קיץ בנמל תל אביב

כדאי לכם לצאת: תערוכת הצילומים שתוביל אתכם למקומות מופלאים באמת

מתוך התערוכה Oh the places you'll go
מתוך התערוכה Oh the places you'll go

תערוכת הצילומים החדשה של ורד רוזן שואבת השראה מסיפורי דוקטור סוס, אוספת אלמנטים מרהיבים ממקומות ברחבי העולם ומשלבת אותם למשהו חדש. מחפשים לאן לצאת? התערוכה הזאת תוודא שתגיעו למקומות מופלאים באמת

19 בדצמבר 2018

תוכן שיווקי

"אני עושה אמנות כי כל חיי צילמתי בצורה אובססיבית כמעט", מספרת ורד רוזן, אדריכלית ומעצבת פנים שהפכה את הצילום והאמנות למרכז חייה בחמש השנים האחרונות. "יש לי בעיות זיכרון וברגע שאני מצלמת אני יוצרת תיעוד שמשמש אותי פונקציונלית. צילום הוא כמו כרטיס זיכרון חיצוני שאני לוקחת איתי לכל מקום". כעת, בתערוכת היחיד השלישית שלה,"Oh, The Places you'll Go", רוזן לוקחת שנים של זיכרונות, מוהלת אותם אלה באלה ויוצרת דבר מה חדש – עולם פנטסטי, חווייתי וחדש.

ורד רוזן. צילום: רן יחזקאל
ורד רוזן. צילום: רן יחזקאל

"בחרתי לקרוא לתערוכה הזאת על שמו של הספר 'אם יוצאים מגיעים למקומות מופלאים' של דוקטור סוס. בכל אחד מהפריטים המוצגים יצרתי מקום חדש שמורכב מכמה מקומות בעולם", היא מספרת. "יש משהו פופ ארטי וצבעוני בעולם של דוקטור סוס שמושך אותי מאוד. הפנטזיה הצבעונית שהוא יוצר השתלבה לי עם המסר הכל כך מקסים של הספר שלו – הדרך שעושים בחיים, הטיולים, המסעות, הם אלה שמביאים אותך למקומות, מעצבים לך את האופי, את התרבות, את הידע ובסופו של דבר הם ניסיון חייך".

"ווימבלדון", מתוך התערוכה החדשה של ורד רוזן
"ווימבלדון", מתוך התערוכה החדשה של ורד רוזן

אסופת העבודות בתערוכה החדשה של רוזן משרה אופטימיות סוריאליסטית, וכמו מוציאה את הטוב ביותר מהעולמות שלכדה בעדשת המצלמה. ארכיון משובש שממנו נוצרים עולמות בהם אפריקה נמהלת באירופה ובאסיה, מזרח ומערב, פנים וחוץ – התמונות עוברות מניפולציה שיוצרת מהן משהו חדש, מנותק מדאגות או צרות, ללא מלחמות או מחסור.

עולם המים ביוון, מתוך התערוכה החדשה של ורד רוזן
עולם המים ביוון, מתוך התערוכה החדשה של ורד רוזן

"זה כמו להיות אדריכלית של נוף", היא מסבירה, "אני מייצרת מקומות חדשים בלי לבנות אותם פיזית והופכת את החוויה של המתבונן לטובה יותר, לחיובית, לשמחה. אני רוצה שאנשים יסתכלו וייהנו, ייזרקו לחוויה וייכנסו למקומות שנמצאים אצלי בראש".

הפנטזיה המבוססת מציאות שרוזן יוצרת מתוכננת, נרקמת לאט וביד בטוחה ומודפסת בטכניקה המדגישה את עושר הצבעים והאסתטיקה. יצירות התערוכה מביעות במידה רבה התפתחות מעניינת למכלול יצירתה של רוזן, שבה היא מתעסקת שוב ושוב בהשפעות של הזיכרון, תת המודע, היצרים והפנטזיות על תפיסת המציאות ומזמינה את הקהל לקחת חלק ולצאת איתה למסע.

לונדון, ניו יורק. מתוך התערוכה החדשה של ורד רוזן
לונדון, ניו יורק. מתוך התערוכה החדשה של ורד רוזן

21-27.12, האנגר 24 (ליד פדני) | ראשון-רביעי 18:00 – 11:00 | שישי 15:00 – 10:30 | שבת 16:00-11:00