירן אביטל
תצוגת רנואר סתיו חורף 2018. צילום: אלירן אביטל

יש מקום לסגנון אישי בעולם של אופנה מסחרית?

"טעם אישי וחיבורים אישיים זה המקום שבו נולדים דברים חדשים. אנשים משליכים הרבה מטענים על אופנה וסגנון לבוש. יש כל מיני דאגות של 'מה לגילי' או 'מה גורם לי להיראות כך וכך', אבל מדובר רק בבגדים. לבשת משהו ואתה מרגיש טוב עם זה? מצוין. צא עם זה החוצה. בעידן שלנו יש מקום לכל כך הרבה מודלים, והדבר שעובד הכי טוב והכי מחמיא הוא ביטחון עצמי".

רון קאהן. צילום: אלון שפרנסקי
רון קאהן. צילום: אלון שפרנסקי