חנונים עם קיבולת

בבר הקורדרוי התחילו לארגן תחרויות טריוויה. ניצחתם, השתכרתם

הקורדרוי. צילום: יולי שפרירי
הקורדרוי. צילום: יולי שפרירי
11 ביוני 2014

מהי קטיפת תלמים? מהן פרטוריה ובלומפונטיין? מי הגה את הפציפיזם הרלטיבי? אין לנו שמץ של מושג. אבל אלו חלק מהשאלות שהופיעו ב"חידון טריוויה השיכורים הראשון" שהתקיים ביום ראשון (8.6) בקורדרוי. בבר החליטו להפגיש חמש קבוצות שבהן חברים טובי המוחות בעיר ולראות מה קורה כשהם מנסים להשיב על שאלות באווירת מדור הטריוויה של מוסף "הארץ" תוך כדי שתייה לא מבוקרת של צ'ייסרים.

המתמודדים והמארגנים לקחו את העניין די ברצינות. הימים שלפני התחרות לוו בטראש טוקס ובפרישת מתמודדים ברגע האחרון, ממש כמו במירוץ לנשיאות (מי הפרנק אנדרווד שקבע אירוע בגילמן בדיוק באותו תאריך?). המארגנים עמלו על השאלות זמן רב מראש, וכל שאלה הייתה צריכה לעבור את אישורה של קבוצת ביקורת מיוחדת.

באירוע עצמו התחרו הקבוצות בחמישה מקצים של עשר שאלות, והקבוצה המנצחת בכל מקצה זכתה בסיבוב של צ'ייסרים. בתום חמשת המקצים הוכרזו הזוכים המאושרים – קבוצת העיתונאים המכונה "סקאמבג קולג'" (כן, אנחנו הזן החכם ביותר) זכתה בגביע מוזהב ובתהילת עולם. "הרעיון היה לקחת כמה מהקבוצות שעושות בכל שבוע את 20 השאלות של 'הארץ' ולתת להן להתחרות ביניהן", מסביר גלעד אורן, מבעלי המקום. "היה מוצלח, והקבוצה המנצחת השתכרה מהצ'ייסרים ומחדוות הניצחון".

ואתם מתכוונים להפוך את זה למסורת?

"בוודאי, אבל בפעם הבאה נשאיר את מלאכת כתיבת השאלות לקבוצה המנצחת. זה היה כבד עלינו".

שמרו לנו מקום בחידון הבא בשם "צפרירי טיים אאוט". אבל בחייאת, רחמו קצת עם השאלות.

לקורדרוי