אוכל הרחוב הכי טוב בתל אביב

בינו, ג'סמינו, המזנון, הקוסם, מן טן טן או מפגש אושר: איפה נמצא אוכל הרחוב הכי טעים בעיר?

8 בנובמבר 2017

vote

בינו

דוקטור שקשוקה, האושיה היפואית, חזר להיות בינו גבסו עם פתיחת המסעדה החדשה שלו בתל אביב. למסעדה חצר מקסימה, פרופיל תכלת לשדרה, וחרסינות לבנות בוהקות. אשכרה העיר הלבנה. ברגע שקיבלתם את ההזמנה בדלפק, ולפני שאתם ניגשים למצוא לעצמכם שולחן נוח, אל תשכחו להתיז מבקבוק רוטב העמבה על הגאונות הצרופה הזאת. אגב, המנות נדיבות במלח, בכמות המקסימלית האפשרית כדי שיהיה טעים. עוד תוספת קטנה מעבר לזה וזה יהיה מוגזם. זאת הסיבה שתזדקקו לבירות הצוננות שימזגו כאן מהחבית ממחר.   

בינו

בינו בשדרות רוטשילד. צילום: אנטולי מיכאלו

בינו בשדרות רוטשילד. צילום: אנטולי מיכאלו

ג'סמינו

הכוך של שאול טבת הוא המיצוי של עשרות בתי עסק, חלקם מוצלחים וחלקם פחות, שתרמו את גופתם כדי ליצור את המושג ״אוכל רחוב ישראלי״: דוכן. פיתה. טחינה. עמבה. חלקי פנים. מנגל. פשוט לאללה, מדוייק מאוד, טעים, ובעיקר נטול פוזה. מה עוד? נקניקיות, שקדים, מוח – כי כל מה שאפשר למצוא בתוך פרה אפשר גם למצוא בתוך פיתה.

ג'סמינו

גן עדן בפיתה, ג'סמינו. צילום: אנטולי מיכאלו
גן עדן בפיתה, ג'סמינו. צילום: אנטולי מיכאלו

 

המזנון

בואו נעשה עסק: אתם תמשיכו להתווכח אם איל שני גאון או גנב, סבבה? זה בטוח יקצר את התור במזנון וכך כל מי שסגור על דעתו בסוגייה הזו, יוכל לקבל את האוכל שלו שיותר מהר. אבל היי, עד שתחליטו יש פסים של פיתה עם רסק עגבניות וטחינה, שלא תתווכחו על קיבה ריקה.

המזנון אבן גבירול | המזנון רמת החי"ל | המזנון קינג ג׳ורג׳

המזנון ברמת החייל. צילום: בן קלמר

המזנון ברמת החייל. צילום: בן קלמר

הקוסם

הקוסם הוא אריק רוזנטל, הקסם הוא היכולת לשלב את כל מה שתל-אביבים אוהבים במקום אחד: מחיר זול, מיקום נוח, אוכל רחוב משודרג ותרומה ניכרת לחשבון האינסטגרם של הסועדים, במיוחד ברגע בו הבריק נבקע ופורץ ממנו החלמון. האם המשכתם לקרוא אחרי השורה הזו? כנראה שלא, ובצדק.

הקוסם

פלאפל הקוסם. צילום: דניה ויינר
פלאפל הקוסם. צילום: דניה ויינר

 

מן טן טן

הוא אמנם הילד החדש בבלוק אבל היי, מדובר בכזה שכדאי להתחבר איתו ומהר. מדובר בראמן האותנטי ביותר בישראל. החוויה היפנית מתחילה באדים הרבים שממלאים את המקום והירידה לפרטים באופן ההגשה הופכת את המנה לחוויה ששווה לחטוף פצצת אטום בשבילה.

מן טן טן

מן טן טן
מן טן טן

 

מפגש אושר

הפלאפליה/סביחיה על קינג ג׳ורג׳ רק נשמעת כמו קורס שלקחתם בשבוע ההוא באשראם במדבר ליד 30 ערומים מזיעים. בפועל מדובר בפלאפליה חמודה לאללה של שני חברים טובים, בנצי ארבל ועמרי קרביץ. הפלאפל מעורבב בקערה עם הסלטים והרוטב, טרם דחיסתו לפיתה. אם אתם מאלה שאוהבים לראות בניית פיתה מהמסד עד הטפחות תיאלצו להישאר עם עובד, כל היתר מוזמנים לפה.

מפגש אושר

סביח כרובית, מפגש האושר. צילום: דני גולן
סביח כרובית, מפגש האושר. צילום: דני גולן