קקומנדו: הכירו את סיירת הקקי של עיריית תל אביב

כדי להתמודד עם בעלי כלבים שאינם אוספים אחריהם, מנסה העירייה להפעיל יחידה סמויה לאיתורם. הרבה פחות "פאודה" ממה שזה נשמע

סיירת הקקי של עיריית תל אביב
סיירת הקקי של עיריית תל אביב
23 באפריל 2018

 

ממש כשם שהמדינה שמה לה למטרה לנכש את שדות המוקשים הלא מסומנים ברמת הגולן, מנסה העירייה בשנים האחרונות להשיב מלחמה בתחום איסוף גללי הכלבים. בתקופה האחרונה החלה העירייה להשתמש בכלי חדש נגד בעלי הכלבים המסריחים, עם הפעלתה סיירת סמויה שתנסה לתפוס את הקקי חם.

>> המדריך המלא לרחוב טשרניחובסקי המתחדש
>> 10 המקומות הכי מפחידים בתל אביב

"הנה, אלה רק מהחודש האחרון", מחזיק בידיו גיא דהן, אחד ממנהלי המשמרת בסיירת הירוקה ערמת תלונות שהצטברו על התופעה, רגע לפני שהוא מזניק את המסתערבים שלו לעוד יום עבודה אמיץ. הוא ופקח נוסף בשם עדי יוצאים אל מה שאפשר להגדיר בסיירת הירוקה כגראונד זירו, ככיס התנגדות העיקרי למאמצי ניקוי הרחובות – שכונת פלורנטין "הבעייתית" כלשונם, שממנה יש "ים של קריאות, ים של צואה". אלא שבניגוד לצרות הטינופת האחרות של פלורנטין, הפעם אפשר להטיל את האשם – או לפחות את האשם התורם – על התושבים עצמם ולא רק על הרשויות.

גוש/חלקה. קקי (צילום: שאטרסטוק)
גוש/חלקה. קקי (צילום: שאטרסטוק)

לדברי דהן כמה מאפיינים הופכים את פלורנטין לבעייתית – העובדה שרוב תושביה הם זמניים, האופי הבלייני שלה שהופך את שעות פיק הקקי ללא צפויות (בליינים שחוזרים שיכורים בארבע בבוקר כנראה לא ממהרים לאסוף את הקקי) וגם ההתארגנות בשכונה – קבוצות הווטסאפ של תושביה שמתריעים בפני שכניהם על הפקחים שבדרך. "לכן שם אנחנו חייבים לעבוד באופן סמוי", מספר דהן. "צואה זה לא רצח, אבל בהתחשב בהיקף התופעה, אין ברירה".

"לתפוס צואה זה לא משהו פשוט, צריך סבלנות", מספר קובי, פקח אחר. בחלק מהמקרים נאלצים הפקחים להתמודד גם עם תלונותיהם של התושבים שאינם מרוצים כמובן מהדוח (בסך 730 ש"ח שניחת עליהם), בהם גם סלבס שלא חוששים להתפרץ על מי שבסך הכל ניסה לאכוף נגדם את החוק שאוסר על השארת הקקי של הכלב על המדרכה. אחת מהם היא דוגמנית ושחקנית מוכרת שאת שמה לא פרסמנו כאן.

אימוג'י קקי
אימוג'י קקי

בפועל הפעילות הסמויה – לפחות ביום שבו התלווינו אליה – מתקשה להניב תוצאות. לפתע, אחרי שעות של המתנה, מתריע הפקח קובי בפני חברו על כלב בעל מאפיינים עיכוליים חשודים. "תראה, השחור מת ללחוץ", הוא מדווח, וחבריו נערכים בדריכות לקריאת "פאודה". אלא שמרגע שלחץ הכלב החוצה מיהרה בעלתו לשלוף שקית נסתרת ולאסוף את הגללים.

על הדוח היחיד שניתן באותה משמרת סמויה אפשר היה לוותר: עקב קריאה על כלב שברח מבעליו באזור שוק לוינסקי מיהרו הפקחים לשם ואיתרו כלב ידידותי ונרגש. עם מציאת בעליו – אישה דומעת ממוצא פיליפיני שמספרת על כך שמישהו כנראה לא סגר את השער כשביקר בביתה – הגישו לה דוח בסך 730 ש"ח כי כלבה היה בלי רצועה.