אמץ לוחם: החתול המיתולוגי של בניין גילמן מחפש בית חדש

חזי ("החתול של גילמן") סובל מהידרדרות במצבו הבריאותי, וכתוצאה מכך הפך תוקפני כלפי אנשי הקמפוס. כעת מחפש הצוות בית הולם לסמל של הפקולטה למדעי הרוח

חזי, החתול של גילמן
חזי, החתול של גילמן
21 במרץ 2018

לצד המזגנים שלא מקררים באמת והסנדוויץ' היבש שבפיקוח, החתולים המשוטטים ברחבי הקמפוס הם אחד הסמלים המובהקים של אוניברסיטת תל אביב, ובלי ספק החיה  הסטודנטיאלית הרשמית בעיר. הם רובצים באין מפריע (וברוב חיבה) בדשא ובמסדרונות הבניינים, ולעתים קרובות גם נכנסים כסטודנטים חופשיים לשיעורים. עמודי פייסבוק ואינסטגרם נכתבו לכבודם, ואחד המוכרים בהם – חזי, המכונה גם "החתול של גילמן" (לא שהוא היחיד) – הפך לרוקסטאר של ממש.

למה כל כך קשה להגיע לאוניברסיטה בתחבורה?

החתול שמעביר את חייו בבניין גילמן, הפקולטה למדעי הרוח, נמצא שם כבר 14 שנה – מה שכבר לגמרי אמור להפוך אותו לדוקטור, אפילו בקבועי הזמן המרוחים של גילמן. לאחרונה, מספרים מלטפיו הקבועים, משהו השתנה בו. מצבו הרפואי של החתול הזקן הידרדר, וכתוצאה מכך הוא הפך לתוקפני כלפי העוברים והמלטפים. "כבר שנים שהוא סלב בבניין, מטייל בכל הכיתות וכולם מכירים אותו", מספרת לנה ליפובצקי, העובדת בחוג לארכיאולגיה. "בגלל בעיות הבריאות שלו הוא נהיה רגיש לרעש ולמגע, מה שהפך אותו לסוציופת ממש".

סטודנט לא חופשי. החתול של גילמן
סטודנט לא חופשי. החתול של גילמן

עובדת נוספת בבניין המטפלת בחזי, מסבירה: "הוא מתנהג ככה בגלל הכאבים שהוא סובל מהם. הוא יכול לעבור ליד מישהו ולנשוך אותו". כעת מחפשים אנשי הפקולטה בית חם עבורו, שבו יוכל להעביר בנחת את שנות הזהב שנותרו לו.

"בינתיים העברנו אותו לפאטיו בפקולטה, אבל הוא מאוד סובל שם", היא אומרת, "להוציא אותו לרחוב זו לא אופציה, הוא לא ישרוד דקה בחוץ. הוא לא יכול בלי המינגלינג עם הסטודנטים. הוא רגיל להיכנס לכיתות ולהיות עם אנשים". אלא שככל שעוברים הימים מבינים בפקולטה שמציאת בית לחתול חולה וזקן אינה משימה פשוטה כלל. כמעט חודשיים עברו מאז התקבלה ההנחיה לגרשו, ואין מוצא. "הוא חייב בית, אבל אני מתקשה למצוא לו כזה כי זה לא יכול להיות כל מקום. זה צריך להיות בית חם ואוהב באמת, בלי עוד חיות, שיקבל אותו כמו שהוא וייתן לו את הפינה להזדקן בה בשקט", היא מבהירה. "זה וואן וויי טיקט. מדובר בחתול שקשה מאוד לנייד ולוקח לו זמן רב להסתגל. הוא כמו ילד בועה שגדל ללא מערכת חיסונית".