חפשו אותנו בסנטר: המוסד התל אביבי שלא מפסיק להפתיע

תגידו מה שלא תגידו, דיזנגוף סנטר הוא מוסד תל אביבי, שאפילו תחת מרכזי הקניות שצצים בכל פינה בשנים האחרונות מצליח להיות המקום שכולנו עולים אליו לרגל עוד משנות ה־70. איך הוא עושה את זה?

חפשו אותנו בסנטר. צילום: סיוון פארג'
חפשו אותנו בסנטר. צילום: סיוון פארג'
18 ביולי 2017

תוכן שיווקי | דיזנגוף סנטר

הדעות על דיזנגוף סנטר כוללות אמנם את אלו שפוקדים אותו תדיר ואת אלו שחרותה בהם הפעם ההיא שהם הלכו לאיבוד בתוכו, אבל כמו העיר הסואנת מחוצה לו – זה כל הקסם. עליזה טולדנו, שתכננה את מבנה הסנטר ב־1974, התכוונה ליצור עיר קטנה ומקורה, "ברחובות העיר עולים ויורדים כל הזמן בלי לשים לב, כך נוצרה הספירלה, כדי להיות קטע עיר".

דיזנגוף סנטר. צילום: סיוון פארג'
דיזנגוף סנטר. צילום: סיוון פארג'

דיזנגוף סנטר נוצר מתוך הטרנד האורבני הריאליסטי, מרכז מסחרי שמהווה המשך מפותל של הרחוב שבחוץ, כזה שאפשר להגיע אליו ולצאת ממנו תוך כדי טיול עם הכלב (וכן, כניסת כלבים למתחם מתקבלת בברכה). ומתברר שאף שיש שמוצאים אותו מפותל ומסובך מדי, הוא מצליח להמציא את עצמו מחדש במשך עשרות שנים ומושך אליו מבקרים מכל הארץ.

אין מה לעשות, הסנטר אינו קניון רגיל, וגם לא מתיימר להיות אחד כזה. אם בגלל מגוון הפעילויות החברתיות והשיח העדכני בו ואם בגלל היצע החנויות יוצא הדופן בתוכו. בזמן זה ממש מוצגת תערוכת צילומים שנוצרה במסגרת מפגש תרבותי של תלמידים יהודים ומולסמים שיצרו דיאלוג אישי עם בני גילם במטרה לפוגג סטריאוטיפים ודעות קדומות. בגג המתחם פועל מיזם קבוע הנקרא ירוק בעיר, מרחב חקלאות עירונית ובו סדנאות הדרכה לגידול ירקות בשיטה ההידרופונית (שיטת גידול צמחייה ללא אדמה).

[tmwdfpad]דיזנגוף סנטר, לפני הכל, הוא מוסד תל אביבי שלוקח על עצמו לבטא את הרבגוניות הנמצאת בעיר בהיצע חנויות שניתן למצוא רק בו: החל מחנויות קטנות כמו טוקסיק מון המתמחה באופנת רחוב יפנית שמגיעה היישר מרובע האראג'וקו, דרך חנות הפאות החדשנית טרסים, וכלה בחנות בוטיק לירקות בשם ארטישוק שאחראית על יבוא ישיר מחקלאים ישראלים. הסנטר גם פתח את דלתיו לחברת האיפור flormar המגיעה מעיר הסטייל הבינלאומית מילאנו, שמציעה איפור מקצועי (ושלא נעשו עבורו ניסויים בבעלי חיים) במחירים נוחים. לאוהבי הגאדג'טים ומוצרי הפופ למיניהם נפתחה חנות – coolioo כשמה כן היא, מגניבה, המעודכנת באבזרים יוצאי דופן כגון משחקים, חפצי נוי לבית ואפילו עדשת סלפי רחבה שתדאג שכולם יקחו חלק בתמונה.

רלוונטי עוד משנות ה-70. צילום באדיבות משפחת פילץ
רלוונטי עוד משנות ה-70. צילום באדיבות משפחת פילץ

ההתעניינות בינלאומית בדיזנגוף סנטר הביאה מותגים מובילים – הן מהארץ והן מחו"ל – לפתוח חנויות דגל חדשניות בתוכו. חנות הדגל של אדידס, למשל, מעוצבת כמו אצטדיון מחופה בטון, המספק את הריגוש שבלראות משחק כדורגל. עדיקה, מותג האופנה הישראלי המוביל במכירות אונליין, עברו לאופליין והתמקמו בקומת המרכז של הסנטר בחנות קונספט צעירה ואופנתית עם בובות מגניבות ומעוצבות הלבושות בטרנדים הכי חמים. גם חברת נייקי פתחה חנות של שתי קומות בעיצוב היפסטרי בוטיקי עם פריטים שמתמקדים בלייף סטייל נוסף לפריטי הספורט הנצחיים.

דיזנגוף סנטר. צילום: יח"צ
דיזנגוף סנטר. צילום: יח"צ

אין ספק שהסנטר מצליח לשמר את מקומו כאיט פלייס כל פעם מחדש, בזכות החיבור לאינדיבידואליות ולרוח התל אביבית. המבנה עצמו עובר שיפוץ חיצוני ופנימי שיסתיים בקרוב, והוא יבוא לידי ביטוי בין השאר בפתיחתן של חנויות קונספט חדשות ובעוד פעילויות מרתקות תחת קורת גג ממוזגת שתציל אותנו מהשמש היוקדת.

דיזנגוף סנטר, דיזנגוף 50 תל אביב | ראשון-חמישי: 09:00-22:00, שישי 09:0 – 16:00, שבת: שעה אחרי יציאת השבת | יש להתעדכן בדפי החנויות לשעות פעילות החנויות | לפרטים נוספים