טיים אאוט timeout

חשבון נפש: האפליקציה שכבשה את ת"א הביאה חדשות רעות למלצרים

| מאת: גילי בקר

אפליקציית Colu שכבשה את העיר הותירה את המלצרים אומללים, שכן חלק מהעסקים מסרבים לקבל בה טיפ, ויש גם חדשות רעות למשתמשים עצמם

  • https://static2.timeout.co.il/media/2017/10/sizes/colu-ניקי-טרוק_H_wo_680_382.jpg
colu (צילום: ניקי טרוק)

אפליקציית Colu, שמאפשרת תשלום ללא ארנק דרך הסלולרי ומצהירה על עצמה ככזו שרוצה לקדם קהילתיות ועסקים קטנים, לכאורה את האזרח הקטן, הפכה פופולרית יותר ויותר בתל אביב. אלא שלאחרונה מצביעים תל אביבים על שתי בעיות באפליקציה שפוגעת באזרח הקטן – גם המשתמש וגם המלצר – אולי האזרח הכי קטן בעיר.

מלצרים בבתי עסק שעובדים עם Colu מספרים כי בגלל השימוש באפליקציה משכורתם, שמבוססת על תשלום שירות נוסף על המשכורת מהעסק, נפגעת, זאת מפני שחלק מבתי העסק אינם מאפשרים העברת טיפים למלצרים מהתשלום באפליקציה. "אני יוצאת בבוקר מהבית עם הכלבה ועם הטלפון הנייד שלי, כי אין לי יותר צורך בארנק, ואז אני מגיעה לבית עסק, שותה קפה או אוכלת משהו ומגלה בהגעה לתשלום שאין לי דרך להשאיר טיפ למלצר", מספרת יעל סקליר (29) שמתגוררת ביפו ומשתמשת באפליקציה.

עוד כתבות מעניינות:
המטבע הוירטואלי משתלט על העיר
למה המצב בעוטף עזה אינו נושא לשיחה בת"א?
סטלות רעות? זה קורה לכולם

"אני משתדלת להגיע עם מזומן ולהשאיר טיפ, אבל זו צורת התשלום הכי נוחה היום ולכן קורה שאין עליי ארנק ואם אין לי אז אין לי, המלצר מפסיד", אומרת תום נכטיגל (29), תושבת מרכז העיר. "פעם ביום קורה שמישהו מגיע ומגלה שאי אפשר להשאיר טיפ באפליקציה", מספר עוז ומוש (22) שעובד בקפה קפליקס. "התשלום באפליקציה הפך נפוץ כמו תשלום במזומן או בכרטיס אשראי, ואנשים שמזדמנים למקום לא יודעים שאי אפשר להוסיף שירות דרכה. זה יוצר מצב שהרבה כסף שיכולתי לקבל שירות לא מגיע אליי".

חיסרון נוסף שהתגלה באפליקציה התרחש בתקופה האחרונה: בשבוע שעבר החליטה Colu להקטין את הבונוס הכספי (או במילים אחרות, את ההנחה) שהיא מעניקה למשתמשים באפליקצייה מעשרה אחוזים על כל סכום כסף שיוטען לארנק לחמישה אחוזים בלבד (תחילה היה הבונוס 15 אחוז). במילים אחרות: אם בעבר הטענה של 100 ש"ח הייתה שווה לכם במציאות 115 ש"ח, כעת היא שווה לכם רק 105 ש"ח. "מלבד העובדה שלא צריך מזומן, זה היה היתרון המשמעותי של האפליקציה הזאת", אומרת מוריה גליק, תושבת לב העיר. "אם זה ימשיך ככה, אני מניחה שלא אשתמש באפליקציה בכלל".

הסוף לארנק? (צילום: ניקי טרוק)

הסוף לארנק? (צילום: ניקי טרוק)

מ־Colu נמסר בתגובה: "מדובר בחברה שעדיין מפתחת ומשפרת את המוצר כל הזמן. האפשרות לקבל טיפים הייתה מורכבת יותר לביצוע והיא חדשה יחסית, ואפשרית ברוב המקומות שבהם בעל העסק יכול לקבל טיפים באשראי. מכיוון שהאפליקציה עדיין אינה מוטמעת כאמצעי תשלום אינטגרלי בכל הקופות, לא בכל קופה ניתן לקבל טיפים דרכה. זה תהליך שלוקח זמן. אנחנו מתאמצים לאפשר את מלוא החוויה של תשלום והשארת טיפ, לכן האפשרות כבר קיימת, אך כרגע לא בכל העסקים בגלל מגבלות טכניות. אנחנו מעדכנים את בעלי העסקים שניתן לשלם טיפים ומנחים אותם כיצד לעשות זאת, אך ההחלטה אם לקבל טיפים או אם לעדכן משתמשים בכך היא שלהם בלבד, אנחנו לא יכולים לדרוש זאת".

בנוגע לשינוי במדיניות ההטענה מסרה Colu כי "התוכנית שלנו תמיד היתה לעזור לעסקים קטנים וכלכלות מקומיות להתחזק, ובסופו של דבר לבנות קהילה וכלכלה משגשגת באמצעות מטבע קריפטוגרפי קהילתי. על מטבע זה תתבסס שיטת ההטבות החדשה שאנחנו מתכננים. עד כה, Colu מימנה במלואה את בונוס ההטענה של ה- 10%. בתקופה הקרובה, יהיה בונוס הטענה בגובה 5% מערך ההטענה בשקלים ובהמשך נציע גם מטבעות קהילתיים בכל רכישה. בסופו של יום, אנו שואפים למודל הטבות שיהיה מבוסס על מטבעות מקומיים ויהיה אטרקטיבי עבור המשתמשים כפרטים וגם יחזק את כלל הקהילה כגוף אחד".

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. עדכונים יומיים על הכתבות הנבחרות בטיים אאוט ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

now Silence is Golden SRV:SRV1 on: abf6601