שש ביצים, חלב ומזומן: הכספונט מגיע לתל אביב

המכונה הציונית, כספונט, היא פרי פיתוח של חברת ליפמן ומוצבת במקומות רבים בפריפריה, שם מצוקת הכספומטים היא אמיתית וכואבת. בתל אביב אפשר למצוא אותה כבר בארבעה מקומות. כך זה עובד

כספונט בתל אביב (צילום: שלומי יוסף)
כספונט בתל אביב (צילום: שלומי יוסף)
1 בינואר 2006
אין כמו ניו יורק. גורדי שחקים, סאבוויי, רוצחים סדרתיים ומכונות ATM ב-Dellis והנה גם לנו, התל אביבים מהלבנט, יש במה להתגאות – אז נכון, הבניינים פחות גבוהים, עדיין אין רכבת תחתית והרוצח הסדרתי העיקרי הוא זיוהם האוויר, אבל, היי, כבר שבועיים יש לנו מכונות למשיכת כסף במעדניות, או ליתר דיוק, כספונט (Casponet) במינימרקטים של רשת דראגסטור.
היוזמה אכן נולדה כשהמנהל והבעלים, ירון קרביץ, היה בניו יורק, ביקר ב-Seven Eleven והחליט להביא את רעיון ה-ATM לישראל. לא מתוך הצורך לתת ללקוח אפשרות למשוך כסף בלי ששודד עם אקדח יחכה לו בסמטה אפלה, אלא משום שברחובות שבהם שוכנים הסניפים (מרכז וצפון דיזנגוף, פרישמן וצפון אבן גבירול) פשוט אין מספיק כספומטים. "המטרה היא לתת ללקוח חוויית קנייה מושלמת, כמו בניו יורק", מאשש קרביץ את ההשוואה היומרנית. את באה למינימרקט, ויכולה לעשות את כל הסידורים במכה אחת, כולל קניית תרופות ללא מרשם ומשיכת כסף, כף שאת לא צריכה לנסוע עם הרכב עוד כמה רחובות כדי להגיע לכספומט, שלפעמים גם נגמר בו המזומן". המכונה הציונית, כספונט, היא פרי פיתוח של חברת ליפמן ומוצבת במקומות רבים בפריפריה, שם מצוקת הכספומטים היא אמיתית וכואבת. בתל אביב אפשר למצוא אותה עדיין רק בארבעת הסניפים האמורים. איך זה עובד?
"אנחנו מתחזקים את המכונה, מבחינת החשמל, הטלפון ותפעול המזומנים", מסביר קרביץ. "הפעולה מצריכה קיבלת אישור מהבנק, אבל זה לא שייך לבנקים. הלקוח משלם דמי שירות של 5 ש"ח, שמתחלקים בינינו ובין החברה המייצרת". אז אם אתם רוצים להרגיש שדפקתם את הבנקים (גם אם זה אומר ששילמתם יותר), או סתם למשוך כסף במקום ממוזג, מעתה אמרו: "אמא של דני היא כספונט". בכל מקרה, באנגלית זה נשמע יותר טוב.