"עיר מודרנית מפתחים בשיתוף פעולה עם הקהילה"

תושבי קריית ספר שמנעו את הקמת "משטרת הג'קוזי" הוכיחו שמאבקי תושבים עדיין יכולים לשאת פרי. אנשי השנה 2017

תושבי קריית ספר (צילום: איליה מלניקוב)
תושבי קריית ספר (צילום: איליה מלניקוב)
28 בדצמבר 2017

תושבי קריית ספר

זה סיפור על מאבק אמיץ של תושבי תל אביב אכפתיים, שיצאו למאבק לא פשוט אל מול העירייה וכרישי נדל"ן כדי להיאבק על זכותם לקבל את מה שמגיע להם בזכות – מבני רווחה, חינוך וקהילה. הם הוכיחו לכולנו את כוחו של ציבור מלוכד אל מול עירייה שבחרה בטובתו של יזם נדל"ן ולא בטובתו של הציבור שבחר בה.

>> לפרוייקט המלא

הכל מתחיל בעסקה מוזרה שנועדה להעתיק את תחנת משטרת לב תל אביב ממשכנה הוותיק ברחוב דיזנגוף, שאותו רכש הקבלן ישראל לוי, לבניין מרכזיית בזק ברחוב לינקולן שבבעלותו. עד כאן אולי הכל נשמע סטנדרטי, רק שמעל לתחנת המשטרה העתידית תוכנן גם פרויקט מגורים שממש באמצעו קומה פתוחה עם 16 בריכות ג'קוזי. העירייה נתנה רוח גבית ליזם למרות הזווית ההזויה של הפרויקט ולמרות העובדה שהייעוד המקורי של המבנה קבע שהבניין יוקדש לצורכי רווחה, חינוך וקהילה. תושבי לב תל אביב, ולצדם חברות מועצה ועמותת "ירוק וגם בטון", יצאו למאבק משפטי; סופו בחודש ספטמבר האחרון, כשהמדינה הודיעה המדינה ש"משטרת הג'קוזי" לא תוקם ושתחנת המשטרה תעבור לבניין בבעלות המדינה סמוך לתחנת הרכבת סבידור מרכז.

כעת מחכים התושבים לפסק הדין שיאשר סופית את מעבר המשטרה לסבידור ומתארגנים לשלב הבא של המאבק: החזרת בניין מרכזיית בזק לבעלות הציבור.

"כשאני חושבת על כך שמאות אנשים השקיעו כל אחד כמה עשרות שעות במאבק הזה, אני ממש נחרדת", אומרת יו"ר עמותת ירוק וגם בטון, זהבה ארזואן. "אפילו שכנראה ניצחנו, קשה לשכוח את ההתנהלות של העירייה בסיפור הזה. תחשבו אם האנרגיה המבורכת הזו הייתה מתועלת על ידי העירייה להידברות, לפרויקטים משותפים, לעשייה – היינו מזמן מוצאים פתרון שמוסכם על כולם. העירייה סירבה לדבר איתנו, ואילצה אותנו לבזבז לעצמנו (וגם לה) את הזמן והכסף במאבק בפרויקט הזוי, שמתחילתו היה ברור שהוא אבסורדי וישרת רק אינטרס צר של יזם. ככה לא מנהלים עיר מודרנית – עיר מודרנית מפתחים בשיתוף פעולה עם הקהילה".