חדשות האוכל

פיצות אקסטרה לארג' ועוד מקומות חדשים ומסקרנים

אחרי שגומרים לזלול פיצה בקוטר גלגל אופניים אפשר להמשיך לקפה חדש באלנבי או לבר בפשפשים: כל הפתיחות החדשות שיעזרו לכם לעכל את אחרי החגים

פיצה הפיל (צילום: אפיק גבאי)
פיצה הפיל (צילום: אפיק גבאי)
31 באוקטובר 2019

פיצות אקסטרה לארג' | הפיל

מה כבר אפשר לחדש בפיצה? זהו שאפשר. בפיצה פיל הולכים על הגודל – בכל זאת פיל – ומכינים פיצות מגה-אקסטרה-לארג' בקוטר 60 ס"מ. ההשוואה הכי קרובה היא לגלגל אופניים, וללא עוררין זו הפיצה הכי גדולה שפגשנו.

הפיצרייה החדשה ממוקמת בצומת הפיל המיתולוגי ובתפריט אפשר למצוא פיצות לא שגרתיות כמו פיצה צ'יפס עם רוטב עגבניות, מוצרלה, צ'יפס וגבינה צ'דר מגורדת למעלה; ופיצה סגולה עם רוטב סלק, בטטה, זוקיני, מוצרלה ורוקט. למרות הגודל הסנסציוני, הפיצה אינה רק אטרקציה ולטעם יש עומק ונוכחות. הפיצה החריפה עם עגבניות טריות, בצל סגול, מוצרלה, פרמזן ופלפלים חריפים על בסיס רוטב עגבניות חריף הפתיעה. בביסים הראשונים היא נטעמת תמימה, אבל הפלפלים חריפים אש ומשדרגים את כל העסק.

פיצה בטטה, זוקיני ועיגולי פרומעז מוצלחת אפילו יותר, שילוב שמדגיש את המליחות המאוזנת של הבצק. סלייס אחד מספיק לאכלנים נורמטיביים. שני סלייסים כבר יכולים להיות על תקן ארוחת צהריים, ושלושה מכניעים גם אכלני פיצה מושבעים.

הפיצות נאפות בטאבון שהובא מאיטליה והן מתבססות על מתכונים שהבעלים איתי רונן (24) אסף במסע באיטליה לחיפוש אחר הפיצה המושלמת. בתפריט יש גם פיצה טבעונית, פיצה פריטה מטוגנת כמו בנאפולי ופיצת שחיתות לקינוח, עם ממרח משלושה סוגי שוקולד על תקן רוטב ומקרונים, מקופלת, קוקוס ושברי חלבה בטופינג. מחיר: 80-120 ש״ח. את הפיצות ניתן לאכול במקום, לקחת כ-T.A או להזמין במשלוח (רמת אביב, השכונות הצפוניות ורמת השרון בהרצה, ובהמשך לכל תל אביב).

משה סנה 54, ראשון עד שבת 11:30-24:00, 03-6537414

פיצה הפיל. הכי גדולה שיש (צילום: אפיק גבאי)
פיצה הפיל. הכי גדולה שיש (צילום: אפיק גבאי)

פיצה רומאית | גלירומא

מרוב שהתרגלנו לפיצה נפוליטנית, שכחנו שלרומא יש מורשת פיצות מפוארת כשלעצמה. בפיצריית גלירומא החדשה בדיזינגוף מכינים פיצות al taglio כמו בבירה האיטלקית, בתבנית ברזל מלבנית גדולה. בלוקיישן הקודם של גלירומא ברמת השרון הפיצה נמכרה כמו ברומא במשקל. במעבר לתל אביב החליטו הבעלים גלי רום-אמסילי ובעלה אבי אמסילי לייעל את העבודה ולחתוך את הפיצה לריבועים בגודל אחיד, כדי לאפשר לאורחים להתמקד בטעמים.

האמסילים מתעסקים בפיצה בצורה רצינית ומקצועית כבר כמה שנים: הם נסעו לאיטליה ללמוד ולהתמחות, הכינו בצק ופיצות מסקרץ', קנו מתכון מפיצריה משפחתית נחשבת והשתתפו באולימפיאדות פיצה. לתל אביב הם עברו מתוך שאיפה להפוך לרשת, ולכן הסניף הראשון נפתח בלוקיישן כה מרכזי. "אחרי שלוש שנים ברמת השרון הרגשנו שהגיע הזמן לגדול, וכדי להתפתח לרשת צריך סניף גדול בתל אביב. בנינו מיתוג חדש, הבאנו אבני מדרכה מרומא לריצוף ובערב יש פסקול של מוזיקה איטלקית, הכל כדי ליצור חוויה כמו ברומא", הם אומרים.

הבצק נגיס וקריספי. הוא עובר התפחה במשך 72 שעות ולכן, לדברי האמסילים, הוא קל לעיכול. הטופינגז מגוונים, צבעוניים ומפתים מתוך מטרה לקלוע לכל הקהלים. לדוגמה: פטריות טרטופו כמהין ומוצרלה; פפרוני עגבניות ומוצרלה; זוקיני מוצרלה וארוגולה; ותפוחי אדמה ומוצרלה; שמופיעה גם בגרסה טבעונית עם שמן זית ורוזמרין (16-19 ש"ח). במיוחדים תמצאו סנדביץ' מבצק פיצה במילוי משתנה, למשל חזה אווז, רוקט ועגבניות; פיצה נוטלה ממכרת, מתוקה עם רמז למליחות; ובכל יום חמישי פיצת השף מקורית ומתחלפת. את הפיצות אפשר לאכול במקום או על ספסל ברחוב, לקחת כטייק אוויי ולהזמין במשלוח דרך וולט ותן ביס.

דיזנגוף 145, ראשון ושני 17:00-24:00, שלישי 12:00-24:00, רביעי עד שישי 12:00-2:00, שבת 18:00-24:00, 072-3386908

פיצה רומאית, גלירומא (צילום: גלי רום-אמסילי)
פיצה רומאית, גלירומא (צילום: גלי רום-אמסילי)

קפה בצ'יל | צ'יליטה

על חורבות אדמונד, בית קפה היפסטרי ושכונתי באלנבי, נפתח צ'יליטה. את המקום פתח שלמה "מומי" בהלול, אופנוען מקצועי שחי במשך 27 שנה באיביזה ובאמסטרדם. "אחרי שניהלתי מסעדות, ברים, בתי קפה ואת החוף של מוש רציתי לחזור להיות עצמאי. צ'יליטה זה כינוי של בחורה מאיביזה והשם מתאים לווייב של המקום", הוא מחייך.

האוכל מתמקד בארוחות בוקר צמחוניות וטבעוניות, ובהמשך יוגשו ארוחות צהריים וערב. בין המנות שבתפריט: צנים אבוקדו עם אבוקדו מתובל בלימון ושמן זית, רוקט, פטרוזיליה וכוסברה בליווי גבינת פטה, שמנת, ירקות ובצל מוחמץ בסלק (36 ש"ח), וקסו פונדידו ("מנה שכולם אוהבים, ממסעדה באיביזה שהייתי אוכל בה כל הזמן") – לחם שנקלה עם שני סוגי גבינה, מותכת גאודה וגאודה עיזים, ומוגש עם ירקות וטחינה/שמנת של פעם, בזיליקום וזיתים (52 ש"ח).

את הריבות המיוחדות מכינים במקום, לדוגמה ריבת בננות, ריבת שומר וריבת תאנים. "ההורים הובילו אותי לטעמים האלו. בילדות היינו קוטפים תפוזים בפריחה ומכינים ריבה. היה לנו ארון עם המון צנצנות והיינו יודעים לפי המדף את העונה שבה הוכנו הריבות. לא הייתי צריך רדבול או ממריצים, העדפתי את הריבה של הבוקר עם לחם וביצה לבוסט של אנרגיות".

בקפה מתוכננות תוכניות גדולות לעתיד והופעות. "אחרי עבודה בחוף של מוש עם אמנים מכל הארץ בא לי לעשות משהו בשישי בצהריים, עראק, מסיבה עם חברים, ג'אם סשנים בין חברים". בשלישי הקרוב (5.11, 17:00-21:00) מתוכנן ערב מרוקאי עם קוסקוס, סרדינים מרוקאיים ובשר ראש.

אלנבי 97, ראשון עד שישי 7:30-19:30, שבת סגור, ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק

צ'יליטה (צילום: רן בירן)
צ'יליטה (צילום: רן בירן)

קפה ארטיזנלי | HOC

בדרך בין שוק הכרמל למגדל שלום נפתח HOC – House of Coffee, בית קפה שמתמקד במשקאות קפה מהדור השלישי. "הסתובבנו בעיר חצי שנה וראינו שברדיוס הקרוב אין כלום", אומרים הבעלים אמיר ושירז רייפר, שחיו שנים בגרמניה, הונג קונג ויפן, התאהבו בקפה ובאירוח ולמדו בבתי ספר לקפה ובקורדון בלו ביפן. הם פיתחו בלנדים שנקלים ונטחנים במיוחד עבור בית הקפה, וכרגע מציעים אספרסו, קפוצ'ינו, קורטדו ועוד מבלנד אדמתי-מתוק ובלנד אסידי-פירותי.

למשקאות קפה שאינם מבוססי מכונה (ארו פרס, הנד דריפ, כמקס וקולד דריפ) מיועד קפה חד זני מארבעה מקורות: פולים בארומות אדמתיות-מתוקות מקולומביה ואינדונזיה, וקפה פירותי-חמצמץ ממלאווי וקניה. בכל שלושה חודשים הזנים יוחלפו בחדשים כדי לייצר שיח ועניין.

עוד ברשימת המשקאות תמצאו צ'אי, חליטות מ-Palais de The ומאצ'ה לאטה (23 ש"ח). תפריט האוכל מצומצם כדי להשאיר את מרכז הבמה לקפה: מאפים ולחמים ממאפיית FIKA, כריכי מחמצת או שיפון עם קפרזה, פטריות ומנצ'גו, ירקות ומיונז טבעוני ובריוש פירות (34-42 ש"ח), סלטים (48-58 ש"ח), צלחת גבינות או ירקות (59/35 ש"ח) ומוזלי עם יוגורט ופירות (39 ש"ח).

העיצוב בסגנון סקנדינבי ממשיך את הקו המינימליסטי, והדלפק נותר נקי כדי לא להפריע לתקשורת עם הלקוחות. אפשר לשבת בפנים או ברחבה החיצונית, ואחרי הקפה לצ'פר את עצמכם במתנה מהדיספליי – כלי פורצלן בייבוא אישי מיפן, ערכת הכנת מאצ'ה איכותית מקיוטו וקקטוסים. "פתחנו את המקום בעיקר עבור תושבי השכונה. בעתיד אנחנו מקווים להוסיף בית קלייה ולייצר מרכז לחובבי קפה", מסכמים הרייפרים.

יצחק אלחנן 13, ראשון עד חמישי 07:30-19:30, שישי 07:30-15:00, שבת סגור, 03-9501313   

הוק (צילום: עמית זאנטקרן)
הוק (צילום: עמית זאנטקרן)

בר חדש בפשפשים | מסעודה

צמוד לפארוק בשוק, אחד המקומות הכי שמחים בשוק הפשפשים, נפתח מסעודה – בר יפואי קטן ושמח. מאחורי מסעודה עומדת קבוצת איינשטיין בעלת הפארוק ומספר מקומות בילוי נוספים. את המטבח מנהל השף יוסי צרפתי, שהרכיב תפריט ים-תיכוני-פשפשי עם כל החשודים המיידיים: כרובית בטחינה (49 ש"ח), סביצ'ה ביס –  מוסר ים עם נענע, צ'ילי אדום ושקדים קלויים על עלי אנדיב (62 ש"ח), סלט ירקות שוק על קרם חציל בלאדי ואפונת וואסאבי (48 ש"ח), עראייס (65 ש"ח), שווארמה על לאפה עם עגבניות, שקדים קלויים וטחינה (65 ש"ח) ופיצה טבעונית (49 ש"ח).

באגף המתוקים תמצאו כנאפה, מלבי טבעוני, קראק פאי, עוגת גבינה ופבלובה (32-39 ש"ח). תפריט המשקאות מציע יינות אדומים ולבנים מהארץ ומחו"ל בכוס ובבקבוק, קוקטיילים קלאסיים כגון אפרול שפריץ, מוחיטו, נגרוני ואולד פאשן (42-46 ש"ח), בירות שנמזגות גם לקאראף ומגוון מכובד של דרינקים אלכוהוליים. בימים ראשון עד חמישי בשעות 18:00-21:00 יש הפי האואר 1+1 על האלכוהול, ובסופי שבוע עולים די ג'ייז לחימום האווירה.

רבי נחמן 4, ראשון עד שבת 10:00-1:00,  ניתן ליצור קשר דרך עמוד הפייסבוק

מסעודה (צילום: גל איצקוביץ)
מסעודה (צילום: גל איצקוביץ)