אוי אמסטרדם: פוסט קפה הופך לקפה הולנדי

אחרי יותר מ־20 שנה עובר הפוסט קפה מתיחת פנים וחובר לרשת המעדניות ביאטריס. בתפריט: מעדנים הולנדיים ויותר התייחסות לילדים

ביאטריס פוסט (צילום: יעל רייף)
ביאטריס פוסט (צילום: יעל רייף)
12 בינואר 2020

הפוסט קפה הוא אחד מבתי האוכל הוותיקים במרכז העיר. כשהמקום נפתח בשנת 1996 רחוב קינג ג'ורג' היה עורק מסחר, רחוק שנות אור המהתחם הקולינרי שהוא כיום. במהלך השנים נעשו בפוסט ניסיונות החייאה כמו הכנסת תפריט של השף יענקל'ה שיין ז"ל, אך הלוק המהוה – ויש שיאמרו הנוסטלגי – לא קורץ לבלייני דור ה-Z. כעת רשת המעדניות ההולנדיות ביאטריס נכנסת למשבצת הניהול ומתרחבת לעוד לוקיישן בקינג ג'ורג', בנוסף לשתי מעדניות שכבר קיימות בפינת רש"י ובכיכר מסריק.

"לקחנו את המושכות וביאטריס תהיה הזרוע הניהולית. היו בפוסט כמה בעיות ניהוליות וכעת הניהול עבר לידיים שלנו", אומר בעלי ביאטריס רועי קינן. "ניתן דגש גדול לקיים ומשם נתחיל לפתח את הדברים שלנו מעולמות המעדניה. שהמקום יהיה יותר גסטרו".

ביאטריס פוסט (צילום: אלון ואן אוסטן)
ביאטריס פוסט (צילום: אלון ואן אוסטן)

התפריט נמצא בשלבי בניה והוא מחבר ישן וחדש: מטיאס עם קרם פרש ובצל כבוש, סלט ביצים ומנות נבחרות מהתפריט ששיין בנה, מתוך תפיסה שהן מתכתבות עם המעדניה, וגם קממבר חם בדבש כמהין, גבינת בושה מקורמלת וטוסט עם גילופי גבינת אולד אמסטרדם. בימי שישי מכינים במקום כריכים מלחם דגנים או באגט של מאפיית לה מולאן במילויים מעוררי תיאבון – סלמון וגבינת שמנת, מטיאס או הרינג וחמאה הולנדית, גאודה צעירה ומיושנת וחרדל דבש, גבינות עזים וארטישוק וקורנדביף בקארי (28־36 ש"ח). תבשילים לא צפויים כרגע, "אולי רק כמנות ספיישל אם יהיה נורא קר ואנשים ירצו ונראה שיש צורך אמיתי".

תפריט המשקאות מציע יינות לבנים ואדומים מתוצרת חוץ כולל ריוחה ביו־אקולוגי מספרד (26־42 ש"ח), בירה וסיידר. הפי האואר נדיב במיוחד מתקיים באמצע השבוע בשעות 16:00־20:00 ומציע 30 אחוז הנחה על כל התפריט. "כל שרשרת המזון נמצאת אצלנו החל מהיבוא וחשוב לנו לשמור על רמת מחירים סבירה. אני מבלה כל החיים ואני מתבאס לקבל חשבון שאין מאחוריו תמורה טובה". תשומת לב מיוחדת תוקדש לאירוח ולתוכן. קינן, בעברו מתקלט באברקסס ובמקומות נוספים בעיר, יגייס חברים די ג'ייז, וכבר התקין מערכת סאונד שמאפשרת לדבר ולהקשיב למוזיקה בו זמנית.

מי קהל היעד של הפוסט החדש?
"כולם, כולל ילדים. קיבלנו החלטה עקרונית להתייחס אליהם כי יש המון ילדים בסביבה. נגיש להם טוסט עם גבינת גאודה וירקות חתוכים בזמן שההורים ישתו יין".

ביאטריס פוסט, המלך ג'ורג' 22 תל אביב, 03-5258290, ראשון־רביעי 16:00־01:30, חמישי 16:00־02:00, שישי 11:00־21:00, שבת 18:00־01:30 (שעות הרצה)