המסעדה היפנית הטובה ביותר בתל אביב

אונמי, דיינינגס, יא פאן, יאקימונו, ניני האצ'י, פו סושי, TYO: מי תיבחר למסעדה היפנית הטובה ביותר?

8 בנובמבר 2017

*הזוכים בקטגוריה ייבחרו בידי פורום הקולינריה הישראלי שייסד מגזין טיים אאוט, המורכב ממאות אנשי מפתח בענף: מסעדנים, שפים, בלוגרים קולינריים, עיתונאי אוכל, צלמי אוכל, סטייליסטים מזון, ייננים ופודיז. 13 הקטגוריות הנוספות יועמדו לבחירתכם

אונמי

מחלוצות המטבח היפני בישראל עם שורשים שמגיעים עד לפני תחילתו של המילניום, אונמי עדיין רלוונטית ומהוקצעת. החוויה האותנטית מתחילה כבר בכניסה בברכת היראשיימאסה, "ברוכים הבאים" ביפנית, שנאמרת על ידי כל הצוות בלי יוצא מהכלל. מיותר לציין שהאורח מרגיש את עצמו כסוג של אצולה, ומובל כלאחר כבוד על ידי המארחת לשולחן. אפרופו שולחן, המקום הכי טוב באונמי הוא על הבר. סושי מאסטרים עם ידע, ניסיון וחוש אמנותי יוצרים רולים, סשימי וניגירי יפים כמו ציור, שמונחים על מגשי במבוק מעוצבים. התפריט הוא מסע אל הקולינריה היפנית בביצוע מוקפד, שמתבסס על חומרי גלם איכותיים ונאמנים למקור. הברמנים ישמחו לסייע לכם לנווט את דרככם בין הרולים, ועל הדרך יכינו עבורכם קוקטייל שיקי. לא משנה באיזו קומבינציה תבחרו, אל תשכחו להזמין לפתיחה אגדאשי טופו – קוביות טופו פריכות ברוטב חם, מנת דגל מיתולוגית שאף פעם לא נס לחה.

אונמי

מאז ולתמיד, אונמי. צילום:בן יוסטר
מאז ולתמיד, אונמי. צילום:בן יוסטר

דיינינגס

כשהטאפאס-בר-מסעדה היפני נפתח במלון נורמן הסופר-שיקי, הרגשנו שאנחנו נוגעים בחו"ל: מסעדת המקור הוכתרה על ידי מדריך המסעדות העולמי Zagat כאחת המסעדות היפניות הטובות ביותר בלונדון, השף הגיע מיפן, על אחד הקירות הודבק טפט שכולו עלי זהב אמיתי והמחירים כאילו תורגמו מפאונדים. לכל ההתפעלות הזו היה צידוק כי דיינינגס באמת בטופ בכל אספקט: מהדגים הסופר טריים, דרך עיצוב פנים יפהפה ועד לשירות מקצועי וקשוב. מאז, דברים השתנו לא מעט – השף כריס גולדינג הוביל את המטבח לכיוון של פיוז'ן יפני – ים תיכוני והמחירים מעט התמתנו, אבל חוויית הבילוי הייחודית, שילוב של טאפאס בר ואיזקאיה, נותרה בעינה. הרולים והניגירי מוקפדים על סף אמנות, והצניעות היפנית משתקפת בטעמים מאוזנים ופרזנטציות מושקעות. רק המחירים עדיין נוגעים בשמיים, אבל האצילות מחייבת.

דיינינגס

צ'יראשי בדיינינגס. צילום: אנטולי מיכאלו
צ'יראשי בדיינינגס. צילום: אנטולי מיכאלו

יא פאן

הבסיטרו היפני הלוהט של יובל בן נריה (טאיזו, מיאזאקי), מציע מנעד רחב של טעמים ומנות אוממיים, כולל סושי וסשימי נפלאים. החטיבה הזאת מציעה את אחת ממנות הסשימי הטובות בעיר: צלחת סשימי עם פרוסות טונה, אינטיאס וסלמון, המוגשות על קרח כתוש לצד חמאת סאקה. זאת מנה פשוטה לכאורה, עירומה כמעט, אבל הדגים בה סופר טריים, הגלם איכותי, והשילוב עם החמאה הופך אותה ליצירתית, חגיגית ואפילו צרפתית טיפה. במחלקה הזאת תמצאו גם הנד רול – בהרכבה עצמית – עם דפי אצות פריכים, אורז, וואסבי, ג'ינג'ר כבוש, ביצי סלמון, טורו של טונה כחולה וקוביות צלופח – והכל מדויק, טרי וטעים כל כך.

יא פאן

יא פאן, טופו משי וביצת אונסן. צילום: יפית שמחהֹ
יא פאן, טופו משי וביצת אונסן. צילום: יפית שמחהֹ

יאקימונו

המוסד שמזוהה עם המטבח היפני בכלל, וסושי בפרט, הוא מוסד שמנקז אליו אוכלוסייה מגוונת: מאנשי עסקים עם כיסים עמוקים בפאואר לאנצ' ועד תפרנים שיזמינו שני רולים ובלבד שיהיו בטוחים שהם הכי טובים שאפשר להשיג בארץ. בעצם הכל ביאקימונו הוא הכי טוב שכסף יכול לקנות, מהשפים היפנים דרך דגים ופירות ים סופר טריים ועד לעיצוב ולתפריט הסאקה. לא תמצאו כאן שיגועים כמו רולים מטוגנים, גבינת שמנת או שאר דברים שזרים למטבח היפני, אלא רק קלאסיקות בסושי, בניגירי ובסשימי, שמונחים על הצלחת כמו יצירות אמנות. לאור כל זאת אפשר להבין את גודל ההפתעה שנתקלים בגומה סושי מורי, כדורי אורז עטופים בדגים ברוטב טחינה. הבעלים המיתולוגי אבי כהן יצר את המנה שמקרבת בין המזרח התיכון והרחוק באופן הכי יצירתי שאפשר.

יאקימונו

Nigiri Special ביאקימונו. צילום: מיטל סלומון
Nigiri Special ביאקימונו. צילום: מיטל סלומון

ניני האצ'י

המסעדה היפנית בבעלות אודי רומנובסקי ויואב ולין כשרה אמנם, אבל לא עושה לעצמה שום הנחות. להפך, הודות לכשרות מתאמצים כאן יותר, כדי שלתיירים שמציפים את רחוב בן-יהודה ולעובדים מהסביבה ומרחוק יהיה טעים ומוקפד. תפריט הסושי מגוון וכולל רולים על בסיס סלמון, טונה אדומה, ירקות ודגים לבנים (לוקוס, אינטיאס) לצד מנות עם קריצה למערב כמו שניצרול – שניצל קריספי עטוף באבוקדו ובמבהרול – רול מטוגן עם סלמון, חמאת בוטנים ומלפפון. מחלקות סשימי וניגירי משתדלות גם הן לצאת מהמגירה הקלאסית, ומערך קומבינציות יפטור אתכם מהצורך להחליט מה להזמין. נשים בהיריון, שבדרך כלל מתאפקות עם הקרייבינג לסושי עד אחרי הלידה, ימצאו כאן רולים וניגירי על בסיס ירקות ודגים אפויים שמגולגלים בפס סושי נפרד. אהבנו.

ניני האצ'י

אתה סושי או דונאט? ניני האצ'י. צילום: יח"צ
אתה סושי או דונאט? ניני האצ'י. צילום: יח"צ

פו סושי

הסושייה הקטנה והמגניבה ברחוב ירמיהו היא ההפך המוחלט מהיפניות הרציניות והמעונבות שיש בעיר. המרפסת שפונה לבלגן האורבני והבר הגדול שתופס כמעט את כל השטח בפנים, הם אזורי התרחשות תוססים שמתאימים לצעירים שלא מוכנים להיכנע לשקט היפני. גם הסושי צבעוני בהתאם: סנדוויץ' סושי, רולים מטוגנים ושמות כמו "אאוט אוף קונטרול" מעלים חיוך על השפתיים ושוברים את המסורת. המחירים נגישים, השירות קז'ואלי והאווירה שמחה, כי מי אמר שבשביל סושי חייבים להיות זן מאסטר.

פו סושי

פו סושי. צילום: אסף רונן
פו סושי. צילום: אסף רונן

Tyo

הבר-מסעדה היפני הוא קודם כל המקום הנכון לראות ולהיראות בו. בראשה עומד השף והמאסטר סושי יאמה סן, יפני שנשוי לישראלית, ומקפיד על כל רול כאילו היה יהלום הכתר. בתפריט אפשר למצוא רולים קלאסיים כמו מאקי טמאגו וספייסי טונה לצד אינטרפרטציות על הנושא, למשל רול סלמון מוצרלה. הניגירי משובח גם כן בזכות ההקפדה על טריות הדגים והחיתוך המדויק. התפריט המוגש במסעדה מתאים לכל שעות היום, כדאי להגיע מוקדם או אפילו בשעות הצהריים, אז גם המחיר נגיש יותר.

TYO

TYO. צילום: דן פרץ
TYO. צילום: דן פרץ