האם ראיין גוסלינג מסתובב ברחובות תל אביב?

במשך לילה שלם רעשה תל אביב סביב השמועה שריאן גוסלינג מסתובב ברחובות עירנו. בסוף התברר שמדובר בכפיל גרמני

ריאן גוסלינג. צילום: Getty Images
ריאן גוסלינג. צילום: Getty Images
10 באוקטובר 2012

נפתח בבשורות הטובות: ברחבי ישראל מסתובב בימים אלו תייר גרמני שנראה כמו שכפול מוצלח ביותר של אליל המין הנשי השחקן ריאן גוסלינג ("בלו ולנטיין", "משחקי שלטון", "דרייב"). החדשות הרעות: זה לא באמת ריאן גוסלינג. החדשות המטרידות: לבחור הגרמני אין בעיה לספר לכל מי שרק רוצה לשמוע שהוא אכן ריאן גוסלינג. האם העם היהודי לא סבל מספיק? מסתבר שלא.

תחקיר שטחי מגלה שרשימת האנשים שנפלו בפח של פייק גוסלינג ארוכה כמעט כמו השתיקות בסרט "דרייב" וכוללת כתבי רכילות ("בוואלה! סלבס" אפילו העלו אייטם והורידו אותו כשהבינו שמדובר בטעות), מסעדנים, עוברות אורח ואפילו אחת, בר רפאלי, ששמעה ש"גוסלינג" קפץ לביקור במועדון הדלי והגיעה לבדוק מקרוב את השמועה.

ריאן גוסלינג והז'קט האיקוני מ"דרייב"
ריאן גוסלינג והז'קט האיקוני מ"דרייב"

 

פייק גוסלינג התחיל את המסע הארץ ישראלי שלו דווקא בירושלים, במסעדת מחניודה. שם, לדברי הבעלים אסף גרניט, הוא סיפר לנוכחים שהוא אכן גוסלינג השחקן. "הוא הגיע לקראת סוף המשמרת" מספר גרניט. "אני לא הייתי במקום אבל הבנתי שהוא דיבר עם אנשים והציג עת עצמו כגוסלינג. הוא סיפר שהוא שותף בכמה מסעדות בעולם ודיבר על האוכל". גוסלינג חיקוי והפמליה שלו המשיכו לתל אביב וקפצו לבקר בקנטינה, אולם לטענת ג'ו הבעלים, לא עוררו התלהבות יוצאת דופן. "הגיעו לקנטינה כמה חבר'ה ישראלים עם בחור שהם טענו שהוא ריאן גולסינג", מספר ג'ו. "אף אחד מהעובדים לא זיהה אותו. לקוח אחר טען שאחד מיושבי השולחן של גוסלינג כביכול, אמר לו שזה הכל בצחוק. העובדים עצמם אמרו לי שהם בכלל לא הבינו שזה מישהו משמעותי עד שהוא הלך".

ע', די.ג'יי מקומי ומי שנצפה עם הכפיל האלמוני באותו ערב מסביר ומתנצל: "אני ועוד כמה חברים פגשנו תייר גרמני שנראה בדיוק כמו ריאן גוסלינג. הבנו ממנו שהוא נוהג לעשות קטעים בחו"ל ולהציג את עצמו כריאן גוסלינג, היה לנו ערב נחמד אבל לא שיקרנו ולא עבדנו על אף אחד. אנחנו נורא מתנצלים אם מישהו נפגע". ההתנצלות התקבלה.