פרסי האוכל 2018: הפיצרייה הטובה ביותר בתל אביב

פיצות הן מאכל שתמיד בא לנו לאכול, אבל אלו הן שמונת הפיצריות הכי טובות בעיר, אלו שאף פעם לא נתאכזב מלחטוף משולש או פרוסה כשאנחנו עוברים לידן

ארציאלי פיצה. צילום: יניב שדה
ארציאלי פיצה. צילום: יניב שדה
22 בנובמבר 2018

אנחנו מאלה שחושבים שכמעט כל פיצה היא פיצה טעימה כשמתעורר החשק, אבל יש פיצות ויש פיצות. שמונת הפיצות בקטגוריה הזו מצטיינות גם בבצק הטעים, גם ברוטב העגבניות, גם בגבינה וגם בתוספות השוות. פיצות שוות לכל חשק ומאנצ'

ארציאלי

המחקר והסטאז' הארוך שערכו השף חואן מסל ושותפו אלעד כהן בפיצרייה באיטליה הניבו בצק פיצה מטורף, מעט עבה מהמקובל בעיר, עם מלא בועות אוויר שמעניקות לו מרקם וטעם נפלאים. הפיצה האובאלית מקבלת תוספות שונות (שמתחלפות מדי יום), נאפית ישירות על אבן התנור ונשלפת ממנו באמצעות משוט עץ – ואז היא נחתכת מול עיני הלקוח לגודל הרצוי. הטעמים פה לא תמיד שגרתיים, אבל כולם טעימים וממכרים במיוחד, בעיקר בזכות השילוב עם הבצק הפריך בטירוף.

ארציאלי. צילום: יניב שדה
ארציאלי. צילום: יניב שדה

ברוקלין

בעוד שבפיצה בבוגרשוב יריב הדרו מפגין את כוחו באותנטיות, פה הדרו ממציא את הגלגל עם פיצות ענקיות בגודלן שנאפות בהשראת האדפטציה הניו יורקית למאפה האיטלקי. תמצאו פיצת הוואי עם מוצרלה, פרמזן, אננס, האם ובייקון, או פיצה שנקראת פטריות הזייה שבעצם מכילה שמפניון מציאותיות מאוד, ואפילו פיצת קורנביף עם בקר מעושן וקורנישון.

פיצה ברוקלין. צילום: אלון ראובני
פיצה ברוקלין. צילום: אלון ראובני

ג'וספה

פיצה ג'וספה מוכיחה שפשטות היא לפעמים מתכון מנצח. לפיצריה הפלורנטינית קהל אדוק של מעריצים שנשבעים בשילוב של הבצק הדק למדי, הכמות המאופקת של רוטב העגבניות והגבינות. הפיצה נמכרת לפי סלייס כפול (רבע פיצה) או שלמה, מי שזקוק להמלצות ספציפיות לטופינגס, שיתנסה בתרד וגבינה בולגרית.

 

הפיצה

פיצרייה נפוליטנית אותנטית ככל האפשר בפופיק של תל אביב, בצומת בוגרשוב־פינסקר. מתנור אבן בקיר לבנים דקורטיבי יוצאות פיצות כמעט בכל קומבינציה שתרצו, ואם הדמיון לא מפותח מספיק אפשר לדלג למחלקת המיוחדות בתפריט, שכוללת יציאות כמו קרם טרטופו עם מחית כמהין וגבינת סטרקינו. הצוות תמיד שמח להמליץ, אבל היי, זו כולה פיצה, אז אפשר להשתגע. יש גם אופציה טבעונית.

הפיצה בבוגרשוב. צילום: אלון ראובני
הפיצה בבוגרשוב. צילום: אלון ראובני

התדר

הפיצה המופלאה הזאת התחילה, כמו כל דבר אצל המאסטר אייל שני, בחיזיון ויזואלי שגרר תחקיר וניסיונות שארכו כמה חודשים. השף המהולל ראה בדמיונו כוכבים שמתנפצים על מים ויצא לתרגם את הדימוי למשהו אכיל. הכוכבים המתנפצים הפכו לגבינת מוצרלה מותכת והים הפך לרוטב עגבניות סמיך ונפלא, שמרוח על הבצק הכי טוב בעיר (יש בו מרקמים שונים ודרגות אפייה שונות לאורכו, כולל גבעות פריכות, בועות שרופות ומישורים רכים). המרגריטה נאפית בטאבון (כבוד לטבחית מילנה בלקין שאמונה על המלאכה) ובאה בגודל אימתני ולא סטנדרטי, לצד סחוג וזעתר (מה שהופך אותה מאיטלקית לישראלית), רוטב חריף ושקית נייר עם עגבניות מצוינות, זיתים וחריף. יש גם גרסה טבעונית בשם "דם טבעוני" עם קצף עגבניות שנטחנות ברגע ההזמנה.

פיצה תדר. צילום: אריאל עפרון
פיצה תדר. צילום: אריאל עפרון

לילה

לילה היא ספק מסעדה ספק דוכן פיצות הממוקמת צמוד לשוק לוינסק. תמצאו פה פיצות בגודל אחיד, גודל שנקרא פה פיצה אישית אבל יכול להתאים בהחלט לזוג בתנאי שאתם לא מתבגרים (קוטר 33 ס"מ), הבצק בעובי בינוני, עם שוליים מעט שמנמנים יחסית. הרטבים והתוספות על גבי הפיצות נערמים בחלקם לפני האפייה ובחלקם אחריה. כך למשל תמצאו פיצה של בשר בכבישה בייתית במקום, ועלי רוקט ופרמז'ן, או פיצה של ארטישוק, קייל, בצל ירוק ופטה. רישמו לעצמכם: הפיצה ביאנקה עם פטריות וזוקיני היא לא פחות ממצוינת.

פיצה לילה. צילום: אנטולי
פיצה לילה. צילום: אנטולי

סבא

אחרי שכבש את כל העיר עם ההמבורגר של סוסו, עומר מילר עובר לכבוש גם את עולם הפיצות עם פיצריית סבא שלו, יחד עם הפיציולו זוכה הפרסים רענן נוסל. סבא היא פיצה באווירת מסיבה, עם אווירה שמחה ומוזיקה רועמת.,הבצק דקיק עם שוליים בעלי אופי, ותאלצו להתלבט ולבחור כאן מבין קרוב ל-100 סוגי תוספות. איכשהו, כל שילוב שתבחרו, יעבוד לכם לא רע, שלא נאמר טוב.

 

פיליפ

כשפיליפ פתח את המקום שלו, כללי המשחק השתנו והתל אביבים הבינו שלכאן לא באים לחסל משולש בעמידה, אלא לשבת ולספוג את אמנות הפיצה. ממולדתו בצרפת הוא הביא רצינות, הקפדה ומתכון איטלקי מסורתי שהופכים בתנור לבנים לפיצות דקות, קריספיות ומענגות עם כ־30 תוספות שונות, כולל פירות ים. ומכיוון שבצרפת אי אפשר בלי יין, תנו הצצה בתפריט היינות התואמים.

משלוח מפיליפ. צילום: אנטולי מיכאלו
משלוח מפיליפ. צילום: אנטולי מיכאלו