"הצועק" כבר לא מצחיק את תושבי מרכז תל אביב

לתושבי תל אביב נמאס לשמוע את “הצועק" משוטט בשדרות ברחבי העיר, ואלה מהם שניסו להעיר לו מספרים על תגובות אגרסיביות במיוחד

"הצועק" ברגע שקט. בחנות הספרים של האחים גרין
"הצועק" ברגע שקט. בחנות הספרים של האחים גרין
10 ביוני 2015

איתי עזיזי, הידוע בכינויו "הצועק", נכנס לחייהם של תושבי מרכז תל אביב לפני כשנה וחצי כדמות אורבנית צבעונית, וכבר הפסיק להצחיק אותם מזמן. אף שהכריז בעבר על פרישה, עזיזי עדיין מהלך בסביבת שדרות רוטשילד ומשמיע צעקות מחרישות אוזניים. מאות אנשים חתמו על עצומה שפורסמה לפני כשבוע ברשת וקראה להשתיקו (לאחר מכן אתר עצומה החליט להסיר אותה "בהחלטה משותפת עם המשתמש שפתח אותה"). עדויות בעלות אופי מטריד שקושרות את עזיזי להתנהגות אלימה ואגרסיבית נחשפו בעקבות העצומה.

“ישבתי עם חברה ברוטשילד ושמעתי שהוא מתקרב", מספרת טל (השם המלא שמור במערכת). “זה חוזר על עצמו בצורה יומיומית ואני כבר יכולה לזהות את הקול שלו. אמרתי לעצמי שיש לי סוף סוף הזדמנות להגיד לו שיהיה בשקט. הוא חלף על פנינו, ביקשתי שיפסיק לצעוק, ובתגובה הוא ניגש אליי וצרח לי בפנים. כשהוא הלך צעקתי לו ‘פאק אוף'. בתגובה הוא הסתובב אלינו, פתח את הרוכסן במכנסיים וצעק ‘יו וואנה פאק מי?'. הייתי בשוק. זאת הייתה תגובה אגרסיבית מאוד".

חן סבן מעידה גם היא על חוויה מקוממת שעברה בשדרות בן ציון: ״הלכתי עם הכלבים שלי בשדרה בשעות הצהריים. הרעש שלו חירפן אותם והם נבחו עליו. הוא התחיל להתקרב אליי בצורה מאיימת, כאילו הוא הולך להרביץ לי. אחד העובדים בבית הקפה ליד לקח אותו אחורה, אז הוא התעצבן ותקף אותי. התלוננתי במשטרה ומאז כל פעם שהוא עובר לידי אני מתקשרת אליהם, אבל תכלס לא קורה כלום. גם אם מדובר באדם כביכול מסכן, לא הגיוני שאצטרך לסבול את העינוי הזה ולפחד אפילו לגשת אליו״.

הצעקה אימוטיקון

תושב האזור אילן ריכטר מספר: “הוא עובר אצלנו בשכונה כמעט כל יום. בשבת אחד, מוקדם בבוקר, כשיצאתי לטיול עם הכלבה והילדה בעגלה, להעיר לו. רציתי להגיד שאנשים ישנים, או סתם מנצלים את הבוקר להירגע קצת בבית, ועם כל הכבוד למחאה שלו, תהיה על מה שתהיה, אין לו זכות להטיח אותה בפנים של אחרים. בהתחלה הוא התעלם, וכשנעמדתי מולו הוא התחיל לצרוח עליי: ‘מה אתה מביא ילדה מזדיינת לעולם המזדיין הזה?', ‘מה אתה מגדל כלבה בזמן שאנשים מסכנים בכל העיר?' ועוד ועוד. אלה ציטוטים מדויקים".

תגובתו של עזיזי לדברים: "כותרת הכתבה מעליבה. הפעילות עצמה ברובה עברה לחוף הים, יש רק שאריות בתוך העיר. יש מלא תומכות ותומכים מזדהים ומזדהות ואולי יצא סרט דוקומנטרי בקרוב. מצב מערכת הקול שלי בעיתי אך יציב, לשמחתי. אני מרוצה על התנופה האדירה של הרעיון. לגבי העצומה, ביקשתי לבטלה בתיאום עם אחראית האתר כי היא הייתה עוינת וכללה פרטים כוזבים. באשר לתגובות הקיצוניות שלי – יכול להיות שהתרחשו בסיטואציות נדירות כתגובה לתגובה עוינת או אלימה או מזלזלת כלפי באמצע ההופעה. הן לא משקפות את הדרך בה בדרך כלל אני מתייחס לנשים ואנשים ברחוב".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "הנושא של 'הצועק' מוכר וטופל מספר פעמים על ידי סל"ע – סיירת לביטחון עירוני- אשר פינתה אותו מהמקום והזהירה אותו. יש לפנות לעירייה בזמן אמת ויגיע למקום צוות, בליווי שוטר, ובמידת הצורך יינתן לו דוח".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ״הנושא מוכר לנו והטיפול המשטרתי באירועים השונים מתבצע ע״י מפקד הרובע וזאת לרווחת התושבים והמבקרים״.