"קורעים אותנו": בעלי אולמות האירועים בת"א נגד מחירי הארנונה

בעלי אולמות חתונה בתל אביב משלמים יותר מ־300 ש"ח למ"ר ארנונה - יותר מפי שניים מהמקובל בשאר מרכז הארץ. לטענתם, אם יורד התעריף ירגיש את זה גם הזוג המאושר

החמאם ביפו
החמאם ביפו
31 באוגוסט 2017

 

חתונת הכסף: כפי שיעיד הארנק שלכם, עונת החתונות נמצאת בימים אלה בשיאה. זוגות שמבקשים להתחתן כעת נפרדים מסכומי עתק, ואלה מהם שבוחרים לעשות לנו טובה ולהתחתן בתל אביב מוצאים את עצמם משלמים הרבה יותר, שכן העיר היא אחד המקומות היקרים בארץ לחתונה. האולמות כאן מעמידים תעריפים גבוהים במיוחד, בין היתר בזכות הלוקיישן, אבל לטענת בעליהם הם לא באמת נהנים מהכסף שמשולם להם וזאת עקב תעריפי הארנונה הגבוהים החלים עליהם. באחרונה הם יצאו למאבק נגד עיריית תל אביב-יפו במטרה להוריד את שיעורי הארנונה המופרזים לטענתם.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
אהוד ברק: היפסטר או מנהיג?
אוסף סיפורי השותפים הנוראיים ביותר 
חרדת נטישה: המבנים הנטושים הכי מבאסים בתל אביב

ראשית, למספרים: לפני נתוני בעלי האולמות הם נאלצים לשלם ארנונה בסך 311.34 ש"ח בשנה למ"ר. מבחינתם מקור ההשוואה אמור להיות עסקים אחרים שעושים בהם אירועים דומים: גובה הארנונה שמשלמים מועדונים עומד על 212.34 ש"ח למ"ר ומלונות משלמים רק 60.22 ו-124.61 ש"ח למ"ר. לטענת בעלי האולמות הפער בעייתי, שכן העסקים האחרים פועלים 365 ימים בשנה, בעוד אצלם מתקיימים אירועים רק בכרבע מימות השנה. הארנונה בעיר גבוהה בהרבה מזו המקובלת בערים אחרים, אפילו בגוש דן. בחולון, למשל, משלמים בעלי אולמות כ-140 ש"ח למ"ר, ובפתח תקווה קצת יותר מ-150 ש"ח. בירושלים, שם כבר פתחו בעלי האולמות במאבק, ירד תעריף הארנונה מ-328 ש"ח למ"ר ל-173.74 ש"ח למ"ר – והישג זה הוא כנראה המקור למוטיבציה של האולמות כאן. "קורעים לנו את הצורה", קובע יעקב קורץ, מוביל המחאה ובעלי הכליף ביפו והחמאם ביפו. "זה יוצא משהו כמו 50 אלף ש"ח בשנה, בעוד בעלי המועדונים, שגם הם עושים אירועים, משלמים הרבה פחות".

לדברי קורץ למתחתנים יש אינטרס בירידת הארנונה כי היא תתגלגל במהרה לתעריף שהם עצמם משלמים. "הורדת הארנונה תוריד את עלות החתונה. 15 ש"ח מעלות כל מנה הולכים לארנונה, כך שאם היא תרד אני מבטיח שנוריד את המחיר למען המתחתנים".

לפני כשבוע נפגשו 35 בעלי האולמות וגני האירועים עם המשנה לראש העיר ארנון גלעדי, שאחראי על העסקים הקטנים. "המטרה שלנו היא להתפרנס כמו שצריך ובאותה נשימה להוריד את מחירי החתונות בעיר. כששאלנו מדוע אנחנו משלמים יותר, תשובת העירייה הייתה 'ככה'".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "העירייה רואה חשיבות בסיוע בהוזלת הארנונה לשימושים שונים, כמו לאמנים הפועלים בעיר, והללו אכן שונו וסווגו בתעריף נמוך יותר. על תעריפי הארנונה חלה רגולציה של המדינה הקובעת תעריפי מקסימום ומינימום שאותם יכולה העירייה לגבות עבור שימושים שונים. בהתאם לכך, תעריפי הארנונה עבור מלונאות נעים בטווח שבין 60 ש"ח בממוצע למ"ר לשנה לבין 125 ש"ח למ"ר בממוצע לשנה. בדומה לכך גם תעריפי הארנונה עבור אולמות אירועים או סיווגים אחרים נתונים לרגולציה ולקביעת תעריפי מינימום ומקסימום בהתאם לחוק".