פרסי האוכל 2018: בר האוכל הטוב ביותר בתל אביב

אל הברים האלה מגיעים לא רק כדי לשתות. 8 ברים שנותנים חשיבות ששמים את הדגש על האוכל לא פחות על הדרינקים ושאפשר לאכול בהם מצוין

מזנון בוקר בושוויק. צילום: אפיק גבאי
מזנון בוקר בושוויק. צילום: אפיק גבאי
22 בנובמבר 2018

הם לא מסעדות של ממש, אבל גם לא מדובר בברים קלאסיים. אל הברים האלה לא מגיעים רק כדי לשתות. האוכל פה משחק תפקיד לא פחות חשוב מהאלכוהול, ויש מי שמגיעים לביקורים בברים האלה רק בזכות האוכל. אלו הם המועמדים בקטגוריית בר האוכל הכי טוב לשנת 2018

אקסטרה ברוט מקונג

גם אם יובילו אתכם בעיניים מכוסות אל פתח בית מספר 36 ברחוב נחלת בנימין, ריח מובהק של רוטב דגים יסגיר מיד שהגעתם למסעדה שמכינה אוכל מאזור וייטנאם פינת תאילנד. אקסטרה ברוט, הבר הקטן שהולידה מסעדת ברוט הסמוכה, שהתמחה דווקא באוכל אירופי מאוד, אבל בשנה שעברה עבר מהפך ששינה אותו מקצה אל קצה. החלל הצר והארוך הומה, הבישול במטבח הפתוח ממלא אותו בניחוחות נעימים, ברקע מתנגן פסקול משובח ואת הנופך האסייתי־עממי־מגניב מספקים קיר לבנים צבוע בירוק מרושל וכלי אוכל לא אחידים מפלסטיק צבעוני.

מקונג. צילום: חיים יוסף
מקונג. צילום: חיים יוסף

 

אריא בר

גיא גמזו, שהיה השף בפועל של מסעדת רפאל, הקים חלל בילוי קולינרי בתוך בניין לשימור בעל חזות יוצאת דופן. גמזו מנצח על קוקטייל בר ומסעדה בעלת מטבח פתוח ומרפסת. הפרטיטורה הקולינרית עתירה בקלאסיקות; קוקי סאן ז'אק על קרם שקדים וקצף סרטנים, סלט פנצנלה עם אנשובי, דג ים על קרם זעתר, רביולי פורצ'יני וארטישוק ירושלמי, וחזה ברווז עם קונפיטורת תות שדה. בשעה 23:00 אורחי המסעדה יכולים לרדת אל הלאונג' לדרינק ולהחליף אנרגיות בעזרת די.ג'יי המנגן במקום.

 

בושוויק

ברים לוהטים השוכנים בתוך מלונות בוטיק עושים כבר שנים רעש בכל העולם, והשנה סוף סוף גם לנו יש כזה. בושוויק הוא הבר החדש של קבוצת אימפריאל, השוכן בתוך מלון פרביק החדש של רשת מלונות אטלס. עם קונספט של בר שפועל במשך כל שעות היום ומזכיר בית קפה בשעות הבוקר, לאונג' בצהריים ובר ניו יורקי לוהט בשעות הלילה, יחד עם אוכל יצרי של השפית אביבית פריאל (אוזריה), לא פלא שהתורים מולו בכל ערב עדיין משתרכים עד פינת הרחוב.

בושוויק. צילום: אפיק גבאי
בושוויק. צילום: אפיק גבאי

 

בר ברבוניה

הסניף הצעיר של מסעדת הדגים העממית של המסעדן והבוהמיין עזרא מרמלשטיין ז"ל. שנפתח בצדו השני של הרחוב, ממש מול מסעדת האם. מסבאה שבאים אליה לחגוג ולצהול. בבר הקטן, המונה אולי כ־30 מקומות ישיבה, מוגשת לצד כוסות המשקה גרסה מוקטנת של תפריט המסעדה, המתבססת בעיקר על מנות קטנות. הקונספט מוכר מדגיות דומות – מבחר גדול של סלטים לפתיחה ואחריהם מנת דג או פירות ים, מטוגנים או צלויים על הגריל. הדרינקים על הבר משחררים את האווירה.

ברבוניה, טעים ומציף געגועים. צילום: זיו מימון
ברבוניה, טעים ומציף געגועים. צילום: זיו מימון

לילה

השף שי טנא ממסעדת הכובשים פתח השנה את לילה ממש מול מסעדת האם, במקום פנצ'ריה שעבדה שם שנים. גריל פחמים ענק מכתיב פה את רוב התפריט, אבל אל תטעו לחשוב שמדובר על מסעדת בשר אימתנית. האוכל הוא אוכל סקסי יותר, שכיף לחלוק ולאכול עם הידיים, כשלצידו קוקטיילים בהשראת כרם התימנים הסמוך ומבחר גדול במיוחד של וויסקי.

לילה שחור בלילה. צילום: אנטולי מיכאלו
לילה שחור בלילה. צילום: אנטולי מיכאלו

צ'יקטי

"צ'יקטי זה בר של מסעדה רק בלי המסעדה" כך מוגדר מקום הבילוי הקולינרי שנמצא במבנה מאורך ומעוגל ביהודה הלוי. תמצאו פה מבחר מנות קטנות בסגנון מזטים איטלקיים, כפי שנהוג בברים בונציה, אך במגוון מאכלים מייצג לכל חבלי ארץ המגף. רמת המחוייבות הבליינית בצ'יקטי מאוד גמישה. לגיטימי לקפוץ לדרינק של בליני עשוי אפרסקים ופרוסקו איטלקי הנמזג מהחבית, ולשלב נישנוש של כדורי ארנצ'יני ואפשר גם להתיישב לארוחה כבדה ומלאה בתקציב גדול כולל סטייק פיורנטיני, יין מפיימונטה וקינוחים מהסדרה שהכינה למקום הקונדיטורית המוכשרת מיכל בוטון. השף אוהד לוי, שהצטרף השנה, מגיש אוכלשמשלב בין האיטלקי לבין האוכל האישי שלו ומכבד ומדגיש את חומרי הגלם.

סביצ'ה של צ'יקטי. צילום: בן יוסטר
סביצ'ה של צ'יקטי. צילום: בן יוסטר

פופולר בר

השף אבי ביטון חזר השנה אל אור הזרקורים עם מתחם פופולר שלו, שכולל בר ומסעדה בשתי קומות נפרדות. התפריט של שתיהן חולק כמה מנות, אבל בתפריט הבר, החשוך, הסקסי והרועש יותר מקומת המסעדה, תמצאו יותר מנות שאפשר לאכול עם הידיים או בזוג, חלקן מהמטבח הצרפתי וחלקן מנות אישיות יותר של ביטון, שמשלבות בין צרפת, צפון אפריקה ואפילו טורקיה.

קאב קם

העיצוב המחרמן, האוכל עז הטעמים שמצריך כמה דרינקים כדי להתמודד עם החריפות, התאורה המחמיאה ואפילו הווליום של המוסיקה המאלץ אתכם להתקרב עוד כמה סנטימטרים כדי לדבר, כל אלו הופכים את הבר התאילנדי, האח השובב של מסעדת בית תאילנדי, לספוט מעולה לדייטים. הטריק כאן הוא לתפוס מקום על הבר, להגיד לברמן שפשוט יוציא לכם מה שבא לו, לשלוח ידיים לבן או בת הזוג בחסות התאורה העמומה ולגלות שאין דבר רומנטי יותר מנשנושים תאילנדים שאפשר לאכול עם הידיים.

קאב קם. צילום: אילן שפירא
קאב קם. צילום: אילן שפירא