"אנחנו או הם": קמפיין רשימת הליכוד למועצת העיר גורר תגובות זועמות

בליץ קמפיין רשימת הליכוד "אנחנו או הם" שהשתלט על העיר במהירות לא השאיר את המועמדים והתושבים בשקט. מצד יושב ראש הרשימה, ארנון גלעדי, הקמפיין נועד רק להציף. "אנחנו שמים את הבעיות בפנים של כולם, שלא יתחמקו"

הקמפיין בתחנת אוטובוס (צילום: נופר וחש)
הקמפיין בתחנת אוטובוס (צילום: נופר וחש)
4 באוקטובר 2018

קמפיין מפלגת הליכוד, "אנחנו או הם", השתלט על תל אביב בימים האחרונים עם פוסטרים בתחנות אוטובוס, על מוניות שירות, בשלטי חוצות וכמובן ברשתות החברתיות. מסרים כמו "העיר העברית או אשף", "או המפלגות הפרו פלסטיניות שרוצות יפו איסלמית ומדינת מסתננים או אנחנו" הופצו גם בהודעות סמס שנשלחו לתושבי העיר. הקישור שנשלח בהודעה, אגב, במידה ולא לחצתם מחשש שמדובר בוירוס, לא מוביל לשום מקום.

יושב ראש רשימת המפלגה הימנית למועצת העיר, ארנון גלעדי, כתב היום (חמישי) בחשבון הפייסבוק שלו: "הימין של ת"א-יפו בתנופה! אנחנו ננצח! השמאל בפאניקה. פתאום הם מגלים שיש ימין גדול וחזק בעיר. ליכוד אחד שישמור על כך שת"א תישאר העיר העברית ולא עיר המסתננים בדרום ולא ומבלעת פלסטינית ביפו. אנחנו מכבדים את תושביה הערבים של יפו, אבל לא ניתן לתנועה האיסלאמית הקיצונית להפוך את יפו למובלעת פלסטינית".

>> מה עובר על המתמודדים לראשות העיר ברשתות החברתיות? 

ארנון גלעדי, יו"ר רשימת הליכוד למועצת העיר (צילום: מתוך פייסבוק)
ארנון גלעדי, יו"ר רשימת הליכוד למועצת העיר (צילום: מתוך פייסבוק)

 

בשיחה הוא טוען הקמפיין רק מציף את הבעיות שקיימות בעיר. "אנחנו באים וקובעים בצורה חד משמעית את הנושאים שיש צורך להציף כדי להביא אותם לידי טיפול הן ברמה העירונית וברמה הממשלתית", הוא אומר. "יש בעיה קשה. אין לנו בעיה עם ערביי יפו, הם חלק מהחברה התל אביבית והישראלית. יש לנו בעיה עם הנסיון לשנות את צביונה של העיר". בנוגע למבקשי המקלט, ממשיך גלעדי בגישת ה"אנחנו מציפים בלבד". "אנחנו שמים את הבעיות בפנים של כולם, שלא יתחמקו. הם הגיעו לכאן באופן לא חוקי, מנסים להשתרש ולקבל לגיטימציה. צריך להחזיר אותם לארץ מוצאם".

 

המתמודדים לראשות העיר לא נותרו אדישים. אסף זמיר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אסור שמערכת בחירות בעיר תהפוך להיות מקור לשסע ולפילוג. הקמפיין שמובילה רשימת הליכוד בת"א-יפו לא משקף את הלך הרוח של העיר שלנו, מגדלור הליברליות והשוויון שנותנת כבוד לכל אדם ואדם. חייבים לשמור עליה ככזאת". לטענת אסף הראל "הליכוד כמו הליכוד הולך על הטקטיקה של הבוס – הסתה ושיסוי. זה לא חדש". עוד הוסיף: "מה שמפתיע כאן, זה שבתל אביב הליכוד יושב בקואליציה עם חולדאי, אסף זמיר ומרצ – שמעדיפים להתעלם מאמירות גזעניות בסגנון הזה, העיקר לשמור על כסא. האמן שושקה הגיב גם הוא בדרכו שלו וציור שלו "זה אנחנו או אנחנו", ניסה לתת קונטרה לקמפיין הליכוד.