כמדי שנה, פורום מבקרי ומבקרות הקולנוע בישראל התאסף כדי לבחור את הסרטים הטובים ביותר של השנה החולפת, וחוץ מסרטה של אתי ציקו, גם בחרו את הסרט "ספק ילדה ספק אישה: אלה ודפנה ערמוני" כדוקומנטרי של השנה. לידיעת הקורא מיקי זוהר
בימים אלו תעשיית הקולנוע הישראלית קרועה בין שני טקסי פרסים, כאשר הראשון הוא טקס פרסי אופיר המכובד – המוענק על ידי חברי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה מאז 1990, ואחראי על שליחת הנציג הישראלי לאוסקר – והשני הוא "טקס הקולנוע הישראלי" של שר התרבות מיקי זוהר, שחרף העובדה שהוא מציע פרסים כספיים כבדי משקל, בקושי מצליח לגייס מספיק מועמדים שיסכימו להצמיד את שמם לטקס פוליטי שכזה. אך עבור מי שמתעניין בקולנוע מוצלח ואיכותי, אין צורך להתייחס לשטויות, כי היום פרסם פורום מבקרי ומבקרות הקולנוע בישראל את מצטייני שנת 2025.
כמדי שנה, הפורום התכנס כדי להצביע לסרטים המוצלחים ביותר שיצאו השנה בישראל, וגם לסרט הבינלאומי האהוב עליהם."נאנדאורי" של אתי ציקונבחר לסרט הישראלי הטוב ביותר, וגם זיכה את הבימאית בפרס הבימוי הטוב ביותר. בתואר הסרט התיעודי הטוב ביותר זכה הסרט "ספק ילדה ספק אישה: אלה ודפנה ערמוני", ותואר התסריט הטוב ביותר הוענק לענת מלץ עבור "נדל"ן: סיפור אהבה". בתארי השחקנים הטובים ביותר זכו רועי אסף ("מופע טוטאל") וטלי שרון ("כביש הסרגל"), בעוד היאלי יוסף זדה זכתה בתואר תגלית השנה עבור עבודה ב"בנות כמונו", והצלם שי דולדמן זכה בתואר ההישג האמנותי, עבור עבודותו בסרטים "נאנדאורי", "הים" ו-"פינק ליידי". עבור הסרט הבינלאומי הטוב ביותר בחרו המבקרים, באופן לא מפתיע כלל, בסרט המהולל "קרב רודף קרב".

זו השנה ה-13 בה חברות וחברי פורום מבקרי הקולנוע בישראל, המורכב מנציגים משלל גופי תקשורת בארץ, מעניקים פרסים לסרטים, ויושבי ראש הפורום פבלו אוטין ויעל שוב (גילוי נאות וגאווה גדולה: מבקרת הקולנוע של טיים אאוט תל אביב) הוסיפו כי "בשנתיים האחרונות הקולנוע הישראלי נמצא תחת מתקפה דו צדדית. בחו"ל כל מה שישראלי נתפס כנגוע, ובארץ החלטת שר התרבות והספורט מיקי זוהר לייסד את טקס פרסי הקולנוע הישראלי, כתגובה לזכייה של "הים" בפרס אופיר, היא עוד אחת מסדרה של מזימות פוליטיות שנועדו להצר את צעדיהם של יוצרי הקולנוע, שמעזים לתאר את מורכבות המציאות שאנו חיים בה. אנחנו קוראים לעצירת המגמות השליליות שמאיימות על חופש היצירה ובכלל".
