המסך יורד: בתי הקולנוע נסגרים בקצב מסחרר

המגמה המדאיגה שבמסגרתה נסגרים בתי קולנוע קטנים ממשיכה, והפעם נפל קורבן להרגלי הצרכנות החדשים קולנוע פאר, שייסגר בימים הקרובים לטובת קומפלקס מגורים יוקרתי

1 באוקטובר 2007

שימו לב לדבר הבא – בכל פעם שמישהו מוריד סרט מהאינטרנט או לוקח די.וי.די מהאוזן כדי לצפות בו בבית, עוד בית קולנוע בעולם נסגר (בדומה לקטע עם הפיות שמקבלות כנפיים בכל פעם שילד אומר "אני מאמין", שמוכח מדעית בערך באותה מידה). הפעם נפל קורבן להרגלי הצרכנות החדשים קולנוע פאר, שייסגר בימים הקרובים לטובת קומפלקס מגורים יוקרתי.

סגירתו של המוסד התל אביבי – אם עדיין נכון להשתמש בביטוי הזה, שלאחרונה סובל משימוש יתר בעייתי – ממשיכה מגמה מדאיגה שבמסגרתה נסגרים בתי קולנוע קטנים עם ניחוחות מתוקים של ג'לית וטוב טעם. ככל הנראה בית הקולנוע, שהוא באמת אחד הוותיקים בעיר ובעל קהל משפחתי מאין כמוהו, נסגר משיקולים של חוסר כדאיות כלכלית לחברת גלובוס גרופ, שפאר היה בבעלותה.

דוברת קשרי החוץ של גלובוס גרופ טוענת שלא מדובר בחדשות מפתיעות, כיוון שזהו הכיוון שאליו צועד העולם. "פאר היה אחרון המקומות בפורמט של בתי הקולנוע הקטנים", היא אומרת, "עידן בתי הקולנוע השתנה, היום יש קומפלקסים. אנחנו הולכים על הדברים הגדולים, חייבים ללכת עם הקדמה". חוץ מהחשק להיות נוסטלגיים ולפרוט את התחושות והזכרונות מהפעם ההיא שהלכנו לראות את "הסיפור שאינו נגמר" ב_12 ש"ח בהוד, יש לנו דחף עז להצטער על תאוות הבצע שבעטיה התמלאו הרחובות ברשתות מנצנצות וקומפלקסים אדירים. אז מה נשאר לנו? גת! אל תישבר! אנחנו איתך.