הבולונז'רי האיכותי ביותר בתל אביב

בר לחם, לחמים, לה מולאן, לחמנינה או זומר: איפה מכינים את המאפים הכי מובחרים בעיר?

8 בנובמבר 2017

vote

 

בר לחם

כשבר לחם נפתח בשנת 2005, נאות אפקה הייתה סוג של פריפריה ומאפיית בוטיק הייתה עסק למשוגעים בלבד. מאז עברו הרבה ק"ג של בצק בתאי ההתפחה, האיכות השתדרגה, אך התהליכים נותרו קפדניים כשהיו. על בר לחם חתומים שירה ודגן שחם ויובל שניר שהצטרף כעבור שנה, ומאז ועד היום, הם משקיעים את מלוא מרצם באפייה של מיני מאפים שקשה לעמוד בפניהם.

בר לחם סלוניקי | בר לחם רמת אביב ג'

תנו לי כזה, וכזה, וכזה. בר לחם. צילום: אפיק גבאי
תנו לי כזה, וכזה, וכזה. בר לחם. צילום: אפיק גבאי

 

זומר

הסניף הראשון נפתח בשנת 2009 בפרישמן פינת דיזנגוף על ידי גיל זומר ויניב גרציאני, ונחשב לעוגן קולינרי באזור. מאז השניים התפצלו – גרציאני נמצא בקינג ג'ורג' ובזומר אפשר עדיין למצוא לחמי בוטיק, קרואסונים ביצור עצמי, מאפי בוקר מתוקים או מלוחים, כריכים וממרחים.

זומר פרישמן

זומר. צילום: יולי גורודינסקי
זומר. צילום: יולי גורודינסקי

לה מולאן

קשה להאמין שהמקום הקטן והצנוע הזה הוא אחת המאפיות הטובות בעיר. האופה מוטי חיימוביץ' מכין לחמים שלא היו מביישים אף מאפייה בעולם. על השולחן ובחלון הראווה מוצגים מאפים אלגנטיים ובגטים שמביני עניין אומרים שהם הכי דומים לבגטים שבפריז. את השולחנות במקום אפשר לספור בקושי על שתי ידיים והם תמיד תפוסים, אז בלית ברירה נמשיך לאכול את הלחם שלנו על ספסל ברחוב ולהתענג על כל ביס.

לה מולאן

הקראסט נשמע למרחקים. לה מולאן. צילום: אנטולי מיכאלו
הקראסט נשמע למרחקים. לה מולאן. צילום: אנטולי מיכאלו

לחמים

אין תל אביבי שלא מכיר את לחמים וכן, גם את התור הארוך שמשתרך מדלת המקום בימי שישי בבוקר. אורי שפט הקים את הסניף הראשון בשנת 2002 במתכונת 24/7, מה שהבטיח זרימה קבועה של בליינים שמצאו את עצמם באמצע הסופ"ש בקרייבינג לפחמימות. מאז השתנו כמה דברים: הרשת כבר אינה פועלת בשבת, סניפים נפתחו בשוק הנמל, בשוק הכרמל ובשרונה מרקט, ואם זה לא מספיק, לנוכח ההצלחה בארץ, נפתחו שני סניפים בניו יורק ויצא ספר שעושה הרבה רעש בתחום. אם זו לא גאווה ישראלית אנחנו לא יודעים מה כן.

לחמים | לחמים נמל תל אביב | לחמים שוק הכרמל

אורי שפט ממאפיית לחמים. צילום: דור מלכה
אורי שפט ממאפיית לחמים. צילום: דור מלכה

לחמנינה

המאפייה הכי תל אביבית בעולם. נקודה. מדי בוקר, צהריים או ערב, תושבי תל אביב זוכים לנעוץ שיניים בקולקציית הבולנז'רי הייחודית של לחמנינה: עוגיות, עוגות, לחמים יוצאי דופן שהפכו לנכס צאן ברזל תל אביבי (לחם נלסון, היי) ומאפי בוקר משובחים שמוצגים לראווה מדי בוקר והופכים את התלבטות ה"קפה ומאפה?" לקלה מדי. ההוכחה הכי טובה להצלחה היא העובדה שלחמנינה התרחבה וקיימים סניפים נוספים כך שעכשיו יותר אנשים יכולים להנות מהמרכולת הנפלאה והפריכה.

לחמנינה הבימה | לחמנינה קרמניצקי | לחמנינה שוק צפון

לחמנינה. צילום: באדיבות לחמנינה.
לחמנינה. צילום: באדיבות לחמנינה.