נשלל רישיון העסק של מועדון "הפוסיקט" בתל אביב

עיריית תל אביב הודיעה כי לא תחדש את רישיון העסק של מועדון "הפוסיקט" שפועל בכיכר אתרים בתל אביב, בעקבות עתירה שהגיש המטה למאבק בזנות ובסחר בנשים לפיה התקיימה במקום פעילות זנות בחדרים הפרטיים. "מברכים, אבל הדרך עוד ארוכה"

כיכר אתרים. צילום: Shutterstock
כיכר אתרים. צילום: Shutterstock
18 במאי 2017

רישיון העסק של מועדון החשפנות "פוסיקט" נשלל על ידי עיריית תל אביב – כך הודיעה אמש (רביעי) העירייה, בעקבות עתירה שהגיש המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות לבית המשפט המחוזי בעיר. בעתירה טען המטה למאבק בסחר בנשים כי מועדון החשפנות שימש בית בושת שפעל בחדרים הפרטיים. על פי העירייה רישיון העסק של המועדון לא חודש החל מ-27.4.17, זאת בשל פעילות שחורגת במהותה מהפעילות שאושררה ברישיון, לאחר פשיטה שנערכה בשנה שעברה, בה התגלו ממצאים לפיהם בחדרים הפרטיים של המועדון מתרחשת פעילות זנות.

לפני כשנה הפגינו מאות מחוץ ל"פוסיקט", בעצרת שנערכה לזכרה של אישה במעגל הזנות, שהתאבדה בבית בושת ברחוב הירקון 98. כחודש לאחר מכן, פשטה המשטרה לראשונה על המועדון ומצאה בו שורה של ממצאים שהובילו להריסה של החדרים הפרטיים, בשל חשש לפעילות זנות בהם. עם זאת, מאז אותה הפשיטה ועד היום פעל המועדון ללא מפריע, תחת רישיון.

לפי המטה, אנשי "הפוסיקט" טענו בפניהם כי אין ולא היה עיסוק בזנות בשום חלק של המקום. עם זאת, בפעילות סמויה שערכה המשטרה במועדון, התגלה כי במקום ניתנו שירותי מין בחדרים הפרטיים, ועל כל מגע מיני בעל המקום קיבל 100 ₪ מתוך התשלום. על פי המטה למאבק בזנות בעל המקום אף הטיל קנסות על נשים ששהו בחדר יותר מרבע שעה. כמו כן, במקום נתפסו גם סמים, כדורים להגברת האון מסוגים שונים וחומרי סיכה. כמו כן, חלק מהנשים במקום היו תיירות זרות ללא מעמד חוקי בישראל.

"כל מי שהשתתף במסיבת רווקים בשנים האחרונות יודע היטב – הריקוד במועדון החשפנות הוא התצוגה המקדימה לריקוד הפרטי", אומרת עו"ד ראומה שלזינר מהמטה למאבק בסחר בנשים ובזנות. "אנחנו מברכים על ההתעשתות של עיריית תל אביב, אבל הדרך למיגור צריכת הזנות בתל אביב עוד ארוכה, לצערנו".

 עיריית תל אביב אישרה את הפרטים. תגובת "הפוסיקט" טרם התקבלה, והיא תפורסם לכשתתקבל.