מנת השבוע: מסעדת השף הכשרה שמוכיחה שכשר יכול להיות טעים

המבחר והמגוון של המסעדות התל אביביות שם את העיר במרכז סצנת הקולינריה העולמית, ואותנו משאיר עם רשימה שהולכת ומתארכת. מהן המנות שאסור לכם לפספס בתל אביב, איפה תמצאו אותן ומה חושב השף שיצר אותן? בדקנו

מוסר ים בדקא. צילום: אנטולי מיכאלו
מוסר ים בדקא. צילום: אנטולי מיכאלו
9 בדצמבר 2018

איפה? דקא

דקא היא מסעדת דגים ים תיכונית שבה באמת רוצים שיהיה לכם טעים ונעים. החל בחומרי הגלם הישראליים העונתיים, דרך העיצוב של אלון ברנוביץ' ואירנה קרוננברג ועד המנות המפנקות – מדובר במקום שמתכוון לכך שתחזרו אליו. ההיסטוריה של דקא מעניינת לא פחות מהתפריט – המסעדה החלה את דרכה כמסעדה חלבית כשרה שאת התפריט שלה הרכיב לא אחר מהשף חיים כהן, וכיום היא אחת מהמסעדות התל אביביות שנלחמות לשבור את הסטיגמה בכל הקשור למטבח כשר, ומוכיחה שיש דבר כזה מסעדת שף כשרה וטעימה.

מסעדת דקא. צילום: אנטולי מיכאלו
מסעדת דקא. צילום: אנטולי מיכאלו

מה? מוסר ים על תרד שחור, עם יוגורט לימון כבוש ותערובת תבלינים פרסית לצד ירקות צלויים על הגריל

טעמים של בית – מנת מוסר הים בדקא. צילום: אנטולי מיכאלו
טעמים של בית – מנת מוסר הים בדקא. צילום: אנטולי מיכאלו

דבר השף / אילן מזרחי

"מנת המוסר היא מהתפריט החדש שנכנס למסעדה ומשחקת אצלי תפקיד בטעמים של בית וחורף. התיבול הוא פרסי, עם שמיר, נענע, טרגון ופטרוזיליה; תבשיל הטרד הוא טריפוליטאי ומזכיר לי מאוד את התרד השחור שגדלתי עליו. יחד הם יוצרים אווירה חמימה, ביתית ומנחמת ומצד שני מרעננת ומעניינת במיוחד. טריפוליטאים כמעט לא אוכלים מוצרי חלב, והטוויסט פה הוא ביוגורט שאני מסנן בתהליך מאוד דומה ללאבנה. המוסר ים צלוי על הגריל עם בצלי שאלוט, בייבי זוקיני וצ'ילי חריף, והתרד יושב בבישול ארוך של ארבע שעות. למנה יש טעם חמוץ ומעט פיקנטי, היא טעימה וגם פותחת את התיאבון לעוד ביס".

אילן מזרחי במסעדת דקא. צילום: אנטולי מיכאלו
אילן מזרחי במסעדת דקא. צילום: אנטולי מיכאלו