הגלידה הכי טעימה בתל אביב

אניטה, ארטה, בוזה, ג'לטרייה, וניליה או לג'נדה: מי תיבחר לגלידרייה הטובה ביותר בתל אביב?

8 בנובמבר 2017

vote

אניטה

אניטה היא גלידרייה רומנטית ומוצלחת שהחלה את דרכה מסניף קטן בנווה צדק וכיום חולשת על ארבעה סניפים ברחבי העיר ושניים באוסטרליה. הגלידות המוצבות במקררי התצוגה השקופים נוצקו לכדי תלתלי קרם גבוהים וצבעוניים שמתחננים לליקוק. בסניף הפלורנטיני שוררת אווירה נונשלנטית ונעימה.

אניטה

אניטה. צילום: בן יוסטר

אניטה. צילום: בן יוסטר

ארטה

מרקו קמורלי וסיסי פגאני, זוג איטלקים, החליטו להביא את אמנות הכנת הגלידה האיטלקית המסורתית למדרחוב של נחלת בנימין. הגלידה מיוצרת מחומרי גלם טריים בלבד במטבח הסגור מאחורי זכוכית שקופה. תוכלו לראות אותם רוקחים טעמי שוקולד עם פיסטוק מקורמל, שרבטים טבעוניים של פיסטוקים ואגוזי לוז בשוקולד מריר, ואת גלידת עוגת הגבינה שזיכתה את קמורלי בפרסים בתחרות באיטליה. בנוסף ניתן לטעום כאן גרניטה אספרסו או גרניטה פירות נפוליטאנית. לא תמצאו פה גלידות עשויות סוכריות או ממתקים וצבעי מאכל, הדגש הוא על חומרי גלם טריים והכנה מהיסוד ללא בסיסים מוכנים. זאת לא גלידריה לילדים בררנים כי אם תחנת חובה לפודיז ולבליינים. מכאן העתיד נראה קריר ומתוק.

ארטה

גלידת שוקולד מריר וקינמון בארטה. צילום: דניאלה קונטיני
גלידת שוקולד מריר וקינמון בארטה. צילום: דניאלה קונטיני

בוזה

גל הדף מתפרץ של ניחוח קרמל־שוקולדי בוקע מתוך חזית גלידריה בוזה ברחוב החשמונאים. הגלידאי אדם זיו מקיבוץ סאסא והמסעדן עלאא סויטאת (מסעדת אלומה בתרשיחא), שהקימו את רשת הגלידריות הצפונית בוזה, פתחו לפני כשנתיים סניף תל אביבי ממוזג היטב. הניחוח הקרמל־שוקולדי עולה ממכשיר מיוחד שנראה כמו טוסטר ליציקת גופרה בלגית ונועד להכנת גביעי גלידה. המתכון של הגביעים הוא פרי פיתוח של הקונדיטורית המוכשרת מיכל בוטון והגלידה עצמה חבויה בפנים, במסדרון צר, מתחת למכסי נירוסטה.

 

ביס מבוזה. צילום: אנטולי מיכאלו
ביס מבוזה. צילום: אנטולי מיכאלו

 

ג'לטרייה

המסעדן צביקי עשת עורר לחיים פנטזיה איטלקית מתוקה באזורי חן. המוני ממתקים גודשים את ארונות העץ של הגלידריה ומאחורי החלון השקוף מערבלי ענק מסורתיים מכינים את גלידת הבוטיק הטריה. הגלידה המוכנה ממתינה בסירים מיוחדים בוטרינה בטמפרטורה פחות קפואה מזאת המוכרת לנו. התוצאה היא כעין מוס קרמי צונן ונימוח בשלל טעמים וסגנונות שיצר הרוקסטאר של השמנת באיטליה ג'יאקומו שיאבון. בג'לטריה מי שממשיך לתפעל את המטבח, הרוקח גם קינוחי גלידה עם עוגיות, מרנגים, רטבים וקרמים, הוא הגלידאי המוכשר נמרוד איזיק, שהתמחה לאורך שנים באיטליה. נסו את גלידת האמרנה. לה דולצ'ה ויטה דלוקס.

ג'לטרייה

גלידת ריקוטה, צימוקים ותאנים בג'לטרייה (צילום: אנטולי מיכאלו)
גלידת ריקוטה, צימוקים ותאנים בג'לטרייה (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

וניליה

זה 13 שנה שאיתי רוגוזינסקי, שף ומבעלי רשת גלידריות הבוטיק וניליה, מתעורר בכל בוקר לאחת העבודות הכי חלומיות בעולם. איתי הוא שף גלסייר – מומחה בהכנה ובפיתוח של טעמי גלידה. מהסניף שפתח במתחם בזל צמחו תשעה סניפים בכל רחבי העיר, כאשר הטעמים מתחרים זה בזה במקוריות. המנצח, אגב, הוא כנראה התה ירוק.

וניליה

 

גלידה וניליה. צילום: בועז לביא
גלידה וניליה. צילום: בועז לביא

 

לג'נדה

גלידה איטלקית טריה במבחר טעמים שנע בין שיגרתי להזוי. מלבד ההיצע הרגיל של הז'אנר יציעו לכם פה גלידות ללא חלב, ללא סוכר, ושלטים ענקיים המפרטים את כמות הקלוריות והשומן בגלידה. לרשת שלושה סניפים בלוקיישנים מרכזיים רחבי העיר: ברחוב דיזנגוף, בשדרות רוטשילד ובנמל יפו.

לג'נדה

לג'נדה