בונז'ור: הצרפתים כובשים את תל אביב

37,331 תיירים מצרפת הגיעו לישראל בחודש שעבר ושטפו את מלונות העיר. פריז של המזרח התיכון? בהחלט

המכון הצרפתי
המכון הצרפתי
15 באוגוסט 2006

אם שוטטתם בקיץ שעבר בבן יהודה שטראסה והרגשתם כמו בשאנז אליזה לנוכח כמות התיירים שהשתרכו על מדרכותיו, תראו מה צפוי לנו בקיץ הקרוב: הרבה יותר מבקרים אמריקאים, אנגלים וגרמנים, וכמובן צרפתים, שבהחלט מעניקים לתל אביב מועמדות ראויה לתואר "פריז של המזרח התיכון".

"אוגוסט השנה יהיה עמוס בצורה משמעותית מזה אשתקד", אומר מוטי ורסס, דובר רשת הילטון בישראל, שהמלון התל אביבי שלה אמור לקלוט באוגוסט כ-30 אלף אורחים, שני שליש מהם צרפתים. הם התאהבו בעיר, ותל אביב ופרנסיה כבר הכינו עצמם לטפל באוכלוסייה הזאת – במסעדות יש תפריטים בצרפתית, חנויות נערכו עם דוברי צרפתית".

אבל לא צריך לחכות לאוגוסט. הגידול בתיירות ניכר ברחובות העיר כבר עכשיו, ואלי זיו, מנכ"ל ההתאחדות המלונות בתל אביב, מספר כי מתחילת מאי קשה מאוד למצוא חדרים פנויים בבתי המלון בעיר. הנתונים מגלים כי אפילו בעונה ה"קרה" – ינואר עד אפריל – נרשמה השנה עלייה של כמעט 15 אחוזים במספר המבקרים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בפברואר, לדוגמה, הגיעו לישראל 145,200 תיירים, גידול של 31 אחוז מ-2005, לפי נתוני משרד התיירות. בקיץ הקרוב, צופים במשרד, יבואו כ-500 אלף תיירים, לעומת 400 אלף בקיץ שעבר. ההשוואה לשנה החולפת אומרת בעצם הכל: 2005 נחשבה לטובה ביותר אי פעם מבחינת התיירות, כשבתל אביב נרשמו יותר מ-2 מיליון לינות של תיירים – 3 אחוזים יותר משנת השיא הקודמת, בימי הטרום אינתיפאדה של 2000. עושה רושם שאנחנו בדרך לשיא חדש.

הגידול העיקרי, לפי התאחדות המלונות ואתי גרגיר, מנכ"לית העמותה לתיירות של העירייה, יהיה בתיירים מארצות הברית, וגם מצרפת, מבריטניה ומגרמניה – עלייה של 20 אחוז. למה, בעצם? הנוגעים בדבר מסבירים שהתחזקות היורו באירופה הופכת את ישראל ליעד חופשה זול, ושהרגיעה הביטחונית מעוררת אנשים "להשלים" ביקורים אחרי כמה שנים שבהן חששו להגיע לכאן. כאן, אגב, גם טמון הקאץ': התנקשות מיותרת אחת מבית עמיר פרץ ופיגוע אחד יותר מדי יהפכו את הצפי האופטימי לחלום רחוק.