המסעדה החדשה הטובה ביותר בתל אביב

אוקינאווה לבונטין, איטלקי מקומי, באנה, יא פאן או קאב קאם: מי תיבחר למסעדה החדשה הטובה ביותר בתל אביב?

8 בנובמבר 2017

*הזוכים בקטגוריה ייבחרו בידי פורום הקולינריה הישראלי שייסד מגזין טיים אאוט, המורכב ממאות אנשי מפתח בענף: מסעדנים, שפים, בלוגרים קולינריים, עיתונאי אוכל, צלמי אוכל, סטייליסטים מזון, ייננים ופודיז. 13 הקטגוריות הנוספות יועמדו לבחירתכם

אוקינאווה לבונטין

רעות גרשוני מכריזה בממלכתיות: "ברוכה הבאה לאוקינאווה לבונטין". בהתחשב בעובדה שהמטרה של המקום החדש שפתחה הוא להיות מקום בילוי המתנהל כאלטרנטיבה לא פורמלית למסעדה יפנית, הפתיח הזה התנוסס בטון מספיק פורמלי בשביל אירוע בבית הנשיא. המסעדה החדשה של אוקינאווה מתכתבת עם היפניות הצעירות והפרועות של רובע שיבויה בטוקיו, שבו ריכוז הברים הגבוה בעולם למטר, וצעירים יפנים, חלקם בתלבושות אופייניות לדמויות מאנגה, נמהלים במבוגרים ששרדו עוד יום במשרד.

אוקינאווה לבונטין

גיוזה פירות יער, אוקינאווה לבונטין. צילום: אמיר מנחם
גיוזה פירות יער, אוקינאווה לבונטין. צילום: אמיר מנחם

איטלקי מקומי

בתוך שוק האיכרים, על חורבות יהלומה בנמל, עם רחבת הישיבה הגדולה מול הים, פתחה אדווה זמר את מסעדת איטלקי מקומי, שמציעה תפריט איטלקי בדגש על אלמנטים מגידול מקומי. השפית כאן היא עינב ברמן הזכורה לטוב מאסיף ומעבודתה באותו המיקום בדיוק עם יהלומה לוי (שפהעילה כאן את יהלומה בנמל).
הדבר הבנאלי היחיד שתפגשו באיטלקי מקומי זה השם. האוכל מלא השראה, מלא נשמה, טעים ומשמח ומעיד על כל צעד ושעל שהמטבח נתון בידיים של אשת מקצוע קפדנית עם יד נהדרת.

איטלקי מקומי

איטלקי מקומי. צילום: נמרוד סונדרס
איטלקי מקומי. צילום: נמרוד סונדרס

באנה

הילדים של אייל שני למדו מגיל אפס מאיפה ירקות באים לעולם. גורו הטרואר של ישראל מחנך להריח אדמה, לחוות את עוצמת השמנים האתריים בעשבי תיבול, הכוויה בגרון שמלווה אכילת סלק שזה עתה נקטף וכמובן הבריאה מחדש בצלחת. אי אפשר שלא לזהות זאת אצל פרחי השני. על המקלות והגזר: השפים חנוך שכטר ודן ארואץ, שהצליחו ליצור כאן מסעדה טבעונית שלא מוותרת על קמצוץ מהסקס אפיל לטובת האג'נדה.

 

פתוחים לצהריים. באנה. צילום: שירה אדלר
פתוחים לצהריים. באנה. צילום: שירה אדלר

 

יא פאן

בדיוק כמו פתיחת טאיזו בתל אביב, כך גם פתיחתה של יא־פאן היא אירוע משמעותי בקולינריה המקומית. לא כי מישהו המציא מחדש את המטבח הישראלי, זו לא הייתה כוונת המשורר. השף יובל בן נריה הגביה בעשרה שלבים את הסטנדרטים של המסעדנות התל אביבית. הרצינות, הלמדנות והמקצוענות שלו באות לידי ביטוי בכל האספקטים הבונים מסעדה מודרנית. המנות מחושבות, נבחנו לעומק ונבנו בכובד ראש. לשתי המסעדות שפה עיצובית מובהקת ומתעתעת כאחד שמכיילת את המסעדה במרחב הנכון. אגף הקינוחים מופקד בידיים של אחת הקונדיטוריות הכי המקוריות ומבריקות בעיר, אנה שפירו. ויש מאסטרו: בשעה שרוב השפים חושבים איך לכבוש את הטלוויזיה ומזיעים על כל אינץ' בפרינט, בן נריה בא לעבוד – מתייצב במסעדה, לא יוצא החוצה ללקק ללקוחות.

יא פאן

שרימפס טמפורה ביא פאן. צילום: יפית שמחה
שרימפס טמפורה ביא פאן. צילום: יפית שמחה

 

קאב קאם

העיצוב המחרמן, האוכל עז הטעמים שמצריך כמה דרינקים כדי להתמודד עם החריפות, התאורה המחמיאה ואפילו הווליום של המוסיקה המאלץ אתכם להתקרב עוד כמה סנטימטרים כדי לדבר, כל אלו הופכים את הבר התאילנדי החדש לספוט מעולה לדייטים. הטריק כאן הוא לתפוס מקום על הבר, להגיד לברמן שפשוט יוציא לכם מה שבא לו, לשלוח ידיים לבן או בת הזוג בחסות התאורה העמומה ולגלות שאין דבר רומנטי יותר מנשנושים תאילנדים שאפשר לאכול עם הידיים.

קאב קם

קאב קם, האח הצעיר והבועט של בית תאילנדי. צילום: נמרוד סונדרס
קאב קם, האח הצעיר והבועט של בית תאילנדי. צילום: נמרוד סונדרס