הדרך לאוסקר סלולה: "אופנהיימר" לקח את כל הקופה בחזרה הגנרלית

כריסטופר נולאן בטקס פרסי הבאפטא (צילום: סטפן קרדינל/קורביס/גטי אימג'ס)
כריסטופר נולאן בטקס פרסי הבאפטא (צילום: סטפן קרדינל/קורביס/גטי אימג'ס)

עוד לילה של פרסים, עוד תבוסה ל"ברבי", עוד ערימה של פרסים לכריסטופר נולאן: בטקס פרסי האקדמיה הבריטית זכה "אופנהיימר" בשבעה פרסים, "מסכנים שכאלה" קטף חמישה פרסים, ו"ברבי" הלכה הביתה עם אפס פרסים שוב. האם כך יראו גם פרסי האקדמיה בהוליווד?

19 בפברואר 2024

זהו, הכל מוכן עכשיו לטקס פרסי האוסקר שייערך בחודש הבא (11.3) ויחתום את עונת הפרסים בקולנוע ובטלוויזיה. אמש נערך בלונדון טקס פרסי ה-BAFTA של האקדמיה הבריטית לקולנוע, שנחשב בעיניי רבים לחזרה הגנרלית לקראת הפרס ההוליוודי הגדול, בהנחייתו המעולה של דיוויד טננט ("ברודצ'רץ'", "דוקטור הו", "בשורות טובות") ויש לו שורה תחתונה אחת: אופנהיימר, אופנהיימר, אופנהיימר. וגם "מסכנים שכאלה".

>> רוצו: אמה סטון היא גיבורה נפלאה ביצירה מלאת אהבת אדם
>> איפה אתם בחג: הסרט הזה מקבל 5 כוכבים רק כי אין שישה

אחרי שגרף כבר ערימות של פרסים לאורך החודשים האחרונים, מגיע כריסטופר נולאן לישורת האחרונה של הדרך אל האוסקר כשנראה שרק דרמה גדולה תמנע ממנו ומ"אופנהיימר" את כל הפרסים הגדולים. סרטו המונומנטלי של נולאן על ממציא הפצצה הגרעינית זכה בשבעה פרסי באפטא, ביניהם הפרסים המרכזיים לסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, השחקן הטוב ביותר ושחקן המשנה הטוב ביותר. "אופנהיימר" הכניס כבר כמעט מיליארד דולר בקופות מסביב לעולם, הישג בלתי נתפס לסרט מסוגו.

אמה סטון בטקס פרסי הבאפטא (צילום: סטפן קרדינל/קורביס/גטי אימג'ס)
אמה סטון בטקס פרסי הבאפטא (צילום: סטפן קרדינל/קורביס/גטי אימג'ס)

ערב גדול היה גם לסרט "מסכנים שכאלה", ממנו התלהבנו כאן לא מכבר, שגרף חמישה פרסי באפטא אתמול, ביניהם הפרס לשחקנית הראשית, אמה סטון הנפלאה, ומרבית פרסי העיצוב המרכזיים, בעוד סרט השואה של ג'ונתן גלייזר "איזור העניין" זוכה בשלושה פרסים. ד'ווין ג'וי רנדולף, זוכת פרס השחקנית הטובה ביותר ב"נשארים לחג", זכתה בהישג הנדיר של זכייה בכל טקסי הפרסים האפשריים השנה, וזכייתה באוסקר נראית ודאית ביותר.

מרגו רובי בטקס פרסי הבאפטא (צילום: ג'ף ספייסר/גטי אימג'ס)
מרגו רובי בטקס פרסי הבאפטא (צילום: ג'ף ספייסר/גטי אימג'ס)

כמו בטקסים קודמים השנה, גם הפעם המפסיד הגדול של הערב היה הסרט המצליח ביותר של 2023, "ברבי", שזכה באפס פרסים באופן מעליב למדי למרות שלל מועמדויות. בשנה שעברה הזוכים בפרסי הבאפטא אמנם לא ניבאו את הזוכים באוסקר, אך נדמה שהשנה יצטרך לקרות משהו דרמטי במיוחד בטקס פרסי האקדמיה ההוליוודית כדי לשנות את תמונת הפרסים.

הסרט הטוב ביותר: אופנהיימר
הבמאי הטוב ביותר: כריסטופר נולאן, אופנהיימר
שחקנית משנה: ד'ווין ג'וי רנדולף, נשארים לחג
שחקן משנה: רוברט דאוני ג'וניור, אופנהיימר
שחקנית ראשית: אמה סטון, מסכנים שכאלה
שחקן ראשי: קיליאן מרפי, אופנהיימר
תסריט מקורי: "אנטומיה של נפילה"
תסריט מעובד: "מעשיה אמריקאית"
סרט זר: "אזור העניין"