נער החידות מתל אביב: הכירו את המשחק שהופך את העיר לחדר בריחה

בקבוצות, ביחידים או בדייטים - חידות שמפוזרות בכל תל אביב הופכות את המרחב האורבני לחדר בריחה אחד גדול. הכירו את המשחק Nighthunt

Nighthunt
Nighthunt
5 בנובמבר 2018

 

לאחר שבליץ חדרי הבריחה די נשכח, המשחק Nighthunt מנסה לעורר את התל אביבים אוהבי החידות ולהוציא אותם מהבית. מדובר בשילוב של פוקימון גו וחדר בריחה סבוך – חידות שמפוזרות ברחבי תל אביב במטרה שתפתרו אותם. הדבר מזכיר מאוד את חפש את המטמון שריגש אותנו כשהיינו בכיתה א', רק שהריגוש הזה עולה מדרגה.

"זה התחיל כשהייתי טינאייג'ר במודיעין שמחפש מה לעשות עם עצמו", מספר גוֹטי (30), שעומד מאחורי Nighthunt. "יזמתי משחק דומה שהתחיל בחצות והמשיך עד הזריחה. השמועה על כך עברה מפה לאוזן, עוד אנשים הצטרפו ורצו גם, עד שעברתי לתל אביב ב-2014 והפכתי את זה לרציני יותר".

איך עובד המשחק? אפשר להתחלק לקבוצות, אפשר לעבוד לבד, או לנצל את זה לדייט הזוי במעט. כל קבוצה מקבלת מפה של אזור מסוים בתל אביב שמחולקת ל-25 משבצות, כאשר בכל אחת מהן ממוקמת מדבקה שמובילה ליעד הבא. הקבוצה המנצחת היא זו שפותרת את חידת העל, שמתגלה לאחר שפותרים את כל 25 החידות הקטנות. "לפעמים יש גם דמויות שמצטרפות למשחק ומעשירות אותו. יש כל מיני סוגים של אנשים שמגיעים – מהחבר'ה של קהילת חדרי הבריחה ועד לכאלה שחזרו הרגע מהודו ומחפשים דרך לשעשע את עצמם", מספר גוֹטי.

כדי להפוך את המשחק לרציני יש לשלם סכום קבוע מראש, אבל בימים אלה מתקיים משחק חינמי שמאפשר לכל אחד לפתור חידות. באזור מרכז העיר ממוקמות מדבקות עם חידות, שהופכות את המרחב האורבני למעין שדה וירטואלי שמתנגש עם המציאות.

Nighthunt