צלבי קרס וכתובות נאצה רוססו ברחבי העיר. פשע שנאה או מתיחה?

בשבועות האחרונים מופיעים ברחבי העיר צלבי קרס וכתובות נאצה באזורים שונים. מה עומד מאחוריהם ומה אומרת המשטרה?

צלבי קרס ברחבי תל אביב
צלבי קרס ברחבי תל אביב
25 בספטמבר 2018

בימים האחרונים רוססו באזורים שונים בתל אביב כתובות נאצה וצלבי קרס בבתי מגורים ומרכזי קניות. "זה פשוט מזעזע. אני לא מצליח למצוא הצדקה למעשה כזה, לא בתל אביב ולא בישראל", אומר ליאור זלמנסון (35) המתגורר בלב העיר וגילה צלב קרס על בניין מגוריו טרם כניסת החג (יום א'). "פרסמתי פוסט בפייסבוק ולאחר שקיבלתי מספר תגובות על מקרים דומים התקשרתי לדווח למשטרה. הם הגיעו במהירות לצלם את הכתובת המרוססת על הבניין ואמרו לי כי כבר קיבלו מספר דיווחים בנושא".

צלב קרס על בניין מגורים בלב העיר
צלב קרס על בניין מגורים בלב העיר

בניין מגוריו של ליאור אינו היחיד – צלבי קרס נמצאו גם בשדרות רוטשילד וגם על מרכז הקניות דיזנגוף סנטר. בנוסף, כתובת נאצה נתגלתה ברחוב פינסקר. זהותם של העומדים מאחורי הונדליזם לא התגלתה עדיין. "קשה לי להאמין שיש פה תנועה שצומחת, אני יכול רק לקוות שאין אחת כזאת", מוסר זלמנסון. "לי די ברור שזה ככל הנראה אקט של ילדים או של מישהו שמרגיש צורך עז בתשומת לב".

צלב הקרס שרוסס בשדרות רוטשילד
צלב הקרס שרוסס בשדרות רוטשילד

מרכז הקניות דיזנגוף סנטר מסר בתגובה כי "הנהלת הדיזנגוף סנטר נתקלה בכתובת הנאצה בלילה של ה-21 לחודש, והעבירה למשטרה חומרים שצולמו במצלמות האבטחה. מיד לאחר מכן הכתובת הוסרה. לא זכורים לנו מקרים דומים בעבר, ומכיוון שאנו רואים את המקרה בחומרה רבה נדגיש שלא נגלה סובלנות לגילוי כלשהו של גזענות בשטחנו".

צלב קרס כניסה למרכז הקניות דיזנגוף סנטר
צלב קרס כניסה למרכז הקניות דיזנגוף סנטר

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "במהלך החודש האחרון התקבלו במשטרת ישראל מספר דיווחים בנושא הנדון . מיד עם קבלת הדיווחים, פתחה משטרת ישראל בחקירה אינטנסיבית אשר מטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיה בשלב זה".