הפסקת זרם: מלחמת המים התל אביבית צריכה ספונסר חדש, ובדחיפות

מארגני מלחמת המים המסורתית של תל אביב מגייסים עשרות אלפי שקלים כדי לקיים את האירוע כמתוכנן ביום שישי הקרוב, לאחר שהספונסר הראשי הסיר את תמיכתו

מלחמת המים בכיכר הבימה, יולי 2014. צילום: Getty Images
מלחמת המים בכיכר הבימה, יולי 2014. צילום: Getty Images

כבר עשור שבתל אביב פותחים את הקיץ במלחמת מים צבעונית ומרעננת שמתקיימת ביום שישי הראשון של יולי בכיכר רבין. בשנה שעברה העירייה לא שיתפה פעולה עם מלחמת המים ורוקנה את המזרקה בכיכר רבין אז המשתתפים עברו לכיכר הבימה, מה שיצר בלגן וסיכון בטיחותי – כך מספר עידן יאגו, ממארגני האירוע. לאור ההתנהלות בשנה שעברה, השנה הוחלט לארגן את מלחמת המים באופן רשמי תוך קבלת כל האישורים וההיתרים מהעירייה, המשטרה ומד"א, דבר שגרר עלויות של כ-150,000 ש"ח. הסכום  גויס במלואו, אך אתמול נודע למארגנים כי הספונסר הראשי שלהם לא ישתתף במימון האירוע וכעת המארגנים מחפשים ספונסר אחר או פתרון כדי לקיים את האירוע כמו שהבטיחו.

בפוסט שפרסמו בדף האירוע כתבו המארגנים :"בגלל שכל כך הרבה אנשים באים השנה, אנו צריכים עוד מים ועוד בריכות שיפוזרו ברחבי הכיכר כדי למנוע לחץ על המזרקה הגדולה. כך נוכל לשמור על האירוע בטוח וכיפי כמו תמיד. עוד בריכות משמעותן שיתוף פעולה עם העיריה. שיתוף הפעולה אומר קבלת רישיון לאירוע שדורש תשלום למשטרה, מד"א, ביטוח, חברת אבטחה ועוד הרבה דברים שעולים הרבה כסף. התקציב עבור קיום האירוע עומד כרגע על קרוב לכ-150 אלף ש"ח והצלחנו לגייס את הסכום הזה, ואפילו קצת יותר ממנו. לפחות זה מה שחשבנו עד לפני שעתיים כשהספונסר המרכזי שלנו הודיע לנו סופית שהוא בחריגה תקציבית ושהוא יוצא מהאירוע…. אנחנו צריכים מושיע. חברה או אדם שהאירוע הזה חשוב להם, ושרוצה לעזור למסורת הישראלית הזאת להתקיים ובגדול".

לדברי יאגו:  "זה אירוע ספונטני שמתרחש כל שנה באותו מקום ובאותו יום, אנחנו לוקחים על עצמנו סיכון עצום, כדי שיהיה רישוי מישהו צריך להיות אחראי. אנחנו עושים מאמצים לארגן כסף כדי שזה יקרה בצורה בטוחה. פנו אלינו הרבה חברים ונעבור על כל ההצעות. רבים הציעו שנעשה גיוס המונים ואנחנו בודקים את האופציה הזאת. אני בטוח שהאירוע יתקיים, נמצא את הדרך". יאגו מבקש לציין כי "פרט לספונסר המרכזי (שעזב, ק.ב.) יש לנו שני ספונסרים נהדרים, אסם ו-iRobot, שהם איתנו באש ובעיקר במים". נכון לעכשיו המארגנים קיבלו פניות מגופים שונים והצעות רבות מגולשים, והצליחו לגייס כבר כ-50,000 ש"ח מתוך כ 80,000 ש"ח הנדרשים.

מלחמת המים של תל אביב – עמוד האירוע בפייסבוק