חיי הלילה נדחקים אל שולי העיר: גם קולנוע זמיר ייסגר

מדיניות מתחמי הבילוי הליליים של העירייה נמשכת: קולנוע זמיר ייסגר בחודש הקרוב. הקלאברים מבואסים, נהגי המוניות דווקא מבסוטים

אלנבי 58 (שרון צ'ופי פרוינדליך)
אלנבי 58 (שרון צ'ופי פרוינדליך)
22 בינואר 2008

עוד מערכה בקרב על חיי הלילה בתל אביב הסתיימה בהפסד: קולנוע זמיר, אחד המועדונים המובילים בעיר בשנים האחרונות שגם תפקד כמועדון האחרון שנותר במרכז העיר, ייסגר במהלך החודש הקרוב. סגירת הזמיר, שנמצא בלוקיישן בעל היסטוריה תל אביבית ארוכה, היא צעד נוסף במדיניות המתחמים של העירייה, שאמורה לרכז את מועדוני העיר באזורים מוגדרים. "בשנת 2001 הכריזה העירייה על מדיניות המתחמים להרחקת חיי הלילה מאזורי מגורים, כדי שמקרה אלנבי 58 לא יחזור על עצמו", מסביר אורי שטרק, הבעלים של שני המועדונים (ז"ל). "מהפתיחה, לפני חמש שנים, פעלנו בזכות אישור של שופט שטען שאי אפשר לסגור אותנו, בזמן שיש עוד מועדונים בחלק זה של הרחוב".

אותם "מועדונים" שפועלים בחלקי אלנבי האחרים הם לא רק הברים הרבים ברחוב, אלא גם מועדוני החשפנות, שפועלים תחת ההגדרה "מועדון קברט" המותרת באזור זה לפי מדיניות העירייה. לטענת אנשי הזמיר, לאחרונה אף קיבלו מועדונים אלה אישור להמשיך ולפעול באזור עד שנת 2011. במהלך שנות פעילותו שימש קולנוע זמיר בית לכמה מהליינים המובילים של העיר, ביניהם "הליין האלטרנטיבי", ליין הדראם אנ' בייס "אינפיוז" ולמסיבות "אלקטרופאניקה", אך למרות מרכזיות המקום ואולי בניגוד למה שמקובל לחשוב, לא הפך המועדון למטרד סביבתי. "קולנוע זמיר מעולם לא קיבל דוח על רעש ולא הוגשה כלפיו תלונה על ידי שכנים", מתגאה שטרק, שדאג למיגון אקוסטי במקום. "לאחר פקיעת התוקף של החלטת השופט נסגרנו לתקופה, וכך נוצר גירעון שאינו מאפשר המשך מאבק משפטי על שמירת המועדון".

מסיבות הסגירה של "אינפיוז" ו"אלקטרופאניקה" כבר בדרך, אנשי הליינים והקהל הנאמן שלהם ייאלצו (שוב) לחפש כתובת חדשה, והעיר כולה הפסידה עוד מקום שאִפשר לרקוד בלי להיכנס למונית ולהידחק במתחמי הבילוי הצפופים. "מ'עיר ללא הפסקה' העירייה החליטה להפוך את תל אביב ל'עיר בהפסקה'", מסכם בן הילסר, מנהל הזמיר, "הם פשוט לא רוצים דיסקוטקים בעיר".