למרות ההכחשות: אסף הראל בדרך לקואליציה של חולדאי?

להראל הוצעו תחומי אחריות נרחבים על דרום תל אביב ויפו, ללא אחריות על תחום הפיתוח העירוני והבנייה שעמד במרכז הקמפיין שלו. מטעם אנחנו העיר נמסרה הכחשה

ההפתעה המסתמנת: נראה שאסף הראל יכהן בתפקיד סגן ראש עיריית תל אביב־יפו ויצטרף לקואליציה עם ארבעת מושבי אנחנו העיר. על פי הדיווחים שהגיעו למערכת, הראל היה הראשון שהוזמן למו"מ על המועצה המתגבשת. שתי פגישות התקיימו בתיווך עו"ד יגאל שפירא, המקורב לחולדאי. הראל ביקש להיות אחראי על תחום הפיתוח העירוני והבנייה ונדחה. תחת זאת הוצעו לו תחומי אחריות על דרום תל אביב ויפו, בהתאם לאג'נדה החברתית שקידם במהלך קמפיין הבחירות שלו. מטעם אנחנו העיר נמסרה הכחשה.

סימן השאלה הגדול נוגע לאסף זמיר וסיעתו, השנייה בגודלה במועצה (שישה מושבים). דם רע לא חסר, מגעים טרם התקיימו, אבל קשה לחשוב על תרחיש שבו חולדאי ירצה לראות את סגנו לשעבר כאופוזיציה נגדו נוסף לציפי ברנד, יניב ויצמן ושלי דביר (לכולם ניסיון קודם במועצה והיכרות עמוקה עם המערכת המוניציפלית). גורמים במערכת הפוליטית מספרים שחולדאי שומר שני תפקידי סגן לזמיר ולברנד. האם זה מה שיגשר על המשקעים? כנראה שבסופו של דבר כן, אבל הפתעות יש תמיד.

אם הדיווחים על דיל בין חולדאי והראל יתבררו כנכונים, בתוספת מרצ, החילונים הירוקים והגמלאים (שישמחו לכל דיל הכולל סגנות בשכר) תגיע הקואליציה ל־18 מושבים. משם אפשר יהיה אפשר לצרף כל רשימה שתחפוץ בכך תמורת פירורים. קואליציה כזאת תאפשר לו להעניש את זמיר ולמשוך אותו פנימה במחיר נמוך, להפגין שרירים מול הליכוד ולהשתיק ביקורת מהשמאל העמוק. כך או כך, השבועות הקרובים לא יהיו משעממים.