בוגרשוב, חמישה תשלומים בבקשה: Get Taxi מאפשרת לשלם על נסיעות באשראי

החל מהשבוע ניתן יהיה לשלם במוניות Get Taxi בכרטיס אשראי. האם זו תחילתה של מהפכה בענף?

Gett (צילום: דין אהרוני רולנד)
Gett (צילום: דין אהרוני רולנד)
15 באוגוסט 2012

התחבורה הציבורית בגוש דן קפצה השבוע מדרגה: חברת Get Taxi, הפועלת בעיר יותר משנה ומונה כיום כ־450 מוניות, הוסיפה לסל השירותים החכמים שלה את האפשרות לתשלום בכרטיס אשראי, ומשנכנס אשראי – מרבין בנסיעה. השירות החדש משדרג את מכשיר הסמארטפון של הנוסע לשמש גם כארנק אלקטרוני, ולאחר שזה הזין פעם אחת את פרטי כרטיס האשראי שלו, הוא יכול לשלם באמצעותו בכל נסיעה באחת ממוניות החברה, מבלי שהנהג כלל יהיה מעורב בתהליך. השירות החדש אף בא לקראת הנהגים, ומציע לנוסעים להוסיף טיפ בסכום של 5 עד 15 אחוז ממחיר הנסיעה. "החזון שלGet Taxi הוא שאנשים יעדיפו נסיעה במונית על פני נסיעה ברכב הפרטי שלהם. בסופו של דבר השירות שהשקנו מנמיך עוד יותר את החסמים שבנסיעה במונית. היום, כשמחירי הדלק עולים, אני מאמין שכל עוד אנחנו עדיין בגבולות העיר, נסיעה במונית תהיה עדיפה", מסביר מוטי הספרי, מנכ"ל Get Taxi  ישראל.

משה לטיף, נהג מונית זה 12 שנה שהצטרף לאחרונה ל־Get Taxi, רואה רק יתרונות בשירות החדש: "סוף כל סוף אנחנו לא צריכים להתעסק עם כסף, ולא חייבים להסתובב עם הרבה כסף בכיס. בכל שנותיי כנהג מונית לא חזיתי מחזה שכזה, וזה פשוט נוח. מה גם שהקהל הצעיר מגהץ היום אשראי בכל פינת רחוב, ולא תמיד מסתובב עם מזומן, ובכך רק יעלה הצורך בנו".

Get Taxi, מתברר, לא המציאה את הגלגל, והשירות קיים בתקופה האחרונה כבר בלא מעט מוניות. אחת מתחנות המוניות שמזוהות עם התשלום באשראי היא מוניות ניו יורק, שהחלה כבר בחודש אוקטובר במתן אפשרות לתשלום באשראי. "אנחנו צפינו את הצורך הזה, וכניסתה שלGet Taxi  לזירת התשלומים באשראי רק תגביר את התחרות בגוש דן, ותביא בסופו של דבר למצב שבו כל נהגי המוניות יהיו מוכרחים לתת מענה שכזה בשביל להמשיך ולשרוד", אומר גיל נדב, מנהל התחנה. תחנות המוניות המסורתיות צופות גם הן כי השירות החדש יביא למהפכה בשוק המוניות, וכי הביקוש לתשלום באשראי רק ילך ויגבר. "בחודשיים הקרובים גם לנו יהיה שירות כזה, ואני מאמין שתוך חצי שנה לא תהיה בעיר אפילו מונית אחת שלא ניתן יהיה לשלם בה באשראי. עם הקדמה, כולנו מתקדמים", מסביר שלמה ארגז, יו"ר מוניות הקסטל.