רוחות של שינוי: תפסיקו לעשות גוסטינג!

לא נעים לכם? למי אכפת? הגיע הזמן להתבגר ולהפסיק לקחת חלק בתופעה הארורה הזו

קספר. אפילו הוא היה שולח הודעה
קספר. אפילו הוא היה שולח הודעה

 

אנשים מכל רחבי סקאלת המיניות שנמצאים בסצנת הדייטינג נתקלים לעתים קרובות מדי בגוסטינג. דיברנו, אולי גם יצאנו, אולי אפילו ניהלנו קשר קצר, עד שיום בהיר אחד הפרטנר פשוט נעלם ללא כל אזהרה. התופעה לא חדשה ורבים מאיתנו חוטאים בה ובכל זאת נפגעים כשמפעילים אותה עלינו. הסיבות הפסיכולוגיות לכך נחקרו וישנה תשובה אחת שגוברת על השאר (כמו חוסר אכפתיות מובהק) – פשוט לא נעים לנו. הקלנו עליכם את המלאכה והחלטנו להכין לכם רשימה מסודרת עם נוסחים מדויקים כדי שלא תצטרכו להתאמץ: עדיף לחתוך מאשר להשאיר את הצד השני על הולד.

>> השווינו עבורכם בין 6 אפליקציות ההיכרויות הפופולריות 

אחרי שיחה באפליקציית היכרויות

היה מאץ', החלפתם כבר לפחות 20 הודעות מתוקות שכללו בין השאר כמה גיפים מצחיקים מתוך סדרות, אולי אפילו עברתם לווטסאפ (!), ואז, פתאום, לא בא לכם. נכנס מישהו אחר לתמונה, הבנתם שאתם סתם משועממים ומשלים את הצד השני בסמי פלרטוט וירטואלי, לא משנה מה הסיבה – כאן זה המבחן האמיתי ליכולת שלכם להיות מלאי חמלה גם לבני אדם שעדיין לא פגשתם. גם אם זה מרגיש לכם כמו סיכון לצאת פתטיים – כי מה אתם נפרדים אחרי שלא באמת נפגשתם – עשו זאת. לא חסר מי שימתין לצליל המחריד של הודעה בטינדר בתקווה לראות שמדובר בכם.

הגורם המשתנה: אתם לא באמת מכירים.

נוסח ההודעה: "היי 🙂 ממש נחמד לי לדבר איתך, אבל זה לא מתאים לי כרגע. אולי עוד נתראה במקרה בעתיד! (אימוג'י לבחירתכם)"

אחרי היכרות במציאות

זה יכול לקרות בבר, בים, במסיבה או במפגש עם חברים משותפים. הוא ביקש את המספר שלך, היא הוסיפה אותך לפייסבוק? כל עוד פצחתם בשיחה כלשהי (גם אם נשלח רק היי מכיוון אחד) אתם מחויבים להודיע לצד השני שאתם לא בעניין. לאף אחד לא מגיע להרגיש פתאט ולוזר רק כי ביקש להמשיך היכרות שנראתה מבטיחה.

הגורם המשתנה: נפגשתם פנים מול פנים.

נוסח ההודעה: "היי 🙂 ממש שמחתי להכיר אותך ואת/ה מקסימ/ה, אבל זה פחות מתאים כרגע. שיהיה יום טוב!"

אחרי דייט ראשון

דיברתם קצת לפני, קבעתם להיפגש באיזה בר הומה וישבתם לשוחח על בירה למשך שעה לפחות. יש אסכולה שדוגלת ב"אני יוצא/ת למלא דייטים, אני לא חייב/ת להודיע לכל אחד/ת שלא בא לי עליו/ה". ובכן, אנחנו לא מסכימים איתכם. אם הדייט הוכרז ככישלון חרוץ והדבר היה ברור לשני הצדדים (כל עוד אתם ניחנים באינטליגנציה רגשית בסיסית ומסוגלים לזהות את זה), אין צורך בסיכומים מיותרים. אם אתם פחות התחברתם אבל הרגשתם שהצד השני כן בעניין, חובתכם להודיע לו על כך ולא להיעלם. וכמובן, אם קיבלתם הודעה מהצד השני, ת ע נ ו  לה.

הגורם המשתנה:
פוטנציאל להיקשרות חד צדדית.

נוסח ההודעה: "היי ___ :), מה קורה? רציתי להגיד שהיה לי ממש נחמד אתמול ושאת/ה מקסימ/ה, אבל אני מרגיש/ה שזה לא מה שאני מחפש/ת. באמת היה כיף ושמחתי להכיר אותך בכל מקרה".

אחרי שהגדרתם שאתם "יוצאים"

אתם נפגשים באופן קבוע כבר שלושה שבועות, חודש או חודשיים. מילת ה־א' השובבה טרם נאמרה, אך ברור שיש מחויבות מסוימת מצד שני הצדדים ונכונות להתראות על בסיס קבוע. אממה, אחרי שההתלהבות הראשונית נמוגה, נשארה בלבכם תחושת ריקנות שהולכת ומתחלפת במיאוס. זכרו שחרף כל זה, האדם השני שבקשר הוא עדיין בן אדם, וגם אם לא הבטחתם לו שום דבר במילים, נוצרה ביניכם ברית לא כתובה שאי אפשר לזרוק אותה לפח כאילו לא הייתה. לאדם הזה יש משמעות וחשיבות, גם אם לא עבורכם. עליכם להכיר בו ולכבד את רגשותיו כפי שצריך לכבד כל אדם על פני הכדור.

הגורם המשתנה: כנות.

נוסח ההודעה: שום הודעה – תרימו טלפון. לא, זה לא נעים, אבל זה הדבר הבסיסי והנכון לעשות. משם תסבירו בדיוק מה לא עבד לכם והיו פנויים גם להקשיב. יש מצב שינתקו לכם בפרצוף, סו פאקינג וואט. תנו לצד הנעלב את העונג הקטן והמפוקפק שבטריקה.