"כשהמאמן הכניס אותי, הקהל הריע כאילו מינימום לקחנו גביע"

יובל זוסמן התברג לחמישייה הפותחת של מכבי בגיל 19. אנשי השנה של טיים אאוט תל אביב 2017

יובל זוסמן. צילום: איליה מלניקוב
יובל זוסמן. צילום: איליה מלניקוב
28 בדצמבר 2017

יובל זוסמן

שחקן מכבי תל אביב בכדורסל, בן 19

השנה האחרונה לא הייתה טובה לספורט התל אביבי. בכדורגל קבוצה אחת ירדה ליגה, והקבוצה השנייה הפסידה שוב את האליפות. גם בכדורסל הייתה שנת נפל, ואפילו הנבחרת הלאומית, שאירחה את אליפות אירופה, קיבלה בראש. מי שנותן תקווה ל־2018 טובה בהרבה הוא יובֶל זוסמן: הילד בן ה־19 שהיה מכוכבי הנבחרת הצעירה שזכתה במדליית הכסף באליפות אירופה לנבחרות עתודה, והצליח כבר להשתדרג לחמישייה הפותחת של מכבי תל אביב – הישג שאליו הגיעו בגילו רק אגדות כמו עמרי כספי וטל בורשטיין. מכבי שוב ממלאת את ההיכל, והאוהדים הצהובים כבר מפנטזים על שופינג בבלגרד במאי, בטורניר הגמר של היורוליג.

>> לפרויקט המלא

חתיכת שנה הייתה לך, ובעצם היא התחילה כבר בקיץ, עם הנבחרת הצעירה.

"כן, הקיץ הזה הביא לי המון ביטחון ביכולת שלי והראה לי שעם עבודה קשה אפשר להצליח, ושאם נמשיך לעבוד קשה נגיע להישגים. ככה הראש שלי עובד – רק לעבוד כמה שיותר קשה ולהשתפר".

כשאתה עולה בהיכל, הקהל יוצא מגדרו יותר מאשר עם שחקנים אחרים. עד כמה שלאוהדי מכבי אין בעיה עם הצלחות שמביאים שחקנים זרים, די ברור שהם מחכים לסמל ישראלי צעיר.

"ברור. באחד המשחקנים הראשונים שלנו השנה, כשהמאמן הכניס אותי, כל הקהל הריע כאילו מינימום לקחנו גביע. הישראלים תמיד אוהבים לראות ישראלים משחקים".

ומה נאחל לך השנה?

"מוקדם מדי להגיד. זה תהליך ארוך, המון עבודה. חיים ממשחק למשחק, וצריך שהכימיה תתחבר כדי שנהיה קבוצה יותר טובה. רק להשתפר ולשפר את המשחק שלי כמה שיותר, ללמוד ולראות כמה שיותר משחקנים אחרים, ואני מקווה גם להתחזק במשקל בשביל להיות שומר יותר טוב".