הקוד האתי – דיני סאבלטים

מתי מותר לכם לבקש הון על סבלט, מה אם יש לכם בעלי חיים שצריך להשגיח עליהם והאם צריך להשאיר מתנה? כל מה שצריך לדעת על סבלוט בתל אביב

הדירה המלוכלכת שלכם (צילום: shutterstock)
הדירה המלוכלכת שלכם (צילום: shutterstock)
4 ביולי 2018

 

עדות ניקיון

סבלטת את הדירה שלך? אתה מחויב להעביר אותה למסבלט במצב הניקיון המרבי שהוא מסוגל לייצר 20+ אחוז. אם אתה אדם שיכולות הניקיון שלו מוטלות בספק כדאי ואף רצוי שתשכור מנקה בשבוע שלפני שהמסבלט מגיע. יא קמצן, גם ככה אתה הולך לעשות מזה כסף.

על חזירות משלמים

המחיר שתבקשו על הדירה הוא פונקציה של המקום שדרכו תפרסמו את הנכס: בכל הנוגע ל-Airbnb, המחיר ייקבע על ידי הממוצע שהאתר מציע לכם לפי הביקוש וההיצע באזור. המחיר שתציעו בפוסט בפייסבוק, לעומת זאת, צריך להיות תואם במציאות ולעלות לכל היותר 20 אחוז יותר ממה שאתם משלמים לבעל הבית שלכם. כאן, נזכיר, כולם יראו שאתם חזירים.

ארבעה ימי שבתה

בהנחה שלא מדובר בפתרון לטובת שמירה על בעל חיים בזמן שאתם בחופשה, אין לכם מה לחפש סאבלט לפרק זמן של פחות מארבעה ימים. הכניסה לדירה המסריחה שלכם מצריכה ג'ט לג היגייני מהדיירים הזמניים שפשוט לא הגון לצפות לו עבור פרק זמן קצר מדי.

גילוי נאות

דברים שחובה לציין במודעת הסאבלט: אם אין מעלית (כשמדובר בקומה שלישית ומעלה), אם אסור לעשן בדירה, אם אין מזגן, אם יש עבודות בנייה מחוץ לחלון, אם נשאר שותף שמנגן (בהנחה שאסור לרצוח אותו).

תודה שמכרת לי

גרתם בסאבלט מעולה במחיר הגון ביותר? נהוג להשאיר מתנה קטנה לאנשים שהתגוררתם בדירה שלהם ושבחרו לא להיות גרידיים. זה גם יגדיל את הסיכוי שלכם לזכות בנכס הזה שוב בפעם הבאה, או לפחות לזכות לשם טוב אצל חבריהם בעלי הנכסים.