15 שנים של פטלינה: גם לשכונת צהלה מגיע מוסד קולינרי

פטלינה | צילום: שניר (סופגי) גואטה
פטלינה | צילום: שניר (סופגי) גואטה

במרכז קטן בצהלה שבצפון תל אביב מסתתרת פנינה קטנה שהפכה להרבה יותר ממוסד שכונתי, עם חצר שאיכשהו תמיד יש בה בריזה, תפריט שנותן מענה איכותי לכל שעות היממה והפי האוור משתלם על דרינקים לקראת שקיעה. פטלינה ביסטרו שכונתי של לימור ורועי ארדיטי קיימת כבר 15 שנה והגיע הזמן שגם מחוץ לשכונה יטעמו ממנה

13 ביוני 2024

כנראה שאין תושב בשכונת צהלה הצפונית שלא מכיר את הביסטרו השכונתי פטלינה, מוסד שקיים כבר מעל חמש עשרה שנה, ומיטיב להיות מקום מפגש שכונתי ומאיר פנים בכל שעות היום. בצל עצי הפיקוס הנאים, המעניקים צל רענן בימי הקיץ החמים, תמצאו פינה מיוחדת. לימור ורועי ארדיטי, שפתחו את פטלינה, מאז ומתמיד אהבו לבשל, לאכול ולארח, ורצו לפתוח מקום שמשלב את כל אלה. הקלישאה גורסת שיש אנשים שחולמים ומדברים, ויש אנשים שעושים. והם, לשמחתם של תושבי צפון תל אביב, בהחלט מהסוג השני.

>> ליד הבית: 27 בתי הקפה השכונתיים הכי טובים בתל אביב

במשך עשור וחצי של פעילות הם שרדו מלחמות, מבצעים, מגיפה אחת והיד (לצערנו) עוד נטויה, וגם גידלו לקוחות שבילדותם נהגו לזלול אצלם שניצל וצ'יפס. בין כל אלה, תראו אותם זוכרים לקוחות בפנים ובשמות כיאה למוסד שכונתי, ומגישים אוכל טרי, מוקפד ואיכותי שמוכן במקום ומתעדכן כל העת, ונותנים מענה לכל שעה ביום וכמעט לכל נטייה תזונתית באשר היא. 

פטלינה | צילום: שניר (סופגי) גואטה
פטלינה | צילום: שניר (סופגי) גואטה

כשאנחנו אומרים כל שעה ביום, אנחנו מתכוונים שהציפורים המוקדמות יוכלו להגיע לפטלינה כבר בשעה 7:45 בבוקר, לשתות קפה עם מאפה או לאכול ארוחת בוקר כמו שארוחת בוקר צריכה להיות. ממנה, אגב, תוכלו להמשיך גם לבראנץ' עם שקשוקה ירוקה או מאפה בוריק גבינות, עד שבשעה 12:00 התפריט משתנה ומתרחב, הופך לתפריט ביסטרו ונוספות לו מנות רבות ומגוונות שאפשר להזמין עד לסגירת המטבח ב-22:15 (כיבוי אורות ב-23:30, בכל זאת שכונת מגורים פה).

פטלינה | צילום: שניר (סופגי) גואטה
פטלינה | צילום: שניר (סופגי) גואטה

הקהל בפטלינה מגוון ביותר, הרבה אנשי עסקים שמתגוררים או חולפים באזור לצד אנשי תרבות ורוח מתושבי השכונה, והתפריט מגוון כמותו. "מדובר בתפריט שכולו על טהרת אוכל שאנחנו מבשלים במקום. כל אחד יוכל למצוא את עצמו בתפריט הזה, מטבעוני ועד צליאקי, נשים וגברים, אמהות עם תינוקות, אנשי עסקים וצעירים", אומרת לימור ארדיטי, שהיא גם השפית של פטלינה. "מכיוון שאנחנו מקום של השכונה היה חשוב שהתפריט יאפשר לכל אחד למצוא מה שמתאים לו מנשנוש קל לצד כוס יין ועד ארוחה שלמה וטובה".

בתפריט הצהריים והערב, שאכן נותן מענה כמעט לכל נטייה תזונתית תוכלו לאתר מנות בדמותן של ניוקי ופסטות עם תוספות מסקרנות (בין 69-89 ש"ח), פיצות פריכות מתנור האבן (בין 59-68 ש"ח), מגוון סלטים טריים רעננים (בין 59-69 ש"ח), המבורגר קלאסי וגם טבעוני ומנות נהדרות שאידיאליות לחלוקה כגון: פולנטה רכה מתירס טרי (49 ש"ח), צלחת גבינות עם קונפיטורה ביתית ולחם (74 ש"ח), קרפצ'יו בקר קלאסי  פרמז'ן (66 ש"ח), סלט ארטישוק חם עם יוגורט (59 ש"ח), סביצ'ה סלמון ואבוקדו עם נגיעה של צ'ילי להשלמת הפיקנטריה (59 ש"ח) ועוד ועוד.

פטלינה | צילום: שניר (סופגי) גואטה
פטלינה | צילום: שניר (סופגי) גואטה

בין ערביים, כלומר בין השעות 19:00-16:00, מציינים בפטלינה דרינק שקיעה – וכל המשקאות האלכוהוליים שבתפריט (יינות מקומיים ומהעולם – צרפת, ארה"ב, ספרד ואיטליה), לצד קוקטיילים קלאסיים, מוצעים ב-30 אחוז הנחה. אהבנו. הבונוס, הוא שאפשר ורצוי ללגום את כל אלה בחצר של המקום, שאם תשאלו אותנו בהחלט הופכת את פטלינה למה שהיא, שכן מדובר בגינה מוריקה, פורחת ורחבת ידיים, שאיכשהו (גם בחמסין הנורא ביותר) יש בה בריזה לאורך כל היום, והיא מעין נווה מדבר מבורך ונחוץ של שקט וטבע בין הבתים של צהלה.
>> פטלינה, עיר שמש 73, א'-ה' 23:00-07:45, שישי 15:00-07:45, סגור בשבת. 03-648-3221