קיץ בנמל תל אביב

עושים גלים: חגיגה תל אביבית של פעילויות חוף ומים

לייב בנמל יפו. צילום: דורון סהר
לייב בנמל יפו. צילום: דורון סהר

תל אביב חוגגת ים בתחרויות ובהתנסויות במגוון רחב של ענפי ספורט, לצד פעילויות לכל המשפחה - בפסטיבל חגיגי ושמח שיתקיים לאורך רצועת חופי העיר

16 בספטמבר 2018

תוכן שיווקי

אם לא עפתם על הגלים והשמש כל הקיץ ובעצם גם אם כן, הנה ההזדמנות שלכם לקחת חלק באירוע שהוא כולו ים, ים וים. פסטיבל הים מתקרב ועמו מגוון פעילויות ואטרקציות על טוהרת המים והחוף, עם יוגה סאפ, סדנאות יצירה מפסולת ימית, תחרויות שיט, הפנינג עפיפונים ועוד. זו השנה השלישית שבה הפסטיבל מתרחש בתל אביב וכולל משט ענקי של כ־200 כלי שיט מסוגים שונים אשר יפליגו מצפון לדרום במשך כשלוש שעות. הנה הפעילויות ששווה לפנות בשבילם את הימים שישי־שבת, 21־22 בספטמבר. רשמו ביומן.
הרשמה לכל האירועים הדורשים הרשמה, באתר הסייל

עפיפונים בשמיים. צילום: סיגל שגב
עפיפונים בשמיים. צילום: סיגל שגב

תחרויות וטורנירים

ימאים וספורטאים יוכלו להתחרות במסגרת Sail Tel Aviv-Yafo במגוון תחרויות וטורנירים במים ובחוף: משחה בחוף גורדון, גלישת קיט בחוף תל ברוך, קיאקים בחוף הילטון, מפרשיות במרינה, סאפ בחוף גורדון, צלילה בחוף גבעל עלייה, כדורעף בחוף פרישמן, פוצ'יוולי בחוף גורדון ופריזבי בחוף גאולה.

תחרויות ספורט.צילום: סער בלכר
תחרויות ספורט.צילום: סער בלכר

פעילויות ספורטיביות

מהפעילויות המוצעות בחופים תוכלו ליהנות מיוגה סאפ, חתירה בקיאקים וגלישת גלים ורוח בחוף הילטון. סאפ ושיט מפרשיות בחוף גורדון, סיורי שנירקול וצלילה בליווי מדריכים מוסמכים בחוף גבעת עליה ועוד.

סדנאות וסיורים

בנמל תל אביב יתקיימו סדנאות יצירה מפסולת ימית עם האמן חנוך פיבן, שיעורי Surf Set על דק הנמל וסיורי אופניים לכל המשפחה מנמל תל אביב לנמל יפו.
במרינה תל אביב יוצע למבקרים לסייר בשחזור של ספינת סוחר עתיקה, לצאת להפלגת ניסיון במפרשיות קטנות ויאכטות, ילדים ובני נוער יוכלו להצטרף לפעילות ניסיון בצופי ים.
בנמל יפו תוכלו לעלות ולסייר בספינת מחקר אמיתית – להשיט יאכטות או לחגוג בטברנה יוונית ולהרגיש בסנטוריני בלי לעלות על מטוס.

חגיגות לאורך רצועת החוף

מלבד כל הפעילויות השוות, תוכלו להגיע לפסטיבל פשוט בשביל לחגוג את הים עם הרקדה בחוף גורדון, הפנינג עפיפונים בגן צ'ארלס קלור ותקליטנים שינגנו וילוו את הפעילויות בחופים.

פעילות על ספינת מחקר

עמותת אקואושן המפעילה את Medex – ספינת מחקר המשמשת מאות אקדמאיים במשך יותר מ־14 שנה בחקר ימי, מזמינה אתכם להתנסות ולגלות סודות מהים, לסייע בשמירתם של ניקיון הים ושל הטבע התת ימי. הספינה מצוידת בכלים חדשניים למחקר ימי הכוללים רובוט תת ימי משוכלל המאפשר תיעוד ואיסוף דוגמיות מעומק הים. הספינה תיפתח למבקרים אשר יוכלו לעלות ולסייר ולקבל הסבר על העבודה המדעית וכלי המחקר.

ספינה עתיקה. צילום: אלכס יפרמוב
ספינה עתיקה. צילום: אלכס יפרמוב

* אין צורך בהרשמה – הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי, שישי (21.9) 12:00־15:00, נמל יפו

התנסות בשיט קיאקים

הידעתם? הקיאק הראשון הגיע אלינו מאחינו האסקימואים. הוא צר וארוך, מה שהופך אותו להידרונומי וקל לתמרון. הוא כבר הספיק להגיע למקומות רבים ברחבי העולם והפך לספורט אולימפי שהביא לישראל את המדליה הנכספת. אמנם זו לא האולמפיאדה אבל גם ב־Sail TLV נחגוג את הספורט הימי הזה במסגרת תחרויות קייקים בחוף הילטון. למקומות, היכון, הירשמו!

* שימו לב! נדרשת שליטה בשחייה, וההשתתפות מגיל 8 ומעלה.
יום שבת (22.9) 10:00, חוף הילטון

השטת יאכטה של הביוקר

חלמתם תמיד להיות בעלים של יאכטה, להפליג לסנטוריני ולצלם תמונות אינסטגרם מעוררות קנאה? אנחנו נותנים לכם את ההזדמנות! בואו להתנסות בהשטת יאכטה ולהיות סקיפרים של המועדונים המובילים בארץ, ואל תשכחו לתייג אותנו בתמונות שלכם!
* שימו לב למגבלות הגיל של כל מועדון! דמי הרשמה – 60 ש"ח, 40 ש"ח למחזיקי דיגיתל

יום שישי (21.9) 10:00־17:00, מרינה תל אביב, נמל יפו

טברנה יוונית בנמל יפו

שישי בצהריים, בריזה קרירה של סוף הקיץ, בירה צוננת והצלילים של פיראוס – בואו להרים בטברנה עם מופע מלכותי ומיוחד של חגיגה יוונית אמיתית של להקת יאמס, עם כל הלהיטים הגדולים בכל הזמנים – רמבטיקו, קזנגידיס, דאלארס, מנגינות מהאיים הקסומים של יוון ועוד, וגם חומרים מקוריים משובחים. קונצרט שהוא חגיגה. בואו לרקוד ולשמוח!

הופעות, הרמות והרבה כיף. צילום: דורון סהר
הופעות, הרמות והרבה כיף. צילום: דורון סהר

נמל יפו, הכניסה חופשית (וגם החניה)

מה בתוכנית?
11:00־17:00 יריד מלא סטייל עם דוכנים משובחים שישדרגו לכם את הקיץ.
15:00 מופע מרכזי – להקת יאמאס

סיור אופניים לאורך החוף

תל אביב־יפו היא עיר מושלמת עבור אופניים. מזג האוויר נוח, שבילי האופניים מרובים, ובעיקר – שטח מישורי כמעט לחלוטין. וכעת, כאשר הטיילת משופצת לחלוטין זה כיף מתמיד לעשות סיור אופניים לאורך החוף, מהנמל ועד ליפו. בואו לשמוע את הסיפור האמיתי מאחורי רצועת החוף היפה והמפורסמת בישראל: כלכלה כחולה, חדשנות ימית, צמחייה מקומית, החי בים, איך הים מעצב את החוף? איך החוף מעצב את הים ועוד. עם הרוח בשיער, החוף מול העיניים – וכל הים שבעולם.
מתאים ליחידים, זוגות ומשפחות.

* שימו לב! נדרשת שליטה ברכיבה על אופניים, ההשתתפות מגיל 7 ומעלה, דמי הרשמה – 60 ש"ח / 40 ש"ח למחזיקי דיגיתל

סדנת פיסול משפחתית עם חנוך פיבן

חנוך פיבן – אמן ישראלי אשר התפרסם בעולם בעקבות יצירתו בשיטה אמנותית ייחודית – מזמין אתכם לפסל דיוקן משפחתי בעזרת פסולת. מדובר בסדנת יצירה חווייתית, באווירה נעימה ושקטה, שבה ניצור יחד בשיטה הפיבנית, שבה נעשה שימוש בפסולת ובחומרים שנאספו בסביבתינו.

פיבן. צילום: יח"צ
פיבן. צילום: יח"צ

פיבן יאפשר למשתתפים להיכנס לתוך עולמו בצורה מהירה ומהנה, תוך היכרות עם ה"כלים" והאופן שבו הוא יוצר וחושב, ועל הניצול המרבי שהוא עושה במה שנאסף בדרך. ההתנסות בשיטה מאפשרת למשתתפים לבטא רגשות, רעיונות וסיפורים בכלי אמנותי הנגיש לכל אחד.

* הפעילות מתאימה למשפחות עם ילדים מגיל 3
שבת (22.9) 10:30, 12:30, 14:30, 16:30
שוק הנמל, נמל תל אביב

לגלוש מחוץ למים

חשבתם שכבר המציאו כל ספורט אפשרי המבוסס על קרש פוגש ים? ובכן, חשבו שוב. סרפ־סט הוא גלשן נייח המדמה גלישה על גלים רק מחוץ למים. הסרפ־סט עובד על שרירי יציבה, שרירי הליבה, גמישות, כוח וקורדינציה; וכל זה ללא סכנת הירטבות.

סרף. צילום: שמוליק מלול
סרף. צילום: שמוליק מלול

* ההשתתפות חופשית על בסיס מקום פנוי, מגיל 14 ומעלה
יום שישי (21.9) 16:00־19:00, שבת (22.9) 16:00־19:00
נמל תל אביב