פרסי האוכל 2018: הרשת האהובה ביותר בתל אביב

רשתות אוכל הן כבר מזמן לא מילה גסה, ויש לא מעט רשתות שמגישות אוכל טעים, איכותי וכזה שכיף לאכול. 8 הטובות ביותר של השנה נמצאות בקטגוריה הזו

סוסו אנד סאנס. צילום: רן בירן
סוסו אנד סאנס. צילום: רן בירן
22 בנובמבר 2018

עם כל הכבוד לכל המסעדות בשאר הקטגוריות, רובנו חוטאים לא מעט באכילה באחת מהרשתות הגדולות, כי זה מהיר יותר, זמין יותר ומה לעשות, גם זול יותר. בין כל הרשתות יש גם כמה שהן באמת מוצלחות, ואלו הן השמונה הכי טובות של השנה.

BBB

רשת דיינרים בפריסה ארצית שמעמידה את הקציצה האמריקאית במרכז הבמה. ב-BBB הולכים על תפריט רחב ומציעים עוד אופציות בנוסף להמבורגר: מנות עיקריות של שניצלים, פיש אנד צ'יפס ואפילו סטייק אנטרקוט. הקציצות עצמן מגיעות בשלושה גדלים ולידן יש המבורגר טלה, עוף או צמחוני ובלילה (מ־22:00) יש דילים משתלמים ביותר של המבורגר עם תוספת. במשפט אחד: לציפורי הלילה הטורפות.

BBB. צילום: אנטולי מיכאלו
BBB. צילום: אנטולי מיכאלו

אגאדיר

ההמבורגרייה הראשונה של תל אביב התחילה את דרכה במקום קטן בנחלת בנימין, ומאז הפכה לרשת ארצית. הסניפים בתל אביב דועים בזכות ההמבורגרים המשובחים והאווירה הגרובית. במרכזו של התפריט ניצב ההמבורגר שמגיע בשלושה גדלים. מלבד זאת תוכלו להזמין המבורגר אנגוס (מנתח אנטרקוט), המבורגר דיאנה עם בשר כבש וטחינה, בורגר צמחוני, מנות ראשונות ותוספות שאפשר לאכול מעל או ליד הקציצה. לרשת גם שירות משלוחים מצוין שמגיע כמעט לכל גוש דן.

אגאדיר. צילום: אנטולי מיכאלו
אגאדיר. צילום: אנטולי מיכאלו

בנדיקט

המסעדה הראשונה שהפכה את ארוחות הבוקר למנה העיקרית ועוד החליטה לעשות את זה 24 שעות ביממה. העיצוב האירופי בולט בכל הסניפים והתפריט הכולל מגוון בלתי אפשרי של ארוחות בוקר מכל רחבי הגלובוס: מחביתה וסלט ירקות ועד המבורגרים קטנים או אג־בולס, מעין ניוקי של חביתה ברוטב. לצד הארוחות מוגשים לחמים ומאפים הנאפים בבייקרי המושקע של הרשת.

בנדיקט. צילום:שרית גופן
בנדיקט. צילום:שרית גופן

ג׳ירף

אפגנית, פיליפינית, מעושנת וחריפה – כל מי שחי ואכל בתל אביב בעשור האחרון יודע על מה מדובר. התפריט של ג'ירף אוצֵר בתוכו אוסף של מנות בדגש על אטריות ממזרח אסיה, אבל גם כיסוני בצק, מנות על בסיס אורז, סושי ומרק תאילנדי מהמם. כל האקזוטיקה האסייתית נעצרת בחריקת בלמים בפינת הקינוחים, שם תמצאו מתוקים מערביים לחלוטין כמו קרם ברולה עם בננות מקורמלות, פבלובה ופחזניות ברוטב שוקולד. אין עוד הרבה מקומות כאלה שמצליחים לקלוע לטעם הקולקטיבי, במנות, באווירה, בתמחור ובשירות.

ג'ירף. צילום: יהונתן בן חיים
ג'ירף. צילום: יהונתן בן חיים

ג'פניקה

נדמה שג'פניקה היתה הרשת הראשונה שהביאה את בשורת הסושי להמונים והורידה אותה אל העם. עם פתיחתו הסתמן הסניף הראשון בדיזנגוף כלהיט ונהנה דרך קבע מתורים ומצפיפות בכניסה. מאז נפתחו סניפים נוספים של הרשת בתל אביב ומחוץ לעיר. בשנים האחרונות הלחץ ירד, וג'פניקה הפכה לסושי בר שפוי וחביב. המחירים נותרו נמוכים ומאפשרים גם לצרכני סושי פחות סנובים ליהנות. האווירה נחמדה וצעירה תמיד.

ג'פניקה. צילום: שי בן אפרים
ג'פניקה. צילום: שי בן אפרים

טוני וספה

טוני וספה נפתחה בסוף שנת 2007 בקול תרועה רמה. מאחורי המיזם עומדים המסעדן הוותיק יורם ירזין והשף המדליק ליאון אלקלעי, ומתוך התנור יוצאים מגשי פיצה בנוסח רומא – עם בצק קריספי מהזן הלא דקיק והלא עבה במיוחד. בטוני וספה מציעים תוספות שונות ומשונות שמשתנות כל הזמן כמו בייקון וגבינה מעושנת או ארבע גבינות וגם פטריות או זיתים פשוטים. בווספה לא אוכלים משולשים או מנה בגודל קבוע – כל אחד בוחר את גודל החתיכה שהוא רוצה והמחיר נקבע לפי משקל.

טוני וספה (צילום: דניה ויינר)
טוני וספה (צילום: דניה ויינר)

מזנון

השף אייל שני, האיש, האגדה והסנסציה עם מיזם קולינרי שהפך בן לילה ללהיט: דוכן פיתות מהיר. הטיימינג של הפתיחה, בשיא הבאז שהריאליטי בכיכובו השאירה אחריה, והרצון להבין מה זה בדיוק אומר תפוח אדמה בפיתה, הותיר מיום הפתיחה ועד רגע כתיבת שורות אלה תורים ארוכים מאוד מול הקופה. המוזיקה שמחה, הטבחים מקפצים כמו איילות מעל המחבתות ואייל שני ושחר סגל (שותפו של שני גם בצפון אברקסס ובסלון), באדישותם הראויה להערצה, מנצחים על התזמורת.

מזנון. צילום: טיים אאוט
מזנון. צילום: טיים אאוט

סוסו אנד סאנס

לפני פחות משנתיים התמקם דוכן ההמבורגרים של השף עומר מילר בפינת הרחובות רוטשילד־הרצל ולפי התור הקבוע שנוצר בימיו הראשונים, נדמה שהוא היה כאן תמיד. יש המכנים אותו "המבורגר אינסטגרם" בשל היותו אסתטי להפליא, אבל יש לו גם אופי: הבשר מהמיטמרקט, הלחמניות פריכות והתוספות מגוונות להפליא – גבינה כחולה, צ'דר, סלט ביצים, ביצת עין, ריבת צ'ילי, לובסטר (!), כבד אווז, גוואקמולי וראגו פטריות. רק נסו לצלם לפני שמחסלים.

סוסו אנד סאנס. צילום: רן בירן
סוסו אנד סאנס. צילום: רן בירן